GMM Marquee Bracket

Amon Amarth - Arch Enemy: 6-4
Primus - Ayreon: 0-10
Children Of Bodom - Dream Theater: 1-9
Stratovarius - Hatebreed: 6-4

Amon Amarth - Arch Enemy: 0 - 10

Primus - Ayreon: 0 - 10

Children Of Bodom - Dream Theater: 10 - 0

Stratovarius - Hatebreed: 0 - 10

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Amon Amarth - Arch Enemy: 5 - 5

Primus - Ayreon: 0 - 0

Children Of Bodom - Dream Theater: 5 - 5

Stratovarius - Hatebreed: 5 - 5

Dit vond ik echt vetzakkerij. 6 van zowat m'n favoriete bands allertijden vs 2 band dat ik totaal niks mee heb. En die 6 natuurlijk allemaal tegenover elkaar, ipv dat een van die 6 op z'n minst nog tov een van die 2 had gestaan!
Het zal je wellicht niet verbazen, maar ik kijk er weer precies andersom naar :LOL: de twee bands die jij 0 punten geeft zijn beide kandidaten voor top klasseringen als het om Marquee bands gaat wat mij betreft, de rest heb ik minder mee of is tegenwoordig eigenlijk vooral een mainstage band. Dus ergens ben ik het ook weer volledig met je eens wat betreft de vetzakkerij, al weet ik niet exact wat het betekent maar het klinkt niet positief...

Amon Amarth - Arch Enemy: 2-4
Associeer deze bands eigenlijk meer met mainstage posities inmiddels, dus geen volle punten, maar Arch Enemy past nog het beste bij de Marquee, muzikaal gezien.

Primus - Ayreon: 3-7
Beide geweldige Marquee headliners dus, maar Ayreon is wel de meer bijzondere van de twee.

Children Of Bodom - Dream Theater: 2-3
Ken eigenlijk nauwelijks iets van Children Of Bodom maar het klinkt wel als een typische Marquee band. Jammer dat ze niet meer actief zijn maar als band uit het verleden gun ik ze wel wat punten. Dream Theater staat inmiddels op de main, ken ik wel een stuk beter maar trekt me niet enorm om live te gaan zien.

Stratovarius - Hatebreed: 0-0
Twee totaal verschillende kanten van het Marquee spectrum volgens mij, beide totaal niet mijn ding.

• Leuk
Waarderingen: won666
Amon Amarth - Arch Enemy: 5 - 5
Primus - Ayreon: 10 - 0
Children Of Bodom - Dream Theater: 0 - 10

• Leuk
Children Of Bodom - Dream Theater: 7 - 3
Stratovarius - Hatebreed: 4 - 6

• Leuk
Amon Amarth - Arch Enemy: 7-3
Lastig deze. Voor beide bands heb ik veel respect gezien hoe lang ze al meedraaien en hoe ze blijven leveren. Maar ik heb Amon Amarth daadwerkelijk in de Marquee gezien en dat was legendarisch. Wat een sfeer hing daar! Dus lichte voorkeur voor hen.

Respect voor Primus, voor Les Claypool en voor hun legacy. Maar doordat ze dit jaar op zowel Alcatraz als ArcTanGent staan, heb ik me de afgelopen maanden in hun muziek proberen te verdiepen en de conclusie is helaas dat het eigenlijk niets voor mij is. Ayreon daarentegen is misschien wel de enige act waar ik altijd blind een kaart voor koop als daar weer eens shows van aangekondigd worden. Niet overdreven te stellen dat dit één van mijn favorieten is. Dus heel gemakkelijke keuze dit.

Children of Bodom - Dream Theater: 6-4
Deze is ook erg lastig zeg! Beiden zouden als Marquee headliner een must see voor me zijn. De balans slaat voor nu lichtelijk uit in de richting van COB omdat ik door die 'in celebration of' shows van laatst weer naar hun muziek ben gaan luisteren en me realiseerde hoe fkin goed ik het album drieluik Hatebreeder, Follow the Reaper, Hate Crew Deathroll eigenlijk vind. Door die albums werd COB, samen met Dimmu Borgir, de eerste echt harde band die ik luisterde.

Stratovarius - Hatebreed: 5-5
Ik heb met beiden niet zoveel en zou in beide gevallen bijna altijd voor een alternatief kiezen tijdens hun set.

Primus - Ayreon: 10 - 0
Children Of Bodom - Dream Theater: 1 - 2

• Leuk
Amon Amarth - Arch Enemy: 7-3
Children Of Bodom - Dream Theater: 0 10
Stratovarius - Hatebreed: 10-0

Amon Amarth - Arch Enemy: 3-7

Primus - Ayreon: 4-6
Pijnlijkste clash wat mij betreft. Twee redelijk unieke namen beide hun headline plek meer dan waard en qua muzikale stijl het meest in mijn straatje van de marquee headliners

Children Of Bodom - Dream Theater: 3-7
Dream Theater is wat mij betreft de superieure band, maar niet perse de ultieme marquee headliners, aangezien het net zo goed werkt op de mainstage, dus CoB heeft daar toch wat puntjes verdiend.

