GMM Marquee Bracket

Om heel eerlijk te zijn ware de meest legendarische marquee shows voor mij: Fleshgod Apocalypse, Septicflesh, Carnation, Schizophrenia, Insomnium, ... maar ja die waren allemaal geen headliner. Kzou het ze allemaal gunnen naar 2027 toe.

Als ik dan moet gaan kijken naar meest legendarische headline shows die ik er meemaakte? Kreator en Testament. Ja dat zijn thrash bands en passen even goed of misschien zelfs wel beter in open lucht. Maar ja ... ik kan daar ook weinig aan veranderen natuurlijk

Dimmu Borgir - Soulfly: 0-10
Emperor - Paradise Lost: 10-0
Lamb Of God - My Dying Bride: 0-10
Meshuggah - Opeth: 0-10

Ah ja, dit is er ook eentje die in dat rijtje past wat @MetalLimbo laatst plaatste met bands die weliswaar nooit de Marquee headliner zijn geweest, maar wel voor sublieme shows in die tent hebben gezorgd.

Wel mooi, door dit spelletje ben ik me steeds meer bewust geworden van de band die ik heb met die tent. Met grote afstand is de Marquee op Graspop het podium waar ik de meeste memorabele shows heb gezien.

Ah ja, dit is er ook eentje die in dat rijtje past wat @MetalLimbo laatst plaatste met bands die weliswaar nooit de Marquee headliner zijn geweest, maar wel voor sublieme shows in die tent hebben gezorgd.

Wel mooi, door dit spelletje ben ik me steeds meer bewust geworden van de band die ik heb met die tent. Met grote afstand is de Marquee op Graspop het podium waar ik de meeste memorabele shows heb gezien.
Sluit ik mij graag bij aan, voor mij liggen daar ook de meest mooie live herinneringen van GMM en dat waren inderdaad niet altijd alleen de headliners.

Dimmu Borgir - Soulfly: 0-2
Lamb Of God - My Dying Bride: 4-6

Dimmu Borgir - Soulfly: 4-6
Emperor - Paradise Lost: 3-7
Lamb Of God - My Dying Bride: 0-10
Meshuggah - Opeth: 6-4

Dimmu Borgir - Soulfly: 10-0
Lamb Of God - My Dying Bride: 10-0
Meshuggah - Opeth: 10-0

• Leuk
Waarderingen: saurus
Dimmu Borgir - Soulfly: 10-0
Dimmu is gewoon gemaakt voor donkere tent optredens. (Werkte overigens ook prima bij dynamo op het veld).

Emperor - Paradise Lost: 0-10
Ook beide tent meesters maar dan is Paradise Lost wel mij favoriet van de 2

Ook deze 2 doen het daar allebei goed. Maar eerlijk misschien is opeth wel heer en meester in de Marquee in mijn ogen. Nooit een slechte set gezien van ze.

Dimmu Borgir - Soulfly: 0-10
Emperor - Paradise Lost: 0-10
Meshuggah - Opeth: 10-0

Die laatste is echt een giga-kut clash.
Maar de prog van Opeth is eigenlijk geen partij voor de gigantische bak agressie die Meshuggah op je los laat!

• Leuk
Waarderingen: saurus
Dimmu Borgir - Soulfly: 4-6
Emperor - Paradise Lost: 4-6
Lamb Of God - My Dying Bride: 4-6
Meshuggah - Opeth: 6-4

1778712935766.png

Morele winnaars: @MetalLimbo , @Black Hammer , @Blommie , @Ceeweb , @Chiel , @Elisa Day , @gmm033 , @Jamel

Vandaag geen al te spannende duels:
  • Dimmu Borgir had geen kind aan Soulfly.
  • Meshuggah, hoe machtig ook, kon niet opboksen tegen Opeth.
  • Paradise Lost moest z'n best doen tegen Emperor, maar kwam nooit echt in de problemen.
  • My Dying Bride moest in het begin alle zeilen bijzetten tegen Lamb Of God, maar kreeg halverwege een strak windje in de rug en kon op het laatst zelfs een beetje uitbollen.

1778711245125.png

Wat het aantal bands betreft zitten we nu precies op de helft: 32 uitgeschakeld, 32 nog in de race.
En de komende 3 dagen zullen er weer 12 het veld moeten gaan ruimen in de meedogenloze losers bracket, waarin we Soulfly, Emperor, Lamb Of God en Meshuggah dus gaan terugzien, en sneller dan je zou denken... ;)

1778712285877.png

De messen zijn opnieuw geslepen, de Zamboni is weer over het ijs geweest, dus without further ado:

1778711335285.png

Soulfly - Testament:
Bloodbath - Lamb Of God:
P.O.D. - Meshuggah:
Heilung - Ministry:

Bill Murray GIF by Groundhog Day

Soulfly - Testament: 0-5
No-brainer.

Bloodbath - Lamb Of God: 0-10
No-brainer.

P.O.D. - Meshuggah: 0-10
No-brainer.