Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

andic

Playlistbediener
3 sep 2019
6
0
andic wrote:

Kereltje wrote:
1) Metallica staat telkens op RW omdat ze daar zelf willen spelen, niet omdat RW ze “afsnoept” van GMM. Lijkt me sterk dat zo’n band dan onderwerp wordt van cadeautjes aan elkaar, die gaan hun eigen zegje willen hebben.
2) Ken19 zei deze week nog dat boekers weinig geven om jubileumedities en gewoon elk jaar voor een sterke affiche willen gaan. Hij zei eveneens dat GMM geen enorme headliners nodig heeft om uit te verkopen. Kan me niet inbeelden dat ze dan zo willen uitpakken bovenaan de affiche.
3) Enkele dagen geleden hadden we Metallica nog volledig afgeschreven omwille van James’ opname in rehab.

Quatsch dus.


1) Metallica maakt het helemaal niet uit of ze nu op Werchter of GMM staan. GMM is in het verleden steeds zelf afgehaakt op de exuberante eisen van hun management. Telkens er een akkoord was, vroeg men plots nog een percentage op de ticketverkoop etc. De band speelt gewoon waar hun management hen zet.

2) Ze hebben het inderdaad niet nodig, maar de organisatie heeft wel nog een eergevoel en wilt voor 25 Jaar GMM uitpakken met een topeditie.

3) Je schrijft ze af omwille van James’ opname. De band zelf heeft echter enkel de tour in Australië en Nieuw-Zeeland afgelast en de shows in Brazilië voor Maart en April staan op hun eigen website nog steeds ongewijzigd met link naar de pagina waar je tickets kunt kopen. Mocht de band echt niet geloven dat James tegen dan uit rehab zou zijn, zou het vreemd zijn dat men nog steeds tickets verkoopt en de shows promoot. Uiteraard weet je met rehab nooit hoelang het exact zal gaan duren, maar als maart haalbaar lijkt voor de band, zou ik me geen zorgen maken om eind Juni.

Desalniettemin heb ik ook maar enkel de informatie gedeeld die ik kreeg via een doorgaans zeer goed ingelichte bron dichtbij de organisatie. Wat je ermee doet, moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Vind je het quatsch, is dat zo. Is je volste recht en heb ik geen enkel probleem mee. Het hele topic gaat hier om geruchten en ik deel maar wat ik hoor. Ik kan het net zo goed allemaal voor mezelf houden, maar als we dat allemaal doen, is er van een forum al snel geen sprake meer natuurlijk
1f609.svg


ik zag iron maiden ook in je lijst staan, enig idee als het nog eens legacy of the beast wordt of als iron maiden voor graspop al eens een uitzondering maakt en een andere set neemt? denk maar aan seventh son set enkele jaren terug speciaal voor graspop.

Daarop moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven. Heb maar 3 nieuwtjes gekregen via mijn bron: de 4 eerste namen, 4 dagen ipv 3 en dat er wordt bekeken om het terrein efficiënter te gaan benutten door de weide om te draaien (daar heeft men een gebouw in bezit waardoor er op containers en ruimte bespaard zou kunnen worden en er zo ietwat meer ademruimte komt voor de bezoekers. Let wel: men bekijkt dit, oorspronkelijk was dit pas het plan voor 2021.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
xydroh wrote:

andic wrote:

Kereltje wrote:
1) Metallica staat telkens op RW omdat ze daar zelf willen spelen, niet omdat RW ze “afsnoept” van GMM. Lijkt me sterk dat zo’n band dan onderwerp wordt van cadeautjes aan elkaar, die gaan hun eigen zegje willen hebben.
2) Ken19 zei deze week nog dat boekers weinig geven om jubileumedities en gewoon elk jaar voor een sterke affiche willen gaan. Hij zei eveneens dat GMM geen enorme headliners nodig heeft om uit te verkopen. Kan me niet inbeelden dat ze dan zo willen uitpakken bovenaan de affiche.
3) Enkele dagen geleden hadden we Metallica nog volledig afgeschreven omwille van James’ opname in rehab.

Quatsch dus.


1) Metallica maakt het helemaal niet uit of ze nu op Werchter of GMM staan. GMM is in het verleden steeds zelf afgehaakt op de exuberante eisen van hun management. Telkens er een akkoord was, vroeg men plots nog een percentage op de ticketverkoop etc. De band speelt gewoon waar hun management hen zet.

