Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Zal 't hier ook neerzetten, maar jullie kunnen ook proberen om toch een clashje minder te hebben. Zeal & Ardor staat 15 november in de Melkweg en ik denk ook wel dat er een Belgische datum bijkomt, mocht je zolang kunnen wachten.
Staan inderdaad ook op Samhain in Hasselt. Ik denk zelfs dat jij daar de affiche van hebt gedeeld hier op het forum ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.374
10.208
Staan inderdaad ook op Samhain in Hasselt. Ik denk zelfs dat jij daar de affiche van hebt gedeeld hier op het forum ;)
Sstt... Doelde natuurlijk op een zaalshow, maar dat wordt wel onwaarschijnlijk met Samhain. Nou ja, Samhain of de Melkweg dan maar. Uw keuze!
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Net nog maar weer eens opnieuw naar deftones en dimmu borgir geluisterd. Ik heb beiden nog niet eerder gezien, en ik denk dat dimmu borgir me meer trekt, maar ik denk ook dat de kans dat ik die nog eens ergens anders ga zien groter is dan deftones. Lastig. Ik denk dat ik het maar gewoon aankijk en op het moment zelf besluit, of even bij beiden ga kijken (al probeer ik dat zo min mogelijk te doen...). Ik kijk wel echt heel erg uit naar weer op de weide zijn! Laten we hopen dat we niet verbranden en nog een beetje normaal los kunnen gaan zonder oververhit te raken
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Net nog maar weer eens opnieuw naar deftones en dimmu borgir geluisterd. Ik heb beiden nog niet eerder gezien, en ik denk dat dimmu borgir me meer trekt, maar ik denk ook dat de kans dat ik die nog eens ergens anders ga zien groter is dan deftones. Lastig. Ik denk dat ik het maar gewoon aankijk en op het moment zelf besluit, of even bij beiden ga kijken (al probeer ik dat zo min mogelijk te doen...). Ik kijk wel echt heel erg uit naar weer op de weide zijn! Laten we hopen dat we niet verbranden en nog een beetje normaal los kunnen gaan zonder oververhit te raken
Het hoofd koel houden en de juiste beslissing pakken is de boodschap.

Joke Reaction GIF by Travis
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos en Loek123

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Laat ik ook eindelijk mijn spoorboekje maar eens delen dan :) Ik had nog niet iedere clash uitgevogeld toen het opeens weer veranderde, dus het duurde even.

Donderdag
The curse of millhaven & mysthyrming (wanneer ik wissel van band zie ik ter plaatse)
While She sleeps
Battle Beast
Beartooth (kan ik nu toch heen nu het niet meer overlapt met in extremo)
Begin van tremonti, heel In Extremo, einde van Mastodon
Powerwolf
Dropkick Murphys
(ik huil om My Dying Bride, dat was ook een must see, maar het heeft wel deze clash opgelost)
Iron Maiden
Mercyful Fate


Vrijdag
Dissillusion
Begin van As Everything Unfolds, Dool
Steel Panther
, einde van Sloper (rip Gaahls wyrd)
Our Hollow, Our Home
The Vintage Caravan
Alcest (rip Heaven Shall Burn en Twin Temple)
A Day To Remember (throwback naar mn eerste concert ooit :))
Zeal & Ardor
Misschien het einde van megadeth of het begin van amenra???
Pertubator
Misschien het begin van within temptation, maar dat is ook echt een nostalgie band (ben fan sinds mother earth), maar de vorige keer bleef ik per ongeluk ook de hele show hangen, en ik heb nog kaartjes voor wt + evanenscence in november
Heilung
Even kijken bij Scorpions
Living Theory

Zaterdag
Majestica
Begin van Kontrust (lijkt me echt lachen live)
Tribulation
Einde van Michael schenker
Blues Pills
Europe (ik overwoog eigenlijk alleen het einde te pakken en naar smash into pieces te gaan, maar die zijn dus voorprogramma bij wt+evanescence)
Eisbrecher
Walls of Jericho
begin van Down, heel Red Fang, einde van saxon
Five Finger Death Punch
Opeth
Korn (als ik nog puf heb)

