GMM Marquee Bracket

At The Gates - Kreator: 1 - 0
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 0 - 10
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 10 - 0
Therion - Stone Temple Pilots: 0 - 10

At The Gates - Kreator: 0-10
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 10-0
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 0-10
Therion - Stone Temple Pilots: 0-10

At The Gates - Kreator: 7 -3
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 0-10 (de vocals van King Diamond zijn echt niet men ding)
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 0-10

At The Gates - Kreator: 3-7
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 3-7
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 2-5
Therion - Stone Temple Pilots: 3-7

Moeilijke ronde deze, geen echte topfavorieten, maar ook geen bands die me helemaal niets doen.
Beetje zelfde gevoel als anderen hier al aangaven.
ATG nooit helemaal ingekomen, Kreator altijd een oerdegelijke set.
MF niet zo voor mij, maar ik waardeer wel zijn waarde, Lacuna Coil oké in wat ze doen, maar echt geen marquee headliner waarde
CC, ook hun waarde is zeker aanwezig, marquee head voelt nu te hoog gegrepen, CoF hebben heerlijke nummers maar tja, Dani lijkt een klein gemeen mannetje
Therion in mijn tienerjaren best wat geluisterd, maar STP ook en wint het toch van hen

• Leuk
Waarderingen: Jamel
At The Gates - Kreator: 0 - 3
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 0 - 0
Therion - Stone Temple Pilots: 8 - 2

At The Gates - Kreator: 5-5
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 4-6
Therion - Stone Temple Pilots: 0-0

At The Gates - Kreator: 0-10
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 0-10
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 10-0
Therion - Stone Temple Pilots: 0-0

Als Lacuna Coil het nu wel wint tegenover dat gekrijs van King Diamond ben ik extra teleurgesteld dat Bloodbath in de eerste ronde geslachtofferd moest worden :( die zijn toch stukken beter dan Lacuna Coil nog

Niet getreurd hannibal je moet 2x verliezen om eruit te liggen
Bloodbath heeft dus zeker nog kans om verder te komen.

At The Gates - Kreator: 2-8
Kreator altijd sterke optredens, At The Gates verdienstelijk dus toch nog twee puntjes.

Machtig optreden meegemaakt van Mercyful Fate. Cristina is tof om te volgen op sociale media, maar de muziek van Lacuna Coil doet me niets, het is ook helemaal mijn genre niet.

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 1-9
Toch nog een puntje ook voor Cavalera Conspiracy, maar CoF was twee jaar geleden zowat de grootste aangename verrassing voor mij van het weekend. En ik baseer me hier dus puur op de muzikale beleving en niet op andere randzaken.

Therion - Stone Temple Pilots: 10-0
Had hier wel meer appreciatie verwacht voor Therion. Niet dat ik er echt fan van ben, maar zeker niets op tegen. STP doet me helemaal niets.

At The Gates - Kreator: 8-2
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 6-4
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 2-8
Therion - Stone Temple Pilots: 5-5

At The Gates - Kreator: 2 - 8
Allebei goed, maar Kreator toch toffer

Nooit echt die klik gehad met Mercyful Fate (wel met King Diamond)

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 3 - 7
Geen enorme aanhanger van beide, maar CoF is wel wat interessanter (helaas ook wisselvalliger)

Therion - Stone Temple Pilots: 10 - 0
Therion is gewoon OK, maar STP zal voor mij, na de geweldige eerste grunge-golf, altijd herinnerd worden als de eerste van een hele hoop middelmatige bandwagon-springers

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Therion - STP 0 - 0
Anno 2026 totaal overbodig op ieder festival
Ik moet bekennen dat ik eigenlijk niks van Therion ken. STP toch een mooie relikwie uit mijn eerste muzikale jaren.
Therion is eerlijk gezegd tot nu toe helemaal aan me voorbij gegaan. Kan me ook niet voorstellen dat ze tegenwoordig nog in de buurt zouden komen van een Marquee head plek.
Onbekend maakt onbemind. ;)

Nee, begrijp het heel goed, Therion is typisch zo'n band die doorgaans onder de radar blijft, en ik vergeet zelf ook vaak dat ze überhaupt bestaan.. 😅
En Marquee headliner zullen ze natuurlijk inderdaad wel nooit meer worden (al geldt dat voor heel veel bands in dit spel).

Maar overbodig zou ik ze zeker ook niet willen noemen, hebben in 2021-2023 nog een hele trilogie aan albums uitgebracht.
Wordt wel weer eens de hoogste tijd dat ze weer eens op GMM staan, is alweer van 2010 geleden.
Op Alcatraz hebben ze zelfs nog nooit gestaan.
Wel op Durbuy Rock Festival in 2018, maar dat festival was bij mij toen nog niet in de picture helaas.

Ik vind ze eigenlijk zwaar onderschat, en ze mogen wat mij betreft dan ook best wat meer liefde ontvangen.
Niet dat ik er mensen mee op andere gedachten zal brengen (helft heeft sowieso al gestemd), maar wil toch even een klein lansje breken.
En hoe kan dat beter dan met muziek (hebben nog wel nog heel wat lekkere nummers naast The Rise of Sodom and Gomorrah. :)

En als bonus (let op: NSFW ;)):

Laatst bewerkt:
Onbekend maakt onbemind. ;)

Nee, begrijp het heel goed, Therion is typisch zo'n band die doorgaans onder de radar blijft, en ik vergeet zelf ook vaak dat ze überhaupt bestaan.. 😅
En Marquee headliner zullen ze natuurlijk inderdaad wel nooit meer worden (al geldt dat voor heel veel bands in dit spel).

Maar overbodig zou ik ze zeker ook niet willen noemen, hebben in 2021-2023 nog een hele trilogie aan albums uitgebracht.
Wordt wel weer eens de hoogste tijd dat ze weer eens op GMM staan, is alweer van 2010 geleden.
Op Alcatraz hebben ze zelfs nog nooit gestaan.
Wel op Durbuy Rock Festival in 2018, maar dat festival was bij mij toen nog niet in de picture helaas.

Ik vind ze eigenlijk zwaar onderschat, en ze mogen wat mij betreft dan ook best wat meer liefde ontvangen.
Niet dat ik er mensen mee op andere gedachten zal brengen (helft heeft sowieso al gestemd), maar wil toch even een klein lansje breken.
En hoe kan dat beter dan met muziek (hebben nog wel nog heel wat lekkere nummers naast The Rise of Sodom and Gomorrah. :)

En als bonus (let op: NSFW ;)):

Ehm tsja... Die eerste eens opgezet en na 17 seconden al moeten constateren dat ik achter mijn puntenverdeling blijf staan. 😬

Mja, het is natuurlijk ook weer geen Epica of Nightwish, hè? 😜
Ghehe, nope! Ik hou gewoon niet van die standaard 'boem-tak' metalbeat waar dat eerste nummer mee begint. De rest even doorgeklikt en dat klinkt al wel wat beter, moet ik zeggen. Nog steeds niet iets wat me wegblaast, maar kan er op zich prima naar luisteren. Behalve naar die laatste. Wat is dat nou weer in godsnaam? Lijkt wel een koortsdroom.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
At The Gates - Kreator: 6-4
(een jaar geleden 10-0, maar na de show van Kreator op Dynamo toch overtuigd van de live kwaliteiten)

Mercyful Fate - Lacuna Coil: 1-9
(een puntje voor King, maar daar blijft het ook bij)

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 4-6
(moeilijke, vind de Cavalera's wel goed, meestal ook erg overtuigend live, vind CoF betere muziek en ga nu uit van een goede live-dag, al valt dat tegenwoordig helaas wel vaak tegen, het is dat ik niet met halfjes werk, want anders 4,5 - 5,5)

Therion - Stone Temple Pilots: 10-0
(gewoon omdat ik helemaal niets met de pilootjes heb, en wel symphonic metal leuk vind)

Users who are viewing this thread