Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.057
8.165
Er is alleen in Nederland een concert aangekondigd op dit moment, maar er zit nog een gat van een week in de week van Graspop, plus alle leaks die waarschijnlijk kloppen, betekent dat allemaal dat Kiss nog op Graspop zal staan
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Kiss staat toch exclusief in Ziggo voor Benelux?
Op basis van welke bron doe je deze uitspraak? Er is nog altijd een angstvallig leeg gat rondom Graspop in het tourschema van Kiss.

Ik denk overigens evenals iemand anders hier kort voor (weet even de naam niet meer) dat het ermee te maken kan hebben dat TW Classic vandaag een naam aankondigde. Ik ben overigens vooral benieuwd naar de headliners. Als Within Temptation geen headliner van Main Stage 1 is, betekent dit dat de headliners nog niet vastliggen. Alleen bij Within Temptation en bij Slipknot staat 'headliner' dus dan zouden er nog vier andere headliners bekend moeten worden gemaakt. Uiteraard kan dit gewoon afhankelijk zijn van de exacte dagen waarop de bands spelen (zo speelde Avenged Sevenfold dit jaar op een wat merkwaardig tijdstip). Maar aan de andere kant: Def Leppard, Sabaton en Lynyrd Skynyrd zie ik niet per se als headliners. Mogelijk krijgen we na Kiss dus nog steeds wel enkele headliners.

Gevoelsmatig ga ik hiervan uit:
Vrijdag: Iemand - Within Temptation - iemand - iemand
Zaterdag: Slipknot - iemand - iemand - iemand
Zondag: Kiss - Sabaton - Def Leppard - Whitesnake

Lynyrd Skynyrd, Disturbed, Amon Amarth, Slayer en Slash ft. Myles Kennedy zullen wel vijf van deze iemanden zijn. Blijft er nog plek over voor 1 onbekende naam.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.057
8.165
Volbeat heeft op hun facebook een filmpje met daarin een moment dat er "Tomorrow" in beeld staat. Zou dat ook nog kunnen...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Volbeat was dit jaar al een headliner. Mochten die België opnieuw aandoen, dan zie ik in Rock Werchter een grotere kanshebber.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Zekerheidjes zijn Kiss, Slayer (beide een afscheidstour)..Deze bands zullen ook een zaal aandoen, die eerst uitverkocht moet worden. Daarna worden ze aangekondigd voor GMM.
Daarnaast zijn er bands die omstreden zijn zoals Manowar (ego, te duur, geluidsnorm overscheiden en de arrestatie van Logan)
Dan heb je nog de mogelijke grote namen die al op andere festivals staan (Rob Zombie, Slash, Papa Roach, Alice in Chains, Arch Enemy, Opeth, Cascass)
Hierbij moet wel rekening gehouden worden dat bands niet vaak dubbel geboekt worden voor belgische festivals.
Namen die op Groezrock, Rock Werchter, Alcatraz staan, zullen niet snel ook op GMM staan.
Tool zal een naam zijn waar Rock Werchter ook in geinteresseed is.
Afvallers: Bon Jovi, Tool, Dropkick, Comeback Kid.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.057
8.165
Foreigner heeft tourdata bekend gemaakt van begin juli, zouden die ook naar Graspop kunnen komen?

Tourdata zijn alleen in Duitsland. (bron: https://www.facebook.com/tours/2003659019714127/?__xts__%5B0%5D=68.ARB65zyaqiq8Ze42GSDUfoNUMVeFRFoC46ytCCYzuR-59pR8pgtkyevWBRvLAczr69SM-R0jdWg_hloaNMK6Gv-MMG0YSNpjN5iyovzvpPK0N4PHBgkDLvNJF4p5kAs9XpvR4Ns-SUXwtPKt2k3rMOmGhz3tf7-peoMo4109aGbzGXUIH8KEh2FX80CV6rCdPw8Il6xRXO9uEm_ygrRVYehrwHfhKTgvC1fr2rwbxGQl2uI35MQA3BeDKBY3wSl9&__tn__=-UC-R)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Zekerheidjes zijn Kiss, Slayer (beide een afscheidstour)..Deze bands zullen ook een zaal aandoen, die eerst uitverkocht moet worden. Daarna worden ze aangekondigd voor GMM.
Daarnaast zijn er bands die omstreden zijn zoals Manowar (ego, te duur, geluidsnorm overscheiden en de arrestatie van Logan)
Dan heb je nog de mogelijke grote namen die al op andere festivals staan (Rob Zombie, Slash, Papa Roach, Alice in Chains, Arch Enemy, Opeth, Cascass)
Hierbij moet wel rekening gehouden worden dat bands niet vaak dubbel geboekt worden voor belgische festivals.
Namen die op Groezrock, Rock Werchter, Alcatraz staan, zullen niet snel ook op GMM staan.
Tool zal een naam zijn waar Rock Werchter ook in geinteresseed is.
Afvallers: Bon Jovi, Tool, Dropkick, Comeback Kid.