Zondag
Naglfar
Crossfaith
Rival Sons
The Great Old Ones
Skillet
Alestorm

Alice Cooper
The Offspring
Fu Manchu (wat een vreselijke clash met amorphis. Ik zou amorphis kiezen, maar toen zag mijn vriend opeens dat die met eluveitie in 013 spelen in november, dus daar hebben we nu kaartjes voor)
Deftones vs Dimmu Borgir .... hier ben ik nog steeds niet uit. Iemand tips??
Sabaton

Conclusies: Ik vind de vrijdag stiekem de beste dag. Ja de headliners vallen tegen, maar ik vond die echt het lastigst om keuzes te maken. Verder ben ik in het algemeen erg tevreden over de lineup, al mis ik wel een aantal bands die ergens in de afgelopen 3 jaar wel waren aangekondigd (in random volgorde: the hu, amaranthe, black veil brides, aerosmith, my dying bride, fields of the nephilim, our survival depends on us. Hmm dat rijtje is eigenlijk ook wel weer groot zo)
En vergeet alter bridge en babymetal niet van enkele jaren terug.
Thanks man perturbator staat genoteerd. Weer wat ontdekt!. waw. Amenra is geweldig. Maar enkel als het stil is tijdens de latere stukken. Daardoor zal ik niet op tijd zijn om op de eerste rij te staan bij heilung. Weet iemand of er niet op de eerste rij bij heilung ook het amenra het is niet stil genoeg effect is?
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik heb echt het gevoel dat de temperatuur van de zaterdag 1 graad hoger wordt iedere keer dat ik naar het weer kijk.

Kan dat even wat omlaag aub? Dit gaat niet goed komen zo
Tegen dat het zaterdag is zou het in jouw theorie maar 37 graden zijn. Dat zou dan kloppen wat angela in't verleden zei. En we gaan een bondskanselier toch geen gelijk geven? ;) haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en duck

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Nog eens een warme (haha, heb je hem) oproep voor de Festileaksmeeting.

Zaterdag 15u45 tijdens Europe, achteraan het veld bij de South Stage.

Ik stel voor bij het kruis bij de tribune, aan de kant van de bar (waar anders?)

Ik stuur zaterdag wat ik aan heb, maar waarschijnlijk is dat hetzelfde als wat 95% van het volk daar aan heeft. Bekijk bijlage 1862
Wie komt er tot nu toe allemaal naar de meeting?
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik zal ook mijn spoorboekje maar even posten! Vetgedrukt zijn mijn "must-sees".

Donderdag
- Misthyrming (Hopelijk ben ik op tijd aanwezig hiervoor... Ik hoop om 09:30 te vertrekken vanuit Limburg. Wel op camping Inferno, dus alles staat reeds klaar.)
- While She Sleeps
- Creeper
- Mastodon
- Death To All of Powerwolf (Powerwolf heb ik al een tijdje niet meer gevolgd.)
- Dropkick Murphy's
- Iron Maiden
-
Volbeat
- DJ Fleddy Melculy

Vrijdag
- Phil Campbell And The Bastard Sons (Puur wegens de Motörhead setlist.)
- Gloryhammer
- Ghostkid
-
Black Label Society
- Bullet For My Valentine (Deze band heeft een tiental jaar terug, toen ik 13 was, m'n liefde voor zware gitaren aangewakkerd. Nog nooit live gezien, daarom is dit voor mij onironisch dé naam van het weekend.)
- Heaven Shall Burn
- Jinjer
- Amenra
- Heilung

