GMM Marquee Bracket

Ik zou nu toch eigenlijk echt een duidelijk regel willen stellen bij Children Of Bodom. Moeten we uit gaan van het origineel of van A Celebration Of Music?
Ik vermoed het originele? Aangezien Type O Negative ook hier ook telkens gewoon meeging als zijnde, ja, de band die (helaas) niet meer bestaat.

• Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian
Abbath - Kreator: 10-0
Black >> thrash voor mij.

Arch Enemy - Cradle Of Filth: 6-4
Ai, een pijnlijke.
Hoor en zie ze allebei graag, al veel topshows gezien van beide, maar AE heeft toch net een streepje voor.

Amon Amarth - Mastodon: 9-1
Mastodon moet ik nog steeds een keer goed kunnen zien, maar gaat (in ieder geval voor nu) wel duidelijk naar AA.

Apocalyptica - Children Of Bodom: 2-8
Hoe fijn Apocalyptica ook is, het blijft toch een beetje een veredelde coverband, en COB is gewoon beter.
Veredeld? Voor de effectieve covers ben ik akkoord maar die hebben ook eigen composities hé! En nog niet eens de minste, al zeg ik het zelf

(Luister maar bv eens naar At The Gates Of Manala. De volle 7,4 minuten aan ecliptische apocalyptische doomische symfoniën noem ik dat, als of het einde van de wereld nabij is. Al die death metal en black metal bandjes en hardcore bandjes met hun duistere teksten over de nabijheid van het einde van de aarde, met hun agressief geroep en dubbele blastbeats. Als of ze "extreem" moeten overkomen. Maar voor mij, die compositie op een of andere manier is het meest agressieve in muziek dat ik ooit gehoord heb. Ik krijg het niet omschreven, maar voor mij is Napalm Death of Lorna Shore of whatever extremere muziek nen teletubie tegenover At The Gates Of Manala)

Abbath - Kreator: 0-10
Arch Enemy - Cradle Of Filth: 10-0
Amon Amarth - Mastodon: 0-10
Apocalyptica - Children Of Bodom: 0-10

Abbath - Kreator: 4-6
Moeilijke keuze want alletwee al meermaals gezien en van genoten

Arch Enemy - Cradle Of Filth: 3-7
De show van twee jaar geleden op Graspop doet het hem voor CoF

Amon Amarth - Mastodon: 8-2

Apocalyptica - Children Of Bodom: 1-9

Abbath - Kreator: 9-1
Arch Enemy - Cradle Of Filth: 6-4
Amon Amarth - Mastodon: 10-0
Apocalyptica - Children Of Bodom: 3-7

Arch Enemy - Cradle Of Filth:10-0
Amon Amarth - Mastodon:5-0
Apocalyptica - Children Of Bodom:10-0

Abbath - Kreator: 8-2
Arch Enemy - Cradle Of Filth: 0-10

Ik zou nu toch eigenlijk echt een duidelijk regel willen stellen bij Children Of Bodom. Moeten we uit gaan van het origineel of van A Celebration Of Music?
Puur voor mezelf bepaal ik mijn puntentellingen zoveel mogelijk op basis van mijn eigen live ervaringen van de betreffende bands in de Marquee. Dan kan dus het voorkomen dat er bij mij een band met de overwinning vandoor gaat die inmiddels niet meer bestaat, maar dat wil niet zeggen dat het niet een van de beste live ervaringen was.

• 100
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en won666
Apocalyptica - Children Of Bodom: 10-0

De insteek van het spel blijft verder gelijk aan die van de H/H spellen: het betwisten van de headlinerwaardigheid van bands die in het verleden Marquee-headliner op GMM zijn geweest. Ofwel: wie is/was de ultieme headliner, specifiek voor de Marquee, met het oog op verleden, heden en toekomst?
Gewoon COB dus in al zijn gedaantes.
Maar in principe ga je uit van een band op zijn top, wanneer dat ook moge zijn (geweest).

Abbath - Kreator: 6-4
Deze is lastig. Met beiden een super live ervaring beleeft, Kreator was de laatste keer geweldig, maar dat was Abbath ook!

Arch Enemy - Cradle Of Filth: 3-7
Van beiden goeie shows meegemaakt, zou Arch Enemy best nog wel eens willen zien als Marquee head. Cradle Of Filth was de laatste keer weer sterk als vanouds, benieuwd of ze dit jaar gaan leveren.

Amon Amarth - Mastodon: 7-3
Hele goede herinneringen aan de legendarische show van Amon Amarth, heb ze daarna nooit meer zo beleeft. Ik heb eigenlijk meer met de muziek van Mastodon, maar de live ervaring destijds bij Amon Amarth was echt memorabel. Nu Mastodon dit jaar HL is, zou dit wellicht kunnen veranderen.

Het optreden van Apocalyptica was supervet destijds met een goeie sfeer in de Marquee. De show van Children Of Bodom was voor mij echter meer memorabel en ze hebben bovendien het voordeel dat ze een van mijn persoonlijke favorieten zijn.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Amon Amarth - Mastodon: 4-6

Veredeld? Voor de effectieve covers ben ik akkoord maar die hebben ook eigen composities hé! En nog niet eens de minste, al zeg ik het zelf
Dat is toch ook precies wat ik bedoel daarmee?
Coverband, want zo zijn ze begonnen, en dat doen ze nog steeds (ook dit jaar).
Veredeld, want hebben ook eigen nummers.

Maar het gaat toch wel een stuk verder dan af en toe een covertje spelen, zoals de meeste bands doen.

Toch ben ik ook gewoon fan, hoor.
Mooiste eigen nummer vind ik nog steeds Farewell, altijd kippenvel als ik dat hoor (mijn vrouw weet ook dat dat een van de nummers is die ze op mijn afscheid mogen draaien 💀😎🤘).

• Leuk
Waarderingen: saurus en won666
Abbath - Kreator: 2-8
Arch Enemy - Cradle Of Filth: 8-2
Amon Amarth - Mastodon: 2-8

Waar het gister erg eenvoudig voor me was, vind ik het vandaag een heel stuk lastiger!

Abbath - Kreator: 4-6
Pfoeh... Dit is wat mij betreft echt stuivertje wisselen. Twee heel steady acts die altijd wel leveren, maar nooit een absolute must see voor mij zijn. Vandaag neig ik naar Kreator.

Arch Enemy - Cradle Of Filth: 4-6
Deze vind ik ook super lastig. Licht het voordeel voor COF vanwege hun fantastische Marquee show in 2023.

Amon Amarth - Mastodon: 4-6
Ook deze ligt enorm dicht bij elkaar. Vond Amon Amarth geweldig in de Marquee, maar dat lijkt me inmiddels wel verleden tijd. Terwijl Mastodon er juist gaat staan, dit jaar. Hoe vet is dat?

De enige makkelijke keuze dit keer.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik zit helemaal in lijn met jamels commentaar.
Echter ik ga alleen voor alles of niks.

Apocalyptica - Children Of Bodom 0-10

Na links stemmen zijn we nu overgeschakeld op rechts.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Hier ook even zin in een alles of niks ronde, waar het ook genuanceerder verdeeld had kunnen worden. Maar ik verdeel ze wel netjes links/rechts ;)

Users who are viewing this thread