Stratovarius - Hatebreed: 9-1
Heb met beide niet heel veel, maar ik heb niet de neiging om een nummer in een playlist te skippen als het stratovarius is, waar dat bij hatebreed nog wel eens het geval is

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo
Amon Amarth - Arch Enemy: 2-2
Children Of Bodom - Dream Theater: 8-2
Stratovarius - Hatebreed: 4-2

Die 3e is een erg pijnlijke! CoB is zo bepalend geweest voor de ontwikkeling van mijn muzieksmaak, en als tiener had ik een zwak voor de charismatische, eigenzinnige Alexi. Maar Dream Theater is ook een geweldige band en ik hoop hen ooit nog eens als prachtige marquee afsluiter te zien (als het even kan met A change of seasons volledig; zoals ze die afgelopen najaar wel in USA speelden en nu ook weer in Zuid-Amerika)

Best heftige loting inderdaad... 😅
Maar desondanks niet echt moeilijk voor mij.

Amon Amarth - Arch Enemy: 2 - 8
Beide toffe bands die ik graag live zie, maar AA kan op sommige momenten wel wat eentonig worden, waar ik dat bij AE niet echt heb. Muziek van AE spreekt me ook gewoon wat meer aan.

Primus is best wel lachen, en zou ze ook graag eens zien op Alcatraz dit jaar, ware het niet dat ze moordende concurrentie van de Prison ondervinden (bovengenoemde AE).
Maar sowieso leggen ze het voor mij op alle vlakken af tegen Ayreon, een van mijn absolute favorieten! :cool:

Children Of Bodom - Dream Theater: 9 - 1
DT vorig jaar op GMM van mijn bucket list kunnen afstrepen. Topband, maar ik werd nou ook niet bepaald overweldigd, viel zelfs een beetje tegen (en stem van James LaBrie blijft toch ook een dingetje).
COB daarentegen staat voor mij nog wel een flinke trap hoger, heerlijke band, die ik helaas nooit live heb gezien.

Stratovarius - Hatebreed: 10 - 0
Het is natuurlijk vechten tegen de bierkaai (Hatebreed staat inmiddels al een straatlengte voor met bijna het dubbele aantal punten), maar deze is voor mij overduidelijk: Hatebreed kan ik echt niks mee, terwijl Stratovarius een van mijn favoriete power metal bands is. Ik kan hun oudere neoklassieke muziek (met zware klavecimbel) zeer waarderen, maar ook hun laatste album (Survive) heb ik grijs gedraaid en luister ik nog steeds regelmatig. Worden niet voor niets in vrijwel alle top-10 power metal lijstjes genoemd, vaak in een adem met grootheden als Helloween en Blind Guardian.
Als het kon zou ik dan ook een score van 20 - -10 geven... ;)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Bloodbath - King Diamond: 0-10
100% De King

Stone Sour - Down: 5-5
Lastig kiezen. Vind ze allebei goed
Nevermore - Marduk: 5-5

Never More ken ik eigenlijk niet, Marduk vind ik sowieso 3x niks

Helmet - Dimmu Borgir: 10-0
Hey man! Nice Shot! Dimmu heb ik helemaal niets mee.
Hey man Nice shot doet me aan filter denken

• Haha
Amon Amarth - Arch Enemy: 10 - 0
Heb gewoon meer met amon makkie

Primus - Ayreon: 5 - 5
Hier kan ik niet kiezen mensen. Een legendarische bassist en componist.
Ayreon al vele malen gezien en verveelt nog niet. Gelukkig dit jaar primus voor de 1e leer.

Children Of Bodom - Dream Theater: 4 - 6
allebei goed maar iets meer proggy minded

Stratovarius - Hatebreed: 0 -10
Kom op de beuk erin!

• Leuk
Amon Amarth - Arch Enemy 10-0
Primus - Ayreon 0-10
Children of Bodom - Dream Theater 0-10
Stratovarius - Hatebreed 10-0

Amon Amarth - Arch Enemy: 10-0
Children Of Bodom - Dream Theater: 10-0
Stratovarius - Hatebreed: 0-10

Amon Amarth - Arch Enemy: 0 - 0

Children Of Bodom - Dream Theater: 0 - 10

(niet zo'n bijzondere fan van Dream Theater, maar klinkt toch duizend malen beter dan Children of Bodom voor mij)

Stratovarius - Hatebreed: 10 - 0

(Stratovarius heb ik nog nooit live gezien en staat al bijna 20 jaar op mijn Graspop verlanglijstje, maar helaas...)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik doe ook maar eens mee. Als ik later mag joinen, gezien ik dit nu pas zie.

Amon Amarth - Arch Enemy 8-2 (eerst was het meer verdeeld, maar de laatste keer dat ik ze zag was het een grote muur van geluid. en dat heeft het echt voor mij verpest)
Primus - Ayreon 4-6 (Primus blijft geniaal, maar Ayreon vind ik door alle samenwerkingen gewoon net wat beter)
Children of Bodom - Dream Theater 5-5 (Heb even weinig met beide bands om eerlijk te zijn)
Stratovarius - Hatebreed 6-4 (Powermetal staat toch iets hoger in mijn lijstje, was ook een leuke show op Das Oktober Metalfest paar jaar terug, al is Hatebreed ook altijd echt tof om te zien!)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Children Of Bodom - Dream Theater: 10 - 0

Users who are viewing this thread