- Scorpions

Zaterdag
- Kontrust (Lijkt me ook even lachen, fijne opwarmer!)
- Dying Fetus
- Europe
- Eisbrecher of Fleddy Melculy (Ambetante clash! Ik wil beiden wel zien. Fleddy vorig jaar op Alcatraz gezien én daar heel erg genoten. Eisbrecher lijkt me minder aangenaam, op het heetste moment van de heetste dag aan de Main staan...)
- Ihsahn
- Shinedown
- Five Finger Death Punch
- Judas Priest
- Korn

Zondag
- Thunder of Naglfar, afhankelijk van de mood.
- Crossfaith of Dirty Honey, wederom afhankelijk van de mood.
- Evil Invaders
- Skillet
- Alestorm
- Bury Tomorrow (
Sorry, Alice!)
- Suicide Silence
-
Deep Purple (Ikzelf had liever Amorphis gezien, maar de vriendin wil liever Deep Purple zien.)
- Deftones (Ikzelf had liever Dimmu gezien, maar... ;))
- Sabaton

Ik vind de namiddagen van vrijdag en zondag fenomenaal. Ook van de headliners van donderdag en zaterdag zal ik smullen. Het wordt oprecht genieten!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Net nog maar weer eens opnieuw naar deftones en dimmu borgir geluisterd. Ik heb beiden nog niet eerder gezien, en ik denk dat dimmu borgir me meer trekt, maar ik denk ook dat de kans dat ik die nog eens ergens anders ga zien groter is dan deftones. Lastig. Ik denk dat ik het maar gewoon aankijk en op het moment zelf besluit, of even bij beiden ga kijken (al probeer ik dat zo min mogelijk te doen...). Ik kijk wel echt heel erg uit naar weer op de weide zijn! Laten we hopen dat we niet verbranden en nog een beetje normaal los kunnen gaan zonder oververhit te raken
Als ik het goed is het zowat aan het eind van de laatste dag? Misschien nog daar iets van af laten hangen, niet teveel meer lopen voor de laatste act bijvoorbeeld
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.541
Kunnen we niet nog wat extra meeting momenten inplannen? Vriendin staat gebrand op Smash into pieces dus ik kan er niet geraken
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

won666

Support act
17 mei 2019
1.143
1.197
Ik geloof er weinig van dat Graspop zo ineens volledig is uitverkocht. Ook zeker als ik zie hoeveel tickets er nog op Ticketswap staan. Anderzijds kan ik me nog moeilijker voorstellen dat Graspop haar ego groter zou zijn dan haar "need" (is daar een Nederlands woord voor? Haar "nodigheid") om geld. Om uw ego een boost te geven ("kijk is hoeveel tickets we verkopen. Wij hebben dat goed georganiseerd) of op lange termijn grotere bands binnen te halen ("wij verkochten vorig jaar dus wel uit eh") zou ik me nog voor kunnen stellen dat ge het volk wijs maakt dat het uitverkocht is ook al kan er nog volk bij. Anders ... En zoals ik al zei ze hebben nu toch zeker elke euro hard nodig zeker?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik geloof er weinig van dat Graspop zo ineens volledig is uitverkocht. Ook zeker als ik zie hoeveel tickets er nog op Ticketswap staan. Anderzijds kan ik me nog moeilijker voorstellen dat Graspop haar ego groter zou zijn dan haar "need" (is daar een Nederlands woord voor? Haar "nodigheid") om geld. Om uw ego een boost te geven ("kijk is hoeveel tickets we verkopen. Wij hebben dat goed georganiseerd) of op lange termijn grotere bands binnen te halen ("wij verkochten vorig jaar dus wel uit eh") zou ik me nog voor kunnen stellen dat ge het volk wijs maakt dat het uitverkocht is ook al kan er nog volk bij. Anders ... En zoals ik al zei ze hebben nu toch zeker elke euro hard nodig zeker?
Klopt. Maar anderzijds: Vol is altijd leuker dan propvol.
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleCa en won666

Gebruikers die dit onderwerp bekijken