2) Ze hebben het inderdaad niet nodig, maar de organisatie heeft wel nog een eergevoel en wilt voor 25 Jaar GMM uitpakken met een topeditie.

3) Je schrijft ze af omwille van James’ opname. De band zelf heeft echter enkel de tour in Australië en Nieuw-Zeeland afgelast en de shows in Brazilië voor Maart en April staan op hun eigen website nog steeds ongewijzigd met link naar de pagina waar je tickets kunt kopen. Mocht de band echt niet geloven dat James tegen dan uit rehab zou zijn, zou het vreemd zijn dat men nog steeds tickets verkoopt en de shows promoot. Uiteraard weet je met rehab nooit hoelang het exact zal gaan duren, maar als maart haalbaar lijkt voor de band, zou ik me geen zorgen maken om eind Juni.

Desalniettemin heb ik ook maar enkel de informatie gedeeld die ik kreeg via een doorgaans zeer goed ingelichte bron dichtbij de organisatie. Wat je ermee doet, moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Vind je het quatsch, is dat zo. Is je volste recht en heb ik geen enkel probleem mee. Het hele topic gaat hier om geruchten en ik deel maar wat ik hoor. Ik kan het net zo goed allemaal voor mezelf houden, maar als we dat allemaal doen, is er van een forum al snel geen sprake meer natuurlijk
1f609.svg



ik zag iron maiden ook in je lijst staan, enig idee als het nog eens legacy of the beast wordt of als iron maiden voor graspop al eens een uitzondering maakt en een andere set neemt? denk maar aan seventh son set enkele jaren terug speciaal voor graspop.

Daarop moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven. Heb maar 3 nieuwtjes gekregen via mijn bron: de 4 eerste namen, 4 dagen ipv 3 en dat er wordt bekeken om het terrein efficiënter te gaan benutten door de weide om te draaien (daar heeft men een gebouw in bezit waardoor er op containers en ruimte bespaard zou kunnen worden en er zo ietwat meer ademruimte komt voor de bezoekers. Let wel: men bekijkt dit, oorspronkelijk was dit pas het plan voor 2021.

En je kan zeker niet wat hints geven over de eerste vier namen? ;)
Edit: Sorry mijn fout, was niet helemaal bij met het teruglezen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
was al bekend dat de exacte tourdata nu in het schema van SoaD staan?
https://systemofadown.com/tour/

Rond Graspop
JUN 16 02 Arena Czech Republic, Prague
JUN 17 Laszlo Papp Sports Arena Hungary, Budapest
JUN 19 Hallenstadion Zurich, Switzerland
JUN 23 Ericsson Globe Stockholm, Sweden

Ronde Rock Werchter
JUN 30 Tauron Arena Krakow, Poland
JUL 2 VOA Heavy Rock Festival Lisbon, Portugal
JUL 3 Resurrection Fest Viveiro, Spain

waarmee wel duidelijkheid is over waar de gaatjes in de tour zitten.
maar zo te zien wel enigszins gelijke kansen.
het kan vanaf de 19e door naar Hellfest 20e en dan de 21e Graspop.
Maar vanuit Spanje hebben ze 4e om 5e juli in België te zijn.

Dit schiet niet echt op dus...
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
1) Metallica maakt het helemaal niet uit of ze nu op Werchter of GMM staan. GMM is in het verleden steeds zelf afgehaakt op de exuberante eisen van hun management. Telkens er een akkoord was, vroeg men plots nog een percentage op de ticketverkoop etc. De band speelt gewoon waar hun management hen zet.

De band speelt gewoon waar LIVE NATION BELGIUM hen zet (fixt that for you ;-) )
En ik vrees dat meneer den directeur die altijd op Werchter zal zetten...
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
was al bekend dat de exacte tourdata nu in het schema van SoaD staan?
https://systemofadown.com/tour/

Rond Graspop
JUN 16 02 Arena Czech Republic, Prague
JUN 17 Laszlo Papp Sports Arena Hungary, Budapest
JUN 19 Hallenstadion Zurich, Switzerland
JUN 23 Ericsson Globe Stockholm, Sweden

Ronde Rock Werchter
JUN 30 Tauron Arena Krakow, Poland
JUL 2 VOA Heavy Rock Festival Lisbon, Portugal
JUL 3 Resurrection Fest Viveiro, Spain

waarmee wel duidelijkheid is over waar de gaatjes in de tour zitten.
maar zo te zien wel enigszins gelijke kansen.
het kan vanaf de 19e door naar Hellfest 20e en dan de 21e Graspop.
Maar vanuit Spanje hebben ze 4e om 5e juli in België te zijn.

Dit schiet niet echt op dus…

Het kan natuurlijk ook nog dat ze besluiten België niet te doen omdat ze in Nederland al een zaalshow hebben staan. Maar we zullen inderdaad moeten afwachten, ik verwacht dat we deze maand in ieder geval meer weten!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
andic wrote:
1) Metallica maakt het helemaal niet uit of ze nu op Werchter of GMM staan. GMM is in het verleden steeds zelf afgehaakt op de exuberante eisen van hun management. Telkens er een akkoord was, vroeg men plots nog een percentage op de ticketverkoop etc. De band speelt gewoon waar hun management hen zet.


De band speelt gewoon waar LIVE NATION BELGIUM hen zet (fixt that for you
1f609.svg
)
En ik vrees dat meneer den directeur die altijd op Werchter zal zetten…

Uiteindelijk beslist (het management van) Metallica waar ze optreden. En spelen er allerlei zaken mee. Naast budget ook andere zaken. Speelt Metallica dat weekend ergens anders ver weg, dan kunnen ze niet de dag daarvoor of daarna in België zijn. Hoeveel dagen willen ze achter elkaar spelen? De mening van de band over Werchter weegt zeker mee. Metallica heeft meerdere keren aangegeven Werchter een fijn festival te vinden met een goede organisatie.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
ChiquitaChaser wrote:

andic wrote:
1) Metallica maakt het helemaal niet uit of ze nu op Werchter of GMM staan. GMM is in het verleden steeds zelf afgehaakt op de exuberante eisen van hun management. Telkens er een akkoord was, vroeg men plots nog een percentage op de ticketverkoop etc. De band speelt gewoon waar hun management hen zet.


De band speelt gewoon waar LIVE NATION BELGIUM hen zet (fixt that for you
1f609.svg
)
En ik vrees dat meneer den directeur die altijd op Werchter zal zetten…

Uiteindelijk beslist (het management van) Metallica waar ze optreden. En spelen er allerlei zaken mee. Naast budget ook andere zaken. Speelt Metallica dat weekend ergens anders ver weg, dan kunnen ze niet de dag daarvoor of daarna in België zijn. Hoeveel dagen willen ze achter elkaar spelen? De mening van de band over Werchter weegt zeker mee. Metallica heeft meerdere keren aangegeven Werchter een fijn festival te vinden met een goede organisatie.
Dat hoeft natuurlijk niet te zeggen dat ze nooit ergens anders willen spelen (bv. een echt metalfestival dat de laatste jaren is uitgegroeid tot een van de grootste van Europa).

Overigens lijkt een XL-dag mij de meest geschikte dag voor een band van het kaliber Metallica, met aparte weekendtickets voor 3 en 4 dagen (net als in 2018), en meer dagtickets voor de XL-dag. Anders loop je het risico dat het hele weekend gedomineerd zal worden door Metallica-fans, die kunnen opvallen door zowel hun aan- als afwezigheid..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
On Festileaks, somebody claims that Live Nation (rock werchter) have put Metallica on Graspop as a gift.

False information. Just like the information that Metallica’s extra demands cancelled their deals in the past.

One time, 2004, Herman wanted to put Metallica on Graspop. They had them the year before. The band refused. Their is one festival in Belgium for them, their favourite: Rock Werchter. Don’t forget that they can play for a bigger crowd in Werchter, the capacity of the field before the main stage is smaller in Graspop. That is an important ego thing for a band.

Normally no Metallica summer 2020. But that was the plan Some time ago. The rehab has nothing to do with it. The voice of James is the problem.

Eventjes Ken19 quoten :)
 

Elafro

Playlistbediener
8 nov 2014
14
0
On Festileaks, somebody claims that Live Nation (rock werchter) have put Metallica on Graspop as a gift.

False information. Just like the information that Metallica’s extra demands cancelled their deals in the past.

One time, 2004, Herman wanted to put Metallica on Graspop. They had them the year before. The band refused. Their is one festival in Belgium for them, their favourite: Rock Werchter. Don’t forget that they can play for a bigger crowd in Werchter, the capacity of the field before the main stage is smaller in Graspop. That is an important ego thing for a band.

