Laat ik ook eindelijk mijn spoorboekje maar eens delen dan
Ik had nog niet iedere clash uitgevogeld toen het opeens weer veranderde, dus het duurde even.
Donderdag
The curse of millhaven & mysthyrming (wanneer ik wissel van band zie ik ter plaatse)
While She sleeps
Battle Beast
Beartooth (kan ik nu toch heen nu het niet meer overlapt met in extremo)
Begin van tremonti, heel
In Extremo, einde van Mastodon
Powerwolf
Dropkick Murphys (ik huil om My Dying Bride, dat was ook een must see, maar het heeft wel deze clash opgelost)
Iron Maiden
Mercyful Fate
Vrijdag
Dissillusion
Begin van As Everything Unfolds,
Dool
Steel Panther, einde van Sloper (rip Gaahls wyrd)
Our Hollow, Our Home
The Vintage Caravan
Alcest (rip Heaven Shall Burn en Twin Temple)
A Day To Remember (throwback naar mn eerste concert ooit
)
Zeal & Ardor
Misschien het einde van megadeth of het begin van amenra???
Pertubator
Misschien het begin van within temptation, maar dat is ook echt een nostalgie band (ben fan sinds mother earth), maar de vorige keer bleef ik per ongeluk ook de hele show hangen, en ik heb nog kaartjes voor wt + evanenscence in november
Heilung
Even kijken bij Scorpions
Living Theory
Zaterdag
Majestica
Begin van Kontrust (lijkt me echt lachen live)
Tribulation
Einde van Michael schenker
Blues Pills
Europe (ik overwoog eigenlijk alleen het einde te pakken en naar smash into pieces te gaan, maar die zijn dus voorprogramma bij wt+evanescence)
Eisbrecher
Walls of Jericho
begin van Down, heel
Red Fang, einde van saxon
Five Finger Death Punch
Opeth
Korn (als ik nog puf heb)
Zondag
Naglfar
Crossfaith
Rival Sons
The Great Old Ones
Skillet
Alestorm
Alice Cooper
The Offspring
Fu Manchu (wat een vreselijke clash met amorphis. Ik zou amorphis kiezen, maar toen zag mijn vriend opeens dat die met eluveitie in 013 spelen in november, dus daar hebben we nu kaartjes voor)
Deftones vs Dimmu Borgir .... hier ben ik nog steeds niet uit. Iemand tips??
Sabaton
Conclusies: Ik vind de vrijdag stiekem de beste dag. Ja de headliners vallen tegen, maar ik vond die echt het lastigst om keuzes te maken. Verder ben ik in het algemeen erg tevreden over de lineup, al mis ik wel een aantal bands die ergens in de afgelopen 3 jaar wel waren aangekondigd (in random volgorde: the hu, amaranthe, black veil brides, aerosmith, my dying bride, fields of the nephilim, our survival depends on us. Hmm dat rijtje is eigenlijk ook wel weer groot zo)