GMM Marquee Bracket

DevilDriver - Stone Sour: 10-0
Hatebreed - Heilung: 0-10
Iced Earth - Satyricon: 10-0
In Flames - Kreator: 10-0

In Flames - Kreator: 3-7

Laatst bewerkt:
DevilDriver - Stone Sour: 0-10

DevilDriver - Stone Sour: 3-7
Hatebreed - Heilung: 5-5
Iced Earth - Satyricon: 0-10

DevilDriver - Stone Sour: 2-8
Hatebreed - Heilung: 2-8

In Flames - Kreator: 4-6

In principe zou IF in de marquee beter zijn dan kreator, maar ik zie kreator eerder als marquee HL en IF als mainstage band.

DevilDriver - Stone Sour: 0-(-10)
Ik ken DevilDriver niet maar Stone Sour mag er sowieso uit, mainstage band met slappe muziek.

Droom Marquee headliner vs een band die mij nog geen moment geïnteresseerd heeft. Appeltje eitje.

Grappig verhaal over Iced Earth: toen ik nog een tiener was en net het muzieklandschap aan het ontdekken was trok ik een keer de discografie van Iron Maiden van Pirate Bay, en wat trof ik daar aan, naast alle albums van Iron Maiden? Een paar Iced Earth albums! Of het een foutje was of dat de uploader ze graag onder de aandacht wilde brengen bij Maiden fans zullen we nooit weten, maar het was wel mijn eerste kennismaking met ze. Echter klikte het toen al niet, en nu nog steeds niet, dus de punten gaan naar Satyricon.

In Flames - Kreator: 0-10
No brainer, zowel omdat In Flames de Marquee eigenlijk wel ontgroeid is, als omdat het nooit mijn muziek is geweest.

DevilDriver - Stone Sour: 0-10

DevilDriver - Stone Sour: 5-5
Hatebreed - Heilung: 10-0

DevilDriver - Stone Sour: 0-1
Hatebreed - Heilung: 3-7
Iced Earth - Satyricon: 1-9

Mooi, een van de duels nu op één puntje verschil, en een ander duel dat ook nog alle kanten op kan. 😏

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Hatebreed - Heilung: 2-8
In Flames - Kreator: 4-6

Grappig verhaal over Iced Earth: toen ik nog een tiener was en net het muzieklandschap aan het ontdekken was trok ik een keer de discografie van Iron Maiden van Pirate Bay, en wat trof ik daar aan, naast alle albums van Iron Maiden? Een paar Iced Earth albums! Of het een foutje was of dat de uploader ze graag onder de aandacht wilde brengen bij Maiden fans zullen we nooit weten, maar het was wel mijn eerste kennismaking met ze. Echter klikte het toen al niet, en nu nog steeds niet, dus de punten gaan naar Satyricon.
Haha, leuk verhaal, nog leukere conclusie.. 😂

No brainer, zowel omdat In Flames de Marquee eigenlijk wel ontgroeid is, als omdat het nooit mijn muziek is geweest.
Prima argument dat ik wel vaker hoor, maar is dat hier eigenlijk wel terecht?
Is In Flames de Marquee ontgroeid en Kreator dan dus niet?
Voor mijn gevoel zijn beide bands toch wel van een zelfde kaliber, al zijn ze qua genre, status en leeftijd natuurlijk nogal verschillend.

Wat mij betreft zouden beide bands zowel in de Marquee als op de mains passen.
En het is ook wel duidelijk de laatste jaren (ook dit jaar weer) dat main bands altijd weer kunnen terugkeren in de Marquee.

• Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian
Weekend is weer voorbij, dus hier ben ik weer.
Duidelijk een paar nagelbijters gemist. (al hadden mijn stemmen Lacuna Coil ook niet kunnen redden)
Opvallend ook wel in deze ronde is dat de overlevers van 2L het vaak winnen van de afvallers uit 2W.
Maar bij deze the points of the Belgian Jury (om in de algemene vibe van de week te blijven, en laat dat tevens het laatste zijn dat ik van het ESF wil horen, al vrees ik dat dat niet zal lukken)

DevilDriver - Stone Sour: 7-3
Om de een of andere reden vind ik de 13 in een dozijn muziek van Stone Sour eigenlijk best wel leuk, maar dan wel eerder overdag op de mainstage dan als afsluiter in de tent

Beetje no brainer voor mij, De sfeer van Heilung is gewoon Marquee top.

Iced Earth - Satyricon: 4-5
Dit zou een 5-5 geweest zijn, maar een wappie (heerlijk om dat woord nog eens te gebruiken) gaf de doorslag dat Iced Earth toch een punt moest inleveren

In Flames - Kreator: 6-4
Hoewel In Flames de tent misschien een beetje ontgroeid is, geldt dat eigenlijk ook een beetje voor Kreator.
Dus dan maar even de persoonlijke voorkeur laten spreken,

Prima argument dat ik wel vaker hoor, maar is dat hier eigenlijk wel terecht?
Is In Flames de Marquee ontgroeid en Kreator dan dus niet?
Voor mijn gevoel zijn beide bands toch wel van een zelfde kaliber, al zijn ze qua genre, status en leeftijd natuurlijk nogal verschillend.

Wat mij betreft zouden beide bands zowel in de Marquee als op de mains passen.
En het is ook wel duidelijk de laatste jaren (ook dit jaar weer) dat main bands altijd weer kunnen terugkeren in de Marquee.
Zo lang ik Graspop bezoek/volg wordt In Flames consequent op hoge mainstage posities geprogrammeerd, maar een terugkeer naar de Marquee is natuurlijk niet volledig uit te sluiten. Van Kreator heb ik zelf redelijk recent nog een Marquee headline set bijgewoond dus dat zit toch net anders in mijn beeldvorming, ook al heb ik ze de tweede mainstage op Hellfest ook met succes af zien sluiten idd, ze kunnen de mainstage ook prima aan.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Hatebreed - Heilung: 10-0
Iced Earth - Satyricon: 5-5

DevilDriver - Stone Sour: 0 - 10

Hatebreed - Heilung: 10 - 0

Iced Earth - Satyricon: 10 - 0
Desondanks zijn acties, want legendarische shows van gezien

In Flames - Kreator: 0 - 10

Opvallend ook wel in deze ronde is dat de overlevers van 2L het vaak winnen van de afvallers uit 2W.
Hier maakte je me nieuwsgierig, had ik nog niet naar gekeken. 🤓

Ik vrees echter dat je constatering niet helemaal klopt. 😉
Van de 16 duels was de helft een band uit 2W vs. een band uit 2L, de rest was 2W-2W of 2L-2L.
Van die 8 2W-2L duels zijn er 2 gewonnen door een 2L band: Mastodon en Cradle Of Filth.

1778490517469.png

Hier maakte je me nieuwsgierig, had ik nog niet naar gekeken. 🤓

Ik vrees echter dat je constatering niet helemaal klopt. 😉
Van de 16 duels was de helft een band uit 2W vs. een band uit 2L, de rest was 2W-2W of 2L-2L.
Van die 8 2W-2L duels zijn er 2 gewonnen door een 2L band: Mastodon en Cradle Of Filth.

Bekijk bijlage 20040
Net omgekeerd :cool:

Mastodon en Cradle waren verliezers uit 2W
Bloodbath, Helmet, Abbath, P.O.D,, Anthrax en Testament hebben 2L (en 3L) overleefd

• 100
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread