GMM Marquee Bracket

DevilDriver - Stone Sour: 10-0
Hatebreed - Heilung: 10-0
Iced Earth - Satyricon: 0-10
In Flames - Kreator: 2-8

Net omgekeerd :cool:

Mastodon en Cradle waren verliezers uit 2W
Bloodbath, Helmet, Abbath, P.O.D,, Anthrax en Testament hebben 2L (en 3L) overleefd
Damn, je hebt helemaal gelijk, heb de kleurtjes omgedraaid... 😣🤦‍♂️

Animated GIF

• Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik had sterretjes gebruikt (want mijn eigen eerste poging met kleurtjes was ook chaos)

De laatste stemming is wel makkelijk 3 keer 2W-2W en 1 keer 2L-2L

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
DevilDriver - Stone Sour:10-0
In Flames - Kreator: 0-10

DevilDriver - Stone Sour: 0-10
Iced Earth - Satyricon: 10-0
In Flames - Kreator: 1-2

Devildriver - Stone sour 10-0
Hatebreed - Heilung 5-5
Iced Earth - Satyricon 8-2
In flames - Kreator 0-10

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
DevilDriver - Stone Sour: 0-10
Hatebreed - Heilung: 0-10
In Flames - Kreator: 10-0

Met Stone Sour heb ik helemaal niks en bij DevilDriver heb ik mij destijds goed vermaakt ondanks het niet helemaal mijn ding is.
Hatebreed - Heilung: 4-6
Niet te vergelijken. Hatebreed was top vorige keer in de Marquee, maar Heilung was en blijft magisch.
Iced Earth - Satyricon: 4-6
Iced Earth heeft in het verleden legendarische sets daar gespeeld, maar ik ga ook echt heel goed op het iconische geluid van Satyricon.
In Flames ben ik nooit in kunnen komen, zouden de Marquee wel kunnen dragen. De veteranen van Kreator leveren nog steeds, wat ze wel weer hebben bewezen bij hun meest recente passage.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Toch nog even een lans breken voor DevilDriver hier. Echt een geweldige Marquee band en denk zeker dat voor een aantal van jullie geldt 'onbekend maakt onbemind', want ze hebben eigenlijk alles om een forumfavoriet te zijn. Begonnen als nieuwe band voor Coal Chamber frontman Dex Fafara, die een beetje af wilde van de nu-metal en zich meer wilde richten op hardere muziek. En zo ontstond DevilDriver, met de supergoeie vocalen van Dez, maar dan in een groovende, melodische death metalband. Ze werden in hun beginjaren vaak vergeleken met bands als Machine Head, Lamb of God en Pantera. En als je kijkt naar bands die de laatste jaren populair zijn geworden, zie ik gelijkenissen met Orbit Culture en Gojira. Maar ook de Nu-Metal opvoeding van Dez is af en toe nog wel hoorbaar.
Denk kortom dus aan snelle ritmes, groteske, meezingbare refreinen en fantastische grooves. Een heerlijke band! En met hun nieuwe album die volgende maand gaat verschijnen en hun Amerikaanse en Australische shows dit jaar, acht ik ze een groot kanshebber voor een mooie plek in de Marquee in 2027!

Laatst bewerkt:
Devildriver - Stone Sour 10-0
Hatebreed - Heilung 10-0
Iced Earth - Satyricon 0-10
In flames - Kreator 0-10

Devildriver - Stone Sour: 0-10
In flames - Kreator: 0-10

Prima argument dat ik wel vaker hoor, maar is dat hier eigenlijk wel terecht?
Is In Flames de Marquee ontgroeid en Kreator dan dus niet?
In mijn ogen wel. Zijn weer gestegen in populairiteit de laatste tijd, geen idee waarom eigenlijk.

In 2023 stonden ze rond etenstijd op de mainstage en hadden ze prima de marquee kunnen headlinen maar in 2025 stonden ze opeens op een veel hogere positie. Vandaar dat ik ze momenteel ook niet in de marquee verwacht

Kreator was de laatste doorkomst gewoon marquee headliner

Devildriver - Stone Sour: 5-5
Hatebreed - Heilung: 2-8
Iced Earth - Satyricon: 5-5
In flames - Kreator: 8-2

Die mogen er eigenlijk alle acht wel uit,,,

DevilDriver - Stone Sour: 0-1
Hatebreed - Heilung: 1-2
Iced Earth - Satyricon: 1-3
In Flames - Kreator: 2-0

In mijn ogen wel. Zijn weer gestegen in populairiteit de laatste tijd, geen idee waarom eigenlijk.

In 2023 stonden ze rond etenstijd op de mainstage en hadden ze prima de marquee kunnen headlinen maar in 2025 stonden ze opeens op een veel hogere positie. Vandaar dat ik ze momenteel ook niet in de marquee verwacht

Kreator was de laatste doorkomst gewoon marquee headliner
Ja, maar mocht Kreator niet als headliner in de Marquee hebben gestaan, dan zouden ze volgens mij waarschijnlijk min of meer dezelfde positie op main als In Flames hebben genomen, is een beetje mijn punt.
Die plekken zijn voor mijn gevoel vrij inwisselbaar.

• Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian en saurus
In Flames - Kreator: 2-8

DevilDriver - Stone Sour: 3-0
Iced Earth - Satyricon: 10-0

DevilDriver - Stone Sour: 4-6