UK Glastonbury 2023

12 nov 2016
655
392
Ja, best maf. Want de andere subs staan niet zo groot. Vorig jaar stond de legend spot naast de drie headliners.

Wellicht dat ze ook 1 female act bovenaan de poster wilde hebben (zoals op Efest wordt geopperd). Of dat Lizzo of haar management die plek op de poster heeft geeist oid.

Ze speelt iig voor GnR als je Efest moet geloven.
Gebaseerd op die BBC/The Guardian interviews met Eavis was het zodat ze toch nog een vrouwelijke headliner hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.131
In het BBC interview zegt ze wat anders.

However, all of this year's main stage headliners are male.

"We try our best and we obviously aim for 50:50," explained Eavis. "Some years, it's more, some years, it's less.
"This year, we did have a female headliner, and she unfortunately had to pull out... It changes all the time. But next year it's looking like we've got two female headliners, so fingers crossed."
Doet er verder ook weinig toe haha. Mooi dat ze op zo'n hoge spot staat.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.131
We'll see klinkt wat passief agressief. :p

Hopen dat ze zich niet ineens terugtrekt. Zal vast wel meevallen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Gaan de andere headliners van de other stage nu ook boos worden? En de headliners van alle andere stages?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Gaan de andere headliners van de other stage nu ook boos worden? En de headliners van alle andere stages?
Ik zou best pissig worden als ik een act was die als derde op het op één na minst belangrijke podium zou zijn.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.702
Is het niet meer dat het is toegezegd/vastgelegd dat ze aangekondigd zou worden als Other stage headliner?
Dan is het misschien wat kleinzerig, alleen houdt Glasto zich dan niet aan de afspraak
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.131
Is het niet meer dat het is toegezegd/vastgelegd dat ze aangekondigd zou worden als Other stage headliner?
Dan is het misschien wat kleinzerig, alleen houdt Glasto zich dan niet aan de afspraak
Volgens mij doen ze dat vrijwel nooit in de eerste aankondiging. Het staat voor zover ik weet sowieso nooit zo op de eerste poster.

Misschien is ze chagrijnig dat Lizzo wel bovenaan staat ofzo.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Is het niet meer dat het is toegezegd/vastgelegd dat ze aangekondigd zou worden als Other stage headliner?
Dan is het misschien wat kleinzerig, alleen houdt Glasto zich dan niet aan de afspraak
Zo klinkt het naar mijn idee niet: "But since there was no consideration for announcing that"
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Is sowieso een erg moeilijke artiest om vast te leggen. Ook dit jaar heb ik gehoord.
Dan is duidelijk die poster niet gecleared door haar entourage, wat me nooit een strak plan lijkt.

Ik geef ze eigenlijk niet 100% ongelijk. Sorry.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.131
Is sowieso een erg moeilijke artiest om vast te leggen. Ook dit jaar heb ik gehoord.
Dan is duidelijk die poster niet gecleared door haar entourage, wat me nooit een strak plan lijkt.

Ik geef ze eigenlijk niet 100% ongelijk. Sorry.
Maar je kan er als artiest toch voor kiezen om dit met het festival te bespreken ipv zo gekrenkt op Twitter te reageren? Dat is vrij onprofessioneel en kinderachtig.

Ze kondigen volgens mij nooit stage headliners aan (op de main headliners na) op poster 1, dus het is sowieso een rare klacht imo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Maar je kan er als artiest toch voor kiezen om dit met het festival te bespreken ipv zo gekrenkt op Twitter te reageren? Dat is vrij onprofessioneel en kinderachtig.
Maar.. De poster was al gedeeld at that point?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
So? Dan neem jij of je entourage toch contact op met het festival om je ongenoegen te bespreken ipv meteen pissed op social media te reageren?
The damage is done. Wat gaat het festival er nog aan veranderen? Nieuwe poster? Oude posts verwijderen? Denk het niet.


Ben het ermee eens dat zo'n dingen eerst groen licht moeten krijgen, zoals @jimmywe aangeeft. Als LDR had verwacht te worden vernoemd op social media of bovenaan de poster te staan (zoals Lizzo), dan kan ik haar daar zeker in begrijpen. In de comments is het behalve Harry Styles ook zowat de enige artieste waar mensen hyped voor lijken te zijn of comments bijzonder veel likes lijken te hebben..
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.131
The damage is done. Wat gaat het festival er nog aan veranderen? Nieuwe poster? Oude posts verwijderen? Denk het niet.


Ben het ermee eens dat zo'n dingen eerst groen licht moeten krijgen, zoals @jimmywe aangeeft. Als LDR had verwacht te worden vernoemd op social media of bovenaan de poster te staan (zoals Lizzo), dan kan ik haar daar zeker in begrijpen. In de comments is het behalve Harry Styles ook zowat de enige artieste waar mensen hyped voor lijken te zijn of comments bijzonder veel likes lijken te hebben..
Maar er was 0,0 reden voor haar om te verwachten dat ze bovenaan de poster stond. Ze headlined een ander podium dan de Pyramid. Die andere stage headliners staan nooit bovenaan op poster 1.

En ja, ze kunnen er nu nog weinig aan doen. Maar een beetje lopen bitchen op social media is ook vrij doelloos en daar bereikt ze ook 0 mee. Behalve dat ze vrij kinderachtig overkomt.

Dat Lizzo wel bovenaan staat is maf, maar who cares zou je denken.

Hoezo zijn mensen hyped voor Harry Styles trouwens? Die staat er niet. :p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Hoezo zijn mensen hyped voor Harry Styles trouwens? Die staat er niet. :p
Ze hadden Harry Styles verwacht / zijn boos dat ie er niet staat.

Maar er was 0,0 reden voor haar om te verwachten dat ze bovenaan de poster stond. Ze headlined een ander podium dan de Pyramid. Die andere stage headliners staan nooit bovenaan op poster 1.
Vorig jaar was het de legend slot die vierde op de poster stond. In 2019 stonden Kylie en Janet Jackson eveneens op de top-line, twee artiesten die eveneens lager zouden spelen. Als er iets contractueel is afgesproken dat ze spot X spelen maar Y spot krijgen op de poster, dan kan dat altijd denk ik.

Dat Lizzo wel bovenaan staat is maf, maar who cares zou je denken.
Maakt wel degelijk een groot verschil, toch voor artiesten/mgmt's? Bij Coachella is dat ook steeds een heel kluwen, dit jaar staan er plots twee headliners iedere dag. Vorig jaar stond SHM plots onderaan de poster met een aparte aankondiging. Tweede rij of derde rij maakt veel uit owv visibility en hoe snel artiesten wel of niet op vallen. Als je helemaal onderaan of midden in een pak (zoals nu bij LDR) staat, dan is dat een groot verschil tov Lizzo die wél bovenaan staat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken