Best heftige loting inderdaad...

Maar desondanks niet echt moeilijk voor mij.
Amon Amarth - Arch Enemy: 2 - 8
Beide toffe bands die ik graag live zie, maar AA kan op sommige momenten wel wat eentonig worden, waar ik dat bij AE niet echt heb. Muziek van AE spreekt me ook gewoon wat meer aan.
Primus - Ayreon: 0 - 10
Primus is best wel lachen, en zou ze ook graag eens zien op Alcatraz dit jaar, ware het niet dat ze moordende concurrentie van de Prison ondervinden (bovengenoemde AE).
Maar sowieso leggen ze het voor mij op alle vlakken af tegen Ayreon, een van mijn absolute favorieten!
Children Of Bodom - Dream Theater: 9 - 1
DT vorig jaar op GMM van mijn bucket list kunnen afstrepen. Topband, maar ik werd nou ook niet bepaald overweldigd, viel zelfs een beetje tegen (en stem van James LaBrie blijft toch ook een dingetje).
COB daarentegen staat voor mij nog wel een flinke trap hoger, heerlijke band, die ik helaas nooit live heb gezien.
Stratovarius - Hatebreed: 10 - 0
Het is natuurlijk vechten tegen de bierkaai (Hatebreed staat inmiddels al een straatlengte voor met bijna het dubbele aantal punten), maar deze is voor mij overduidelijk: Hatebreed kan ik echt niks mee, terwijl Stratovarius een van mijn favoriete power metal bands is. Ik kan hun oudere neoklassieke muziek (met zware klavecimbel) zeer waarderen, maar ook hun laatste album (Survive) heb ik grijs gedraaid en luister ik nog steeds regelmatig. Worden niet voor niets in vrijwel alle top-10 power metal lijstjes genoemd, vaak in een adem met grootheden als Helloween en Blind Guardian.
Als het kon zou ik dan ook een score van 20 - -10 geven...