Mja, ik moet zeggen dat bij mij de 'wow'-factor er ook nog niet helemaal is, ondanks dat er aardig wat namen staan die ik graag wil zien (Infected Rain, Skindred, Ensiferum, Dark Tranquillity, SepticFlesh, Skáld, Primordial), misschien wel evenveel of zelfs meer dan afgelopen jaar.
Toen ontbraken er behoorlijk wat namen waarvoor ik oorspronkelijk een ticket had gekocht (Infected Rain, Delain, Lacuna Coil, Turilli/Leone Rhapsody, Skindred, Moonsorrow, Jinjer), maar was je allang blij dat het eindelijk eens doorging (en Alestorm maakte ook best wat goed).
Uiteindelijk was het ook zeker de moeite waard, mede door een paar positieve verrassingen van bands die ik niet kende (Aktarum, Seth, Imparfait) of beter waren dan verwacht (Equilibrium, Saltatio Mortis).
Misschien leg ik de lat ook wel wat te hoog voor dit piepkleine festival (letterlijk een sporthal en een parkeerplaats).
Daarbij is het er zeker sfeervol, is het heerlijk dichtbij voor mij, valt het in een 'rustige' maand, en begint het nu toch weer behoorlijk te kriebelen..
Ik heb nog geen tickets gekocht, maar wellicht dat de nieuwe headliner me morgen over de streep kan trekken.