GMM Marquee Bracket

At The Gates - Kreator: 0-5
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 0-10
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 7-3
Therion - Stone Temple Pilots:10-0

At The Gates - Kreator: 8-2
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 10-0
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 8-2
Therion - Stone Temple Pilots: 0-0

Onbekend maakt onbemind. ;)

Nee, begrijp het heel goed, Therion is typisch zo'n band die doorgaans onder de radar blijft, en ik vergeet zelf ook vaak dat ze überhaupt bestaan.. 😅
En Marquee headliner zullen ze natuurlijk inderdaad wel nooit meer worden (al geldt dat voor heel veel bands in dit spel).

Maar overbodig zou ik ze zeker ook niet willen noemen, hebben in 2021-2023 nog een hele trilogie aan albums uitgebracht.
Wordt wel weer eens de hoogste tijd dat ze weer eens op GMM staan, is alweer van 2010 geleden.
Op Alcatraz hebben ze zelfs nog nooit gestaan.
Wel op Durbuy Rock Festival in 2018, maar dat festival was bij mij toen nog niet in de picture helaas.

Ik vind ze eigenlijk zwaar onderschat, en ze mogen wat mij betreft dan ook best wat meer liefde ontvangen.
Niet dat ik er mensen mee op andere gedachten zal brengen (helft heeft sowieso al gestemd), maar wil toch even een klein lansje breken.
En hoe kan dat beter dan met muziek (hebben nog wel nog heel wat lekkere nummers naast The Rise of Sodom and Gomorrah. :)

En als bonus (let op: NSFW ;)):

Eind jaren '90 / begin jaren '00 vond ik ze fantastisch. Live ook heel bombastisch en altijd sterk toen. To Mega Therion misschien wel m'n favoriete nummer uit die tijd.
De laatste, pak 'm beet, 15 jaar vind ik ze op plaat niet meer interessant en live bijna niet meer te doen. Volgens mij is er ook vrijwel niks meer over van de oorspronkelijke samenstelling?

Ghehe, nope! Ik hou gewoon niet van die standaard 'boem-tak' metalbeat waar dat eerste nummer mee begint. De rest even doorgeklikt en dat klinkt al wel wat beter, moet ik zeggen. Nog steeds niet iets wat me wegblaast, maar kan er op zich prima naar luisteren. Behalve naar die laatste. Wat is dat nou weer in godsnaam? Lijkt wel een koortsdroom.
Haha, nogal een apart nummer, ja. 😅
Schijnt een eerbetoon te zijn aan Brigitte Bardot (BB), vandaar ook de 🍈🍈😝...

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Eind jaren '90 / begin jaren '00 vond ik ze fantastisch. Live ook heel bombastisch en altijd sterk toen. To Mega Therion misschien wel m'n favoriete nummer uit die tijd.
De laatste, pak 'm beet, 15 jaar vind ik ze op plaat niet meer interessant en live bijna niet meer te doen. Volgens mij is er ook vrijwel niks meer over van de oorspronkelijke samenstelling?
Mja, het is bij Therion überhaupt nogal lastig om te spreken over een oorspronkelijke samenstelling, ze hebben altijd veel gewerkt met live, sessie- en gastmuzikanten.
Inmiddels zijn al ongeveer honderd muzikanten de revue gepasseerd, van wie oprichter Christofer Johnsson de enige vaste waarde is.

At The Gates - Kreator: 0-1
Melodic death is een van mijn favoriete genres, maar i.t.t. medegrondleggers In Flames en Dark Tranquillity (en Arch Enemy, Children Of Bodom, Amorphis, Amon Amarth...) heb ik nooit een klik met At The Gates gehad.
De stem van de zanger is daar wel de grootste bepalende factor in geweest, maar ook muzikaal doet het me weinig.
Ook Kreator (of thrash in het algemeen) heb ik niet veel mee, maar in dit specifieke geval kies ik dan toch nipt voor Kreator.

Ook hier weer: de stem.
En Lacuna Coil vind ik wel een heel vermakelijk bandje.

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 0-10
COF heeft maar liefst 7 keer de Marquee geheadlined (gevolgd door My Dying Bride en Opeth met resp. 5 en 4 keer), en zou je op basis daarvan al haast 'de ultieme Marquee headliner' kunnen noemen.
En eerlijk is eerlijk, er voldoen weinig bands meer aan het profiel dan deze drie bands.
Maar goed, zo werkt het spel dus niet helemaal, persoonlijke smaak speelt natuurlijk ook een grote rol (plus de gunfactor, zoals we in enkele toelichtingen al hebben kunnen lezen).
Zelf kan ik COF nog steeds heel goed pruimen, met de Cavalera broers heb ik een stuk minder.

Therion - Stone Temple Pilots: 10-0
Stan Lee Marvel GIF

Laatst bewerkt:
At The Gates - Kreator: 0-10
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 0-10
Therion - Stone Temple Pilots: 0-10

Ken eigenlijk niks van At The Gates. Maar weet dat Kreator eigenlijk altijd een goede show neerzet. Ondanks dat ik ze niet echt volg.

Mercyful Fate - Lacuna Coil: 10-0
Overduidelijk Mercyful Fate!

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 10-0. Moet ik hier nog wat over zeggen🤭

Therion - Stone Temple Pilots: 0-10.
STP toch een jeugdliefde uit de hardrock kroeg van vroeger. Zit ook altijd mis als mensen de afkorting gebruiken voor Slaughter to Prevail

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Projunk en thesummoning
At The Gates - Kreator: 2-8
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 5-5
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 8-2
Therion - Stone Temple Pilots: 6-4

At The Gates - Kreator: 9-1
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 1-9
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 2-8
Therion - Stone Temple Pilots: 8-2

Ik ben al even niet meer aktief geweest op dit forum, helaas een tijd uit de running geweest. Goed om te lezen dat hier nog steeds veel enthousiasme aanwezig is en wat een tof initiatief dit spel. Super die overzichten van @MetalLimbo heb ik tenminste snel terug kunnen kijken naar de voorgaande puntentellingen. Er zaten duels bij die voor mij wat lastiger zouden zijn geweest. Deze is echter een makkie, heb de punten zoveel mogelijk gebaseerd op mijn beleving van de optredens in de Marquee.

Tja Kreator “Kings of German Trash”, gaan al een tijd mee en leveren live nog steeds met een bak energie. Hun laatste passage was super, volle bak, goeie sfeer, goed vermaakt, mooie afsluiting! At The Gates is natuurlijk legendarisch voor de scene, heb ze vaker gezien, maar ben er nooit in kunnen komen.

Mercyful Fate - Lacuna Coil: 6-4
Mercyful Fate was destijds wel een toffe boeking na een lange tijd van afwezigheid. Ik werd in de Marquee voorin letterlijk weggeblazen, daardoor wat verder naar achteren gegaan. Het Melissa album blijft natuurlijk een klassieker en was destijds uniek. Lacuna Coil, al heel vaak gezien, kan ze goed hebben, maar ook weer niet memorabel.

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 7-3
Cavalera Conspiracy, voor mij een van de betere Cavalera projecten. Vooral in hun begin periode. Cradle Of Filth, niet altijd even goed, maar in 23 toch zeker verrassend goed! Die wisselende bandleden binnen die club is intussen wel een dingetje, heel benieuwd of ze 23 kunnen evenaren.

Therion - Stone Temple Pilots: 2-0
Therion heeft best wel een paar aardige nummers, hebben inmiddels nogal wisselend werk opgeleverd in hun bestaan, maar hebben mij niet genoeg weten te boeien met een complete set. Over STP kan ik kort zijn, heb ik helemaal niks mee.

Uitslagen van de laatste duels van Ronde 1:

1777505467815.png

Morele winnaars: @Joslittel , @jvandeweyer , @nikita , @Rockbeer , @Royke

Wederom een mooie nek-aan-nek, ditmaal tussen CC en COF:

1777505515395.png

Met slechts een verschil van 4 punten was het de op één na spannendste race van Ronde 1:

1777505971866.png

En daarmee zijn dus alle winnaars en verliezers van Ronde 1 bekend!

Verliezers:

1777506322281.png

Winnaars:

1777506333235.png

De komende 4 dagen gaan we eerst met de verliezers aan de slag in Ronde 2L.
Daarin gaan dus ook de allereerste koppen rollen...

off with his head GIF

Amon Amarth - Carcass: 10-0
No-brainer.

Exodus - Saxon: 0-10
No-brainer.

Danzig - Sick Of It All: 3-0
Niet veel met Danzig, maar minder met SOIA.

Abbath - Pennywise: 7-3
Abbath niet de meest interessante black metal act, Pennywise niet de meest interessante punk act.
Black metal wint het in dit geval.

Laatst bewerkt:
Amon Amarth - Carcass: 10 - 0
Duidelijk

Exodus - Saxon: 8 - 2
Saxon is een fantastische band. Maar tov Exodus?

Danzig - Sick Of It All: 0 - 10
Not even a battle

Abbath - Pennywise: 7 - 3
Dees vind ik een lastige. De marquee zoals we die vandaag kennen komt zoinzo Abbath het beste tot zijn recht en is Pennhywise een band voor buiten. Dit is ook al bewezen door het feit dat ze op de Jupiler stage staan dit jaar. Abbath zag ik een paar dagen geleden nog live en dit maal was de klank subliem. Maar ook Pennywise al vaak met zaal shows gezien en minstens even groot fan. En daarom ga ik marqee geschiktheid boven mijn smaak zetten en zwaarder laten doorwegen, en dan wint Abbath

Amon Amarth - Carcass 10-0
Exodus - Saxon 10-0
Danzig - Sick Of It All 0-10
Abbath - Pennywise 10-0

Amon Amarth - Carcass 9-1

Exodus - Saxon 8-2
Saxon altijd wel eens leuk, maar kunnen niet tippen aan de energie van een optreden van Saxon.

Danzig - Sick Of It All 1-4
Meer dan de helft van de punten ga ik toch niet spenderen, daarvoor alletwee te weinig mijn ding

Abbath - Pennywise 8-2

Amon Amarth - Carcass: 10-0
Exodus - Saxon: 5-5
Danzig - Sick Of It All: 6-4
Abbath - Pennywise: 8-2

Uitslagen van de laatste duels van Ronde 1:

Bekijk bijlage 19557

Morele winnaars: @Joslittel , @jvandeweyer , @nikita , @Rockbeer , @Royke

Wederom een mooie nek-aan-nek, ditmaal tussen CC en COF:

Bekijk bijlage 19558

Met slechts een verschil van 4 punten was het de op één na spannendste race van Ronde 1:

Bekijk bijlage 19559

En daarmee zijn dus alle winnaars en verliezers van Ronde 1 bekend!

Verliezers:

Bekijk bijlage 19560

Winnaars:

Bekijk bijlage 19561

De komende 4 dagen gaan we eerst met de verliezers aan de slag in Ronde 2L.
Daarin gaan dus ook de allereerste koppen rollen...

off with his head GIF
Lekker bezig jij! Leuk spel om te spelen dit.

En volgende keer als we elkaar treffen en we een gat in het schema hebben mag je best je laptop meenemen. Doen we een korte Excel cursus, lijkt me nuttig voor mezelf!

Users who are viewing this thread