UK Glastonbury 2027

Tame Impala sloot vorige keer ook al Other Stage af, en lijken nu wel stapje omhoog te hebben gezet. Als oa een SZA kan headlinen...
SZA was verre van het plan A dat jaar natuurlijk. Zelfs niet plan B of C. Na het 'all white male' trio in 2023 was de druk immens om minstens 1 vrouwelijke en/of gekleurde Pyramid-headliner te boeken. Ik herinner me dat er lang gesprekken waren met Madonna toen, dat Rihanna genoemd werd, Stevie Wonder was even een heel concreet gerucht... Uiteindelijk zijn ze op SZA geland die een paar dagen ervoor Hyde Park speelde, en meteen all 'boxes tickede'.

Zou haar daarom zeker niet als ijkpunt nemen om toekomstige headliners aan af te wegen. Een groep als Tame Impala maakt sindsdien zelfs minder kans om ooit de Pyramid te headlinen denk ik. Ze gaan echt niet (zeker niet de editie na een fallow year, waar er traditioneel veel meer opties zijn) 1 van de 3 grote spots toewijzen aan een 'all white male' band die net niet in de hoogste tier zit.

Ik verwacht Olivia Dean of Raye. Harry Styles. En die 3e kan echt alle kanten uit, wellicht zelfs een naam die nog niet genoemd wordt. Kan van Lady Gaga, Miley Cyrus tot Sam Fender of Oasis en alles ertussen zijn.

• Leuk
Waarderingen: Sisco1481
Glasto betaalt geen gages zoals normale festivals. Het kan makkelijk dat een Harry Styles zijn neus ophaalt, en dat acts als Tame Impala en Olivia Dean wel headlinen omdat ze een geschiedenis hebben met het festival.

Olivia Dean lijkt me te klein als Pyramidheadliner.
Het is nog anderhalf jaar tot het festival hé, tegen dan mogelijks nog wat extra hits. En in UK nog een stuk populairder dan hier. Op efests-forum wordt ze toch zeer prominent genoemd als Pyramid-headliner. Hoeft voor mij ook (nog) niet, maar ik denk dat zij en Raye wat in de weegschaal liggen voor de organisatie.

Glasto betaalt geen gages zoals normale festivals. Het kan makkelijk dat een Harry Styles zijn neus ophaalt, en dat acts als Tame Impala en Olivia Dean wel headlinen omdat ze een geschiedenis hebben met het festival.
Harry Styles lijkt me echt een zekerheidje. Heeft er nog nooit gespeeld, maar wel degelijk een geschiedenis met het festival hé. Is er zowat elk jaar (incognito) aanwezig, vorig jaar nog gespot tijdens The 1975 en in de SEC in de vroege uurtjes.

Is voor een Brit ook gewoon één van de 'grootste' dingen die je kan bereiken, die Pyramid headlinen. En lijkt nog eens perfect te passen nu: deze zomer enkele residency's en in 2027 met het nieuwe album onder de arm Glastonbury + uitgebreide wereldtournee.

• Leuk
Waarderingen: Sisco1481 en Timmetje
Ik zou ook wel graag een keer glastonbury willen meemaken, als er nog een plekje over is in de groepsapp zou ik er graag bijwillen!

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Olivia Dean seems too small to me as a Pyramid headliner.
Massive in the uk now, 6 show residency at the o2 sold out pretty much immediately and no doubt will be getting bigger after the Brits tomorrow. They always like giving new British headliners a chance so I almost expect it to happen if she’s touring

Massive in the uk now, 6 show residency at the o2 sold out pretty much immediately and no doubt will be getting bigger after the Brits tomorrow. They always like giving new British headliners a chance so I almost expect it to happen if she’s touring
Lijkt me voor 2027 echt nog te vroeg. Daar zullen wel grotere namen zich voor aandienen.

Raye lijkt me de grotere kanshebber. Volgens mij ook de grootste naam van de twee. Die zette als sub een vol veld vorig jaar al op zn kop.

Raye seems like the bigger contender to me. He's also the biggest name of the two, in my opinion. He already rocked a packed field as a sub last year.
I think that’s the thing that stops it that it’s so recent. They’re not like Werchter and repeat that much 😂

Oasis are the dream I’ve no doubt. Gaga too would be the female they’d want (Swift ship has probably sailed now) but they will want a female and that’s why like said above could play into Olivia Deans hands.

Harry Styles is just the most obvious one and would be absolutely astounded if he doesn’t play it. He loves the place and being from the UK will see it as bucket list stuff

The 1 other name off the top of my head due to his love and relationship with the festival is FredAgain.

Ik over een paar jaar ook zeker, als onze kids wat ouder zijn!!
Glastonbury is echt een mega kindvriendelijk festival! Er zijn specifieke familie campings en super veel kind(vriendelijke) animatie en activiteiten. Veel ouders rijden hun kinderen mee rond in een gedecoreerde trolley. Onder de 12 zijn de kinderen zelfs gratis en hebben ze geen toegangsticket nodig, wat al weer wat ticketstress bespaart. Zeker eens online opzoeken!

Wij gaan ook eens proberen voor ronde drie volgend jaar, inclusief een kleine peuter 😎

Users who are viewing this thread