GMM Marquee Bracket

Children Of Bodom - Blind Guardian: 10-0
P.O.D. - Polyphia: 10-0
Primus - Agnostic Front: 10-0
Terror - Anthrax: 0-10

Children Of Bodom - Blind Guardian: 5-5
Wat een rotte clash dit, hoe verschillend hun muziek ook, qua gevoel zijn ze erg gelijkaardig.
De Blind Guardian set in 2007 als Marquee 1 afsluiter na Aerosmith is eentje die nog steeds fris in mijn geheugen staat (en dat na hun al even meesterlijke show met het meest geweldige publiek in hof ter lo in 2006), maar ook Children of Bodom heeft op beide locaties heerlijke sets gespeeld en zowel Alexi als Hansi zijn briljante frontmannen die weten hoe ze hun publiek meekrijgen en het beste van zichzelf geven live. Op basis van die jaren verdienen ze allebei 10 punten en een plaats in de top 10 beste marquee heads ooit. Helaas geldt ook voor allebei dat hun recentere albums toch niet altijd even geslaagd waren en dat ze beiden die positie niet meer kunnen claimen (om verschillende redenen dan wel).
P.O.D. - Polyphia: 0-5

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: saurus en won666
P.O.D. - Polyphia: 10 - 0
Dan toch maar Proof Of Delivery. Euh ik bedoel Payable On Death. In mijn jeugd was ne POD ne Payable On Death maar op mijn huidige job is ne POD ne CMR, ne Proof Of Delivery. Laat ook maar ... P.O.D dus.

Primus - Agnostic Front: 0 - 10
From the east coast to the west coast!!! :D

Terror - Anthrax: 1 - 9
Beiden staan op mijn festival Hillfest UK maar toch echt wel persoonlijk groter fan van Anthrax. Ook Graspop zelf ziet Anthrax als goede headliner, getuige dit jaar. En ik denk dat Terror eerlijk gezegd, los van mijn smaak, nog niet de helft van de marquee gevuld krijgt. Ja ik probeer ook eens buiten eigen smaak te kijken :)

En dan die eerste battle ... sorry maar daar heb ik een namiddagske voor nodig. Het is een innerlijke strijd met mezelf. Ik lees zoveel goede en slechte redenen voor en tegen COB en voor en tegen Blind Guardian

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Children Of Bodom - Blind Guardian: 3-0
P.O.D. - Polyphia: 2-0
Primus - Agnostic Front: 8-0

Children Of Bodom - Blind Guardian: 0-10
P.O.D. - Polyphia: 0 - minus 10
Terror - Anthrax: 0 -10

Allemaal makkelijk deze keer

Mwa, ik vind het juist wel mooi dat ook in deze fase van het spel al discussie ontstaat (zoals ook nu dus), dat maakt het spelletje immers leuk.
Als we het nu alleen maar zouden moeten doen met duels Opeth - Terror of Amenra - P.O.D. wordt ook niemand echt blijer van.
Je geeft nu twee extreme voorbeelden maar het is natuurlijk niet zo dat alle matches zo duidelijk zullen zijn van tevoren, er zal genoeg overblijven in het middengebied wat dichter bij elkaar ligt, ook als je gewogen matches gaat maken. En wat mij betreft zijn dat soort duels in de eerste rondes toch alsnog fijner dan de kans lopen dat je gelijk Opeth - Amenra voor je kiezen krijgt, of iets vergelijkbaars. Dat zijn echt duels voor een latere fase in het spel lijkt me.
Bovendien had je dan weer een soort voorronde moeten houden om te bepalen welke bands dan precies populairder zijn, en dan kun je dus eigenlijk gewoon net zo goed een volledige poll houden, en is dit spel overbodig.. 💁‍♂️
Er zijn natuurlijk verschillende manieren om dat aan te pakken, je zou bijvoorbeeld eerst een poule fase kunnen doen waarin iedereen een set van 8 namen vrij kan ranken om uiteindelijk de beste 4 door te laten gaan, ik noem maar wat. De kans dat je dan gelijk 8 namen van niveau Opeth/Amenra bij elkaar krijgt is minimaal, of je zou zelfs daarin nog kunnen sturen. Je spreid de kansen in ieder geval veel meer dan wanneer vooraf de namen al in setjes van 2 gekoppeld zijn waarvan 1 eruit moet. Dat is nu natuurlijk mosterd na de maaltijd, dus een discussie over de details van hoe je dat dan kunt doen lijkt mij niet zo nuttig, maar stellen dat de huidige volledig willekeurige vorm of een droge poll houden de enige twee opties zijn gaat ook wat te ver.
Je moet dit spel ook niet echt zien als een volledige ranking van bands.
Groepen van afvallers worden immers ook niet meer apart geranked.
En een afvaller in een vroege groep is ook niet per definitie minder dan een afvaller in een latere groep.
Fair enough, dat gold natuurlijk in de Hurt/Heal spellen ook al in enige mate, het spel element en sociale factoren zorgen ervoor dat die afvallers lijsten ook anders gerangschikt waren dan wat de uitslag van een poll zou laten zien, waarschijnlijk. Maar los van of je de afvallers ziet als een ranking of niet, vind ik het voor het verdere verloop van het spel toch ook wel jammer dat de selectie van namen die overblijft deels door het lot bepaald is. Je krijgt straks in volgende rondes wellicht nog steeds namen in duels waar eigenlijk niemand warm van wordt terwijl enkele favorietjes al niet meer mee doen. Dat levert ook niet de meest interessante duels op lijkt me.

Maar we gaan zien hoe het verder verloopt. Het is ook allemaal geen ramp natuurlijk, hopelijk vat je het niet te zwaar op want zo bedoel ik het niet, ik vind het heel tof wat je allemaal organiseert en hoeveel werk je erin steekt! Dat waardeer ik echt. En daarnaast vind ik het interessant om te bedenken hoe het format mogelijk nog beter zou kunnen, om wat terugkomende frustraties weg te nemen. Dus die gedachtes wilde ik toch even verder toelichten, want natuurlijk wil ik ook geen spel met alleen maar saaie matches met een overduidelijke favoriet, of alleen een droge poll, maar blijkbaar was dat niet helemaal duidelijk ;)

• Geweldig
Blind Guardian kan prima een openlucht podium ook aan. Children Of Bodom is wat rauwer, iets extremer, waardoor de gemiddelde algemene Rammsteiner of Volbeater ze misschien minder begrijpt. Ik zie algemene Rammsteiners of Volbeaters (de "alles" luisteraars of de mensen die even goed op Werchter of zelfs TML hadden gestaan. Ik veralgemeen natuurlijk maar jullie snappen mijn punt) eerder mee klappen met Blind Guardian als met Children Of Bodom. Waardoor Blind Guardian beter zou passen in open lucht. Op veel Duitse festivals staan ze ook gewoon in open lucht. En de laatste keer op Graspop was Jupiler maar een aangepast power en prog podium. Maar zoiets zou bij COB enkel in donker tot zijn recht komen

Ik zie de reünie heel graag de marquee afsluiten volgend jaar. Al vind ik de vervanging van Alexi slecht. Uit wat ik zag in de video. Maar dat kan komen doordat Alexi buitengewoon was.

Rekening houdende met het rauwer geluid van Bodom en het feit dat er een reünie misschien volgend jaar staat, wint Bodom wat mij betreft

Bodom 6
Guardian 4

Ik laat Bodom nipt winnen aangezien ik ook nog wat naar eigen smaak kijk en beide bands eigenlijk even goed vind. Maar ik voel als ik Bodom niet laat winnen, ik gejixt ga worden (en niet alleen ik dus maar iedereen die ze wil zien) en Bodom niet geboekt gaat worden volgend jaar op Graspop of ergens anders in België

En als ze nu niet geboekt worden, dan is het om een andere reden dan dat ik ze niet laten winnen heb eh 😆

• Haha
Children Of Bodom - Blind Guardian: 5-5
P.O.D. - Polyphia: 5-5
Terror - Anthrax: 0 -10

Children Of Bodom - Blind Guardian: 10-0
P.O.D. - Polyphia: 0 - (min-tien)
Terror - Anthrax: 0-0

Children Of Bodom - Blind Guardian: 9-1
P.O.D. - Polyphia: 2-2
Primus - Agnostic Front: 1-0
Terror - Anthrax: 2-4

1777852147734.png

Morele winnaars: veel.

Uiteindelijk 4 afgetekende overwinningen, al had het duel tussen COB en BG wel een vrij bizar verloop:

1777851623544.png

Door met Ronde 2 voor de winnaars, met ook weer een paar hele mooie duels!

1777851665240.png

Mastodon - Type O Negative:
Ayreon - Lacuna Coil:
Behemoth - Stone Temple Pilots:
Heilung - Meshuggah:

Mastodon - Type O Negative: 0-10
Mastodon aardige band, maar ook geen superfan.
TON staat bij mij hoog op het lijstje van bands die ik nooit gezien heb, en waarschijnlijk ook nooit zal kunnen zien (sowieso niet met Peter Steele natuurlijk).

Ayreon - Lacuna Coil: 10-0
No-brainer.

Behemoth - Stone Temple Pilots: 10-0
No-brainer.

Heilung - Meshuggah: 6-4
Heel lastig, beide geweldige shows van gezien (vorig jaar nog allebei op South Of Heaven), ook al zijn het welhaast uitersten van elkaar. Ook allebei bands waar je maar net 'zin in moet hebben'.
Ik ga dan toch nipt voor Heilung, die shows hebben nu eenmaal iets magisch.

Mastodon - Type O Negative: 6-4
Vind ik zelf een lastig dilema. Aangezien beide goed passen, en TON niet meer bestaan. Maar dna geef k de punt toch aan de nog tourende band. Had TON nog bestaan was t wss andersom geweest.
Ayreon - Lacuna Coil: 10-0
De magie van Ayreon zou weg vallen op een ander podium denk ik.
Behemoth - Stone Temple Pilots: 10-0
Heilung - Meshuggah: 7-3

• Leuk
Mastodon - Type O Negative: 2-8
Ayreon - Lacuna Coil: 6-4
Behemoth - Stone Temple Pilots: 7-3
Heilung - Meshuggah: 7-3

Users who are viewing this thread