Normally no Metallica summer 2020. But that was the plan Some time ago. The rehab has nothing to do with it. The voice of James is the problem.

Eventjes Ken19 quoten
1f642.svg
Dan verwacht ik ook een uitleg voor hun passage op Pukkelpop in 2008.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Kereltje wrote:

On Festileaks, somebody claims that Live Nation (rock werchter) have put Metallica on Graspop as a gift.

False information. Just like the information that Metallica’s extra demands cancelled their deals in the past.

One time, 2004, Herman wanted to put Metallica on Graspop. They had them the year before. The band refused. Their is one festival in Belgium for them, their favourite: Rock Werchter. Don’t forget that they can play for a bigger crowd in Werchter, the capacity of the field before the main stage is smaller in Graspop. That is an important ego thing for a band.

Normally no Metallica summer 2020. But that was the plan Some time ago. The rehab has nothing to do with it. The voice of James is the problem.


Eventjes Ken19 quoten
1f642.svg


Dan verwacht ik ook een uitleg voor hun passage op Pukkelpop in 2008.

Omdat Metallica in 1999, 2003, 2004 en 2007 al op RW stonden en dan is 2008 een beetje overkill?
Plus dat het waarschijnlijk niet paste in het tourschema.
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
https://i.redd.it/bw0um2i410r31.png

Posted today on Reddit. Metallica seems the most blatant fake indicator...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Mooie posters, allebei vrij realistische voorspellingen. Kan iemand mij even helpen wie of wat MR Bungle is? Nooit van gehoord en is Marque headliner op de tweede poster.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
ik blijf het vreemd vinden.
Iron Maiden met dezelfde tour terug in 2020.
Ik kan me niet voorstellen dat het 17e album voor de zomer uit is.
Ik kan me wel voorstellen dat GnR of Volbeat terug komen, nieuw album dus wel enige variatie in de setlist.

Ik denk zelfs dat Maiden en Metallica in 2020 niet eens op Graspop staan. Voor SoaD is de kans op RW zelfs 50/50.

 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Kan iemand mij even helpen wie of wat MR Bungle is? Nooit van gehoord en is Marque headliner op de tweede poster.

Project van Mike Patton... Ligt al heel lang plat maar ze hebben deze zomer enkele (USA) shows aangekondigd én het vervoegen van Scott Ian en Lombardo bij de band. Plaats is volgens mij gegeven op basis van de 'Dead Cross' positie in 2018.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Joslittel wrote:
Kan iemand mij even helpen wie of wat MR Bungle is? Nooit van gehoord en is Marque headliner op de tweede poster.

Project van Mike Patton… Ligt al heel lang plat maar ze hebben deze zomer enkele (USA) shows aangekondigd én het vervoegen van Scott Ian en Lombardo bij de band. Plaats is volgens mij gegeven op basis van de ‘Dead Cross’ positie in 2018.

Ah oke, dank je wel. Klinkende namen. Ik heb bij Dead Cross gestaan in 2018 en dat was een half lege tent (driekwart leeg is eigenlijk beter). Ik weet niet of dit zijproject meer aandacht/bekendheid heeft maar een plekje in de metaldome lijkt me dan meer op zijn plek.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Vind ik ook correcter klinken. Meer een positie als Sons of Apollo. Lijkt me gunstiger voor dat type bands. Puur op basis van 'bekende namen' en andere projecten waar ze deel van uitmaken / uitmaakten, krijg je niet zomaar een gigantisch publiek cadeau.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.094
nikita wrote:

Joslittel wrote:
Kan iemand mij even helpen wie of wat MR Bungle is? Nooit van gehoord en is Marque headliner op de tweede poster.


Project van Mike Patton… Ligt al heel lang plat maar ze hebben deze zomer enkele (USA) shows aangekondigd én het vervoegen van Scott Ian en Lombardo bij de band. Plaats is volgens mij gegeven op basis van de ‘Dead Cross’ positie in 2018.

Ah oke, dank je wel. Klinkende namen. Ik heb bij Dead Cross gestaan in 2018 en dat was een half lege tent (driekwart leeg is eigenlijk beter). Ik weet niet of dit zijproject meer aandacht/bekendheid heeft maar een plekje in de metaldome lijkt me dan meer op zijn plek.
Wel een enorm strak optreden verder.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken