SZA was verre van het plan A dat jaar natuurlijk. Zelfs niet plan B of C. Na het 'all white male' trio in 2023 was de druk immens om minstens 1 vrouwelijke en/of gekleurde Pyramid-headliner te boeken. Ik herinner me dat er lang gesprekken waren met Madonna toen, dat Rihanna genoemd werd, Stevie Wonder was even een heel concreet gerucht... Uiteindelijk zijn ze op SZA geland die een paar dagen ervoor Hyde Park speelde, en meteen all 'boxes tickede'.Tame Impala sloot vorige keer ook al Other Stage af, en lijken nu wel stapje omhoog te hebben gezet. Als oa een SZA kan headlinen...
Zou haar daarom zeker niet als ijkpunt nemen om toekomstige headliners aan af te wegen. Een groep als Tame Impala maakt sindsdien zelfs minder kans om ooit de Pyramid te headlinen denk ik. Ze gaan echt niet (zeker niet de editie na een fallow year, waar er traditioneel veel meer opties zijn) 1 van de 3 grote spots toewijzen aan een 'all white male' band die net niet in de hoogste tier zit.
Ik verwacht Olivia Dean of Raye. Harry Styles. En die 3e kan echt alle kanten uit, wellicht zelfs een naam die nog niet genoemd wordt. Kan van Lady Gaga, Miley Cyrus tot Sam Fender of Oasis en alles ertussen zijn.