Het idee is leuk, maar bv. Kiss doet geen zaalshow in Belgie. Slash dan weer wel, dus zal wss pas wat later aangekondigd.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Overigens is er aan de Kiss site ook wel eea af te leiden
Ik verwacht ze nog wel op Graspop, Hellfest en misschien nog wat, want als je naar hun site gaat https://www.kissonline.com/ en bij de tourdates kijkt dan zie je als je 'hovert' over een 'info' knop bij een show dat ze genummerd zijn, bv. als volgt;

Moscow 13 juni = 127617
Kiev 16 juni = 127618
Krakow 18 juni = 127619

opeenvolgend genummerd dus, en dan daarna;

Amsterdam 25 juni = 127623
Tons of Rock 27 juni = 127624
Trondheim Rocks 28 juni = 127625

Kortom, in dat 'gat' wat er nu in hun tourdata zit tussen 18-25 juni spelen ze dus nog 3 shows.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
@ loveless. Je moet je ok niet focussen op Belgie, (daar is het land te klein voor), maar op de Benelux. Tool is al uitverkocht in Nederland..dus kan het bevestigd worden voor festivals in de Benelux. Kiss moet nog tickets verkopen, daarna zal het snel bekent worden gemaakt. Dit is niets nieuws, dit gaat al jaren zo.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
@ loveless. Je moet je ok niet focussen op Belgie, (daar is het land te klein voor), maar op de Benelux. Tool is al uitverkocht in Nederland..dus kan het bevestigd worden voor festivals in de Benelux. Kiss moet nog tickets verkopen, daarna zal het snel bekent worden gemaakt. Dit is niets nieuws, dit gaat al jaren zo.

Nee sorry, dit is je reinste onzin. Dit werkt totaal niet zo, en over het algemeen worden dit soort shows gewoon (zo goed als) gelijktijdig bekend gemaakt. Ze verkopen de Ziggo sowieso wel uit. Tool wachtte ook niet met het bekend maken van RW tot de Ziggo uitverkocht was, en zo geldt het voor veel headliners.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
En alleen bij Slipknot, Kiss en WT zijn de dagen bekend gemaakt. Het lijkt er dus inderdaad op dat dit de 3 mainstage 1 headliners zijn.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
En alleen bij Slipknot, Kiss en WT zijn de dagen bekend gemaakt. Het lijkt er dus inderdaad op dat dit de 3 mainstage 1 headliners zijn.
Klopt. In een persbericht, dat Graspop naar de media heeft verstuurd, staat dat expliciet vermeld. Verder staat daar tevens in dat er binnenkort meer namen komen plus informatie over de start van de dagticketverkoop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Hoe lang duurt het voor de dagen bekend zijn?

Ik ga 1 dagje meepakken, die zondag met Kiss - Def Leppard - Sabaton is toch een mooie combi.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.441
11.370
Er kwam hier laatst een berichtje voorbij van iemand die geloof ik op de site van Def Leppard had gevonden dat de verkoop van dagtickets aanstaande donderdag start. Dan zouden morgen dus meer namen moeten komen met een dagindeling. Laten we dat hopen!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Er kwam hier laatst een berichtje voorbij van iemand die geloof ik op de site van Def Leppard had gevonden dat de verkoop van dagtickets aanstaande donderdag start. Dan zouden morgen dus meer namen moeten komen met een dagindeling. Laten we dat hopen!
verwacht die extra namen zelf niet echt. Ik vind iig geen afwezige namen meer op de site. Of ik zoek niet goed.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Joslittel wrote:
Er kwam hier laatst een berichtje voorbij van iemand die geloof ik op de site van Def Leppard had gevonden dat de verkoop van dagtickets aanstaande donderdag start. Dan zouden morgen dus meer namen moeten komen met een dagindeling. Laten we dat hopen!

verwacht die extra namen zelf niet echt. Ik vind iig geen afwezige namen meer op de site. Of ik zoek niet goed.

Vorig jaar was t meestal dat namen pas verdwenen op de dag van aankondiging of de dag ervoor. Misschien is dat nu weer het geval. Of ze hebben het gefixt :p
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.057
8.165
Er kwam hier laatst een berichtje voorbij van iemand die geloof ik op de site van Def Leppard had gevonden dat de verkoop van dagtickets aanstaande donderdag start. Dan zouden morgen dus meer namen moeten komen met een dagindeling. Laten we dat hopen!

klopt, op de site van Whitesnake stond dat vermeld! ik denk dat 48 + 3 headliners al genoeg namen is voor dagticket verkoop. Als ik het goed heb teruggezocht, dan waren voorgaande jaren ook ongeveer zoveel namen bekend. Rond de feestdagen en februari dan nog wat namen en nog ergens een keer?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken