Gehoorbescherming/oordoppen

• Onderwerp starter Onderwerp starter elo
  • Startdatum Startdatum
Ik had op maat gemaakte, top spul! Maar was er een paar weken terug helaas 1 verloren. Nu kon ik geen moment vinden om opnieuw te laten opmeten tot afgelopen vrijdag, zelfde dag als ik savonds weer naar een festival ging. Dus had me via Amazon een setje Loop Experience gehaald en ik moet zeggen dat die wel echt top zijn!
Was in de actie voor 30 euro, en geluidskwaliteit blijft top! Je blijft alles horen zonder vervorming maar wel met goede demping!

Ik was als fotograaf het hele weekend op South of Heaven, dus ik stond ook veel naast de speakers. Had hier geen last van, het klonk zelfs veel beter dan ik had verwacht!

Als je geen 150+ wilt uitgeven voor op maat gemaakte oordoppen zijn deze Loops echt een aanrader!
Voor mij blijven ze nu mijn standaard reserve doppen die gewoon in m'n portemonnee blijven voor het geval!

Ik heb ook de loops experience2....vind deze super....bij de alpine bijvoorbeeld kon ik deze met moeite een uur verdragen waarbij nu met de loops gemakkelijk heel de dag kan rondlopen...en geluidskwaliteit is super.

Ik was als fotograaf het hele weekend op South of Heaven, dus ik stond ook veel naast de speakers. Had hier geen last van, het klonk zelfs veel beter dan ik had verwacht!

Klinkt wel interessant om achter de hand te hebben, als reserve. Ze geven 17db demping volgens mij, vind je dat niet net te weinig?

Hoe zit het met het occlusie effect? Dat je jezelf vrij hard hoort praten. Ik vind dat bijzonder lastig om aan te wennen.
Als ik in een opwelling mee wil bleeren hoor ik alleen mezelf nog, dus dat laat ik maar achterwege. Het communiceren met anderen vind ik ook bijzonder lastig, omdat ik niet weet hoe hard ik moet praten om me verstaanbaar te maken. Ik zie alleen maar vragende blikken als ik wat zeg.

Heeft niemand anders daar last van?

Klinkt alsof Loop voor enkelen hier een optie kunnen zijn? Je hebt er waar je de demping met een simpele draaiactie aanpast. Heb ze nu een jaar en best tevreden van. Geluidskwaliteit is mogelijks niet de beste, maar het gemak om ze even losser te draaien tussen shows is best handig. Moet je ze zo niet constant in en uit doen. Ook makkelijk aan te passen als het wat te stil aanvoelt. Hoeveel ze effectief dempen, geen idee 🤷
Ik doe altijd wel dopjes in, geluidssterkte kan je niet inschatten, al zeker outdoor niet. Laat je niet verrassen hierdoor. Na een uur kan een grasmaaier als gehoorschade aanbrengen. Minimaal, maar is toch kans toe.

Maar is dat draaien voor demping de bedoeling? Of draai je ze alsnog half uit je oren? Want volgens mij is dat tweede schadelijker dan helemaal geen doppen in?

Hoe zit het met het occlusie effect? Dat je jezelf vrij hard hoort praten. Ik vind dat bijzonder lastig om aan te wennen.
Als ik in een opwelling mee wil bleeren hoor ik alleen mezelf nog, dus dat laat ik maar achterwege. Het communiceren met anderen vind ik ook bijzonder lastig, omdat ik niet weet hoe hard ik moet praten om me verstaanbaar te maken. Ik zie alleen maar vragende blikken als ik wat zeg.

Dit heb ik ook, vind het erg vervelend, verder ben ik er erg blij mee, heb ze nu 2 jr.
Ik heb custom-fit music pluggerz

Hoi,dat is idd een lastige....praten met anderen en meestal praat je te stil maar je denkt dat je heel luid aan het praten bent...

• Leuk
Waarderingen: slyke
Klinkt wel interessant om achter de hand te hebben, als reserve. Ze geven 17db demping volgens mij, vind je dat niet net te weinig?
Nja, je moet er natuurlijk niet al te lang bij staan. Maar het was goed te doen. Vooral als reserve doppen. Ik haalde ze er 1x eens uit op het terrein om het verschil te merken, en dat was er wel flink

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik heb sinds anderhalve maand ook loops, maar ben nog steeds aan het uitvogelen hoe ik ze het beste in kan doen om zo optimaal mogelijk te kunnen genieten van de muziek. Gisteren bij Julie had ik ze denk ik te ver in mijn oren waardoor ik de zangeres bijna niet hoorde. Andere keren druk ik ze net zo aan en dan hoor ik de muziek en zang prima. Lastig om ze goed af te stemmen of ligt dat aan mij?

Ik heb sinds anderhalve maand ook loops, maar ben nog steeds aan het uitvogelen hoe ik ze het beste in kan doen om zo optimaal mogelijk te kunnen genieten van de muziek. Gisteren bij Julie had ik ze denk ik te ver in mijn oren waardoor ik de zangeres bijna niet hoorde. Andere keren druk ik ze net zo aan en dan hoor ik de muziek en zang prima. Lastig om ze goed af te stemmen of ligt dat aan mij?
Spreek je over de loop experience 2? Door de vorm met deze ring kan ik toch die oorpluggen niet veel dieper steken omdat die ring in de weg zit en deze wegdraait in je oorschelp... Loop-press-gold_grande.webp

Ja, loop experience 2. I know, maar toch heb ik sms het gevoel dat ik de ene keer minder hoor dan de andere keer. Ik gebruikte daarvoor eigenlijk nooit oordoppen of van die standaard rubberen dingetjes. Waarschijnlijk moet er gewoon aan wennen.

Ja, loop experience 2. I know, maar toch heb ik sms het gevoel dat ik de ene keer minder hoor dan de andere keer. Ik gebruikte daarvoor eigenlijk nooit oordoppen of van die standaard rubberen dingetjes. Waarschijnlijk moet er gewoon aan wennen.
Probeer deze bij u thuis met een concertje te finetunen.....soms kan het zijn dat je ene oor een medium is en de andere een small of large heeft...

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Ik wil de pluggerz gaan laten aanmeten (Beter horen heeft weer actie). Heeft iemand ervaring met het verschil tussen de gewone en de premium?
Is het verschil de moeite?

Bij de premium kan er geloof ik niet een koord aan. Maar dat vind ik secundair.

Dit heb ik ook, vind het erg vervelend, verder ben ik er erg blij mee, heb ze nu 2 jr.
Ik heb custom-fit music pluggerz

Hoi,dat is idd een lastige....praten met anderen en meestal praat je te stil maar je denkt dat je heel luid aan het praten bent...
Thanks!
Dan zal ik er simpelweg aan gaan moeten wennen. Het is dit, of helemaal wegblijven van festivals/concerten.

Met de 25db filters hoorde ik mijn tinnitus nog over de muziek heen, de 15db filters deden net te weinig. Bij mij klinken de midden frequenties heel snel vervormd als gevolg van mijn hyperacusis, dan weet ik dat ik meer moet gaan "dempen".

Daarnaast merk ik dat mijn gehoorgangen na het dragen van de Elacins toch wel een anderhalve dag nodig hebben om te herstellen. Ze vinden het niet heel fijn dat siliconen spul.. Wat gevoelig, jeukerig..

Het is niet anders, afgelopen weekend wel weer het gezellige festivalgevoel gehad, dus ik kan dit dan eigenlijk ook echt niet missen.

• Leuk
Waarderingen: wess
Loops Switch 2 na lang twijfelen en reviews her en der gekocht een tijdje terug: op Engage Mode (20db) redelijk oké maar geluidskwaliteit had ik toch wel meer van verwacht, zeker als je verder dempt

Vanavond staat Turnstile in AFAS op het programma. Belachelijk veel zin in natuurlijk, maar ik ben een beetje in dubio over mijn gehoorbescherming.

Ik heb een tijdje terug op maat gemaakte oordoppen van Pluggerz aangeschaft met een demping van 15 dB. Nu een aantal keer ingehad, maar ik merk dat ik er ontzettend moeilijk in kom, omdat de muziek simpelweg te zacht doorkomt. Bij Volbeat @ Ahoy stond ik bijna 1e rang in de GC en zelfs daar duurde het tot +- 30 minuten voor het einde voordat ik dacht: nu komt het aardig door. Ik loop er dan ook veel aan te friemelen en doe ze dan een beetje half in ofzo, zodat er toch wat meer geluid lijkt door te komen, maar dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling 😅

Turnstile is nou net zo'n concert waar ik enorm naar uit kijk en ook de energie van het publiek wil horen/voelen, ook dit ervaar ik altijd een stuk minder met oordoppen in. Hoe ervaren jullie dit en hebben jullie misschien tips om 'eerder' te kunnen wennen aan het geluid? Het plan is om vanavond vanaf het begin van High Vis aanwezig te zijn, als ik ze dan gelijk in doe, zou je dan bij aanvang bij Turnstile echt wel gewend moeten zijn? En zo niet, kan het dan heel veel kwaad om ze alsnog uit te doen? Of maak je het dan alleen maar erger, en kun je er dan beter voor kiezen om ze helemaal niet in doen tijdens de voorprogramma's?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Vanavond staat Turnstile in AFAS op het programma. Belachelijk veel zin in natuurlijk, maar ik ben een beetje in dubio over mijn gehoorbescherming.

Ik heb een tijdje terug op maat gemaakte oordoppen van Pluggerz aangeschaft met een demping van 15 dB. Nu een aantal keer ingehad, maar ik merk dat ik er ontzettend moeilijk in kom, omdat de muziek simpelweg te zacht doorkomt. Bij Volbeat @ Ahoy stond ik bijna 1e rang in de GC en zelfs daar duurde het tot +- 30 minuten voor het einde voordat ik dacht: nu komt het aardig door. Ik loop er dan ook veel aan te friemelen en doe ze dan een beetje half in ofzo, zodat er toch wat meer geluid lijkt door te komen, maar dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling 😅

Turnstile is nou net zo'n concert waar ik enorm naar uit kijk en ook de energie van het publiek wil horen/voelen, ook dit ervaar ik altijd een stuk minder met oordoppen in. Hoe ervaren jullie dit en hebben jullie misschien tips om 'eerder' te kunnen wennen aan het geluid? Het plan is om vanavond vanaf het begin van High Vis aanwezig te zijn, als ik ze dan gelijk in doe, zou je dan bij aanvang bij Turnstile echt wel gewend moeten zijn? En zo niet, kan het dan heel veel kwaad om ze alsnog uit te doen? Of maak je het dan alleen maar erger, en kun je er dan beter voor kiezen om ze helemaal niet in doen tijdens de voorprogramma's?

Alvast bedankt voor het meedenken :)
Ik snap je dilemma, maar voor mij het het antwoord heel duidelijk: doe je gehoorbescherming altijd goed in. Ook tijdens het voorprogramma. Het hoeft maar één keer mis te gaan.

De gehoorbescherming zou ik gewoon vanaf het begin van het voorprogramma al in doen en tussen de acts haal ik ze er altijd uit. Dan ben je ook wel gewend (denk ik) zodra Turnstile begint. Bij mij duurde het trouwens vrij lang voordat ik écht gewend was aan mijn op maat gemaakte gehoorbescherming, maar nu wil ik echt nooit meer zonder. Dus eigenlijk is de enige tip die ik je kan geven: even doorzetten met het dragen en dan wen je er vanzelf aan. En als dat nou écht niet lukt, kan je nog voor wat minder demping gaan.

En tot vanavond! 👋

• Leuk
Waarderingen: slyke, Pommer en Bert
Ik snap je dilemma, maar voor mij het het antwoord heel duidelijk: doe je gehoorbescherming altijd goed in. Ook tijdens het voorprogramma. Het hoeft maar één keer mis te gaan.

De gehoorbescherming zou ik gewoon vanaf het begin van het voorprogramma al in doen en tussen de acts haal ik ze er altijd uit. Dan ben je ook wel gewend (denk ik) zodra Turnstile begint. Bij mij duurde het trouwens vrij lang voordat ik écht gewend was aan mijn op maat gemaakte gehoorbescherming, maar nu wil ik echt nooit meer zonder. Dus eigenlijk is de enige tip die ik je kan geven: even doorzetten met het dragen en dan wen je er vanzelf aan. En als dat nou écht niet lukt, kan je nog voor wat minder demping gaan.

En tot vanavond! 👋
Eigenlijk te bizar voor woorden dat podia geluidsniveau's op hun bezoekers loslaten die aantoonbaar schadelijk zijn. Aangezien dit allang bekend is, is het wachten op de eerste rechtszaak waarin ze aansprakelijk gesteld worden.
Wij gaan graag naar de Mezz in Breda. Kleine, intieme zaal grotendeels gerund door vrijwilligers en liefhebbers waar het volume wel gewoon veilig is. Beleving wordt er helemaal niks minder om. Sterker nog: het is veel fijner om zonder bescherming alles ongefilterd veilig te kunnen ervaren.

Eigenlijk te bizar voor woorden dat podia geluidsniveau's op hun bezoekers loslaten die aantoonbaar schadelijk zijn. Aangezien dit allang bekend is, is het wachten op de eerste rechtszaak waarin ze aansprakelijk gesteld worden.
Wij gaan graag naar de Mezz in Breda. Kleine, intieme zaal grotendeels gerund door vrijwilligers en liefhebbers waar het volume wel gewoon veilig is. Beleving wordt er helemaal niks minder om. Sterker nog: het is veel fijner om zonder bescherming alles ongefilterd veilig te kunnen ervaren.
Nooit naar de Mezz geweest maar het lijkt me sterk dat ze daar een volume hebben dat niet schadelijk zal zijn voor je oren zonder gehoorbescherming. Dan hoor je namelijk alles en iedereen over de muziek heen.

Nooit naar de Mezz geweest maar het lijkt me sterk dat ze daar een volume hebben dat niet schadelijk zal zijn voor je oren zonder gehoorbescherming. Dan hoor je namelijk alles en iedereen over de muziek heen.
We hebben het meerdere keren zelf gemeten. Het blijft telkens netjes binnen de veilige grenzen. Met de kanttekening dat wij niet naar Death Metal artiesten gaan 🙂

In elk podium hoor je bij de rustige, acoustische nummers andere geluiden, ongeacht hoe hard het volume staat. Hoewel: laatst bij Gavin James kon je de hele avond een speld horen vallen tijdens de rustige nummers, heel fijn dat mensen dat ook tegenwoordig nog kunnen opbrengen.

Users who are viewing this thread