Gaming

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik ben overigens opnieuw Legend Of Mana (remaster) aan het spelen... Zoveel goede herinneringen aan het spel, veel oja momenten. Misschien dat ik de andere Mana games ook nog oppak.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Iemand hier tips voor leuke platformers of RPG's op de PS4/PS5? Ben een beetje uitgespeeld en op zoek naar nieuwe games.
^ Als ik zo op het forum lees denk ik dat je hem wel kent, maar Celeste is echt een hele toffe platformer. Kan ik iedereen aanraden.

Sinds een week of drie mijn eerste Playstation ooit binnen, met de PS5. Gelijk PS Plus, zodat ik m'n library gelijk een boost gaf. In een dag of drie meteen Detroit, Become Human uitgespeeld. Wat een tof spel was dat zeg, een aanrader ook als je van de Telltale series houdt.

Verder behoorlijk aan het vermaken met Ratchet & Clank en sinds gisteren ook The Sims 4. Was in de aanbieding en wilde het gewoon eens geprobeerd hebben op een console (las altijd veel slechte dingen hierover). Het viel mij allemaal wel mee, het speelt best oké.

Spiderman & Demon souls die in de bundel zaten, zitten nog in de plastic verpakking. Misschien binnenkort ook maar eens proberen.

Daarnaast (normaal een die hard Xbox player) heel excited voor het nieuwe seizoen van Rocket League. Laatste tijd flink veel tijd in gestopt om beter te worden en dan is het spel wel echt heel tof en competitief.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
^ Als ik zo op het forum lees denk ik dat je hem wel kent, maar Celeste is echt een hele toffe platformer. Kan ik iedereen aanraden.

Sinds een week of drie mijn eerste Playstation ooit binnen, met de PS5. Gelijk PS Plus, zodat ik m'n library gelijk een boost gaf. In een dag of drie meteen Detroit, Become Human uitgespeeld. Wat een tof spel was dat zeg, een aanrader ook als je van de Telltale series houdt.

Verder behoorlijk aan het vermaken met Ratchet & Clank en sinds gisteren ook The Sims 4. Was in de aanbieding en wilde het gewoon eens geprobeerd hebben op een console (las altijd veel slechte dingen hierover). Het viel mij allemaal wel mee, het speelt best oké.

Spiderman & Demon souls die in de bundel zaten, zitten nog in de plastic verpakking. Misschien binnenkort ook maar eens proberen.

Daarnaast (normaal een die hard Xbox player) heel excited voor het nieuwe seizoen van Rocket League. Laatste tijd flink veel tijd in gestopt om beter te worden en dan is het spel wel echt heel tof en competitief.
Je eerste stap naar een Playstation, dan gaat er een prachtige wereld aan exclusives open voor je. Van de bundel kan ik je heel erg God of War aanraden. Ik weet niet zeker of The Last of Us er ook bij zit, ook een pareltje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Je eerste stap naar een Playstation, dan gaat er een prachtige wereld aan exclusives open voor je. Van de bundel kan ik je heel erg God of War aanraden. Ik weet niet zeker of The Last of Us er ook bij zit, ook een pareltje.
Wat moet dat toch een heerlijk gevoel zijn om die nieuwe beleving te hebben. Ik weet nog goed dat ik in 2009 een Playstation 3 kocht (mijn console daarvoor was de Gamecube en oude PC). Daar zat Unhcharted 2 bij, ik was destijds echt weggeblazen bij die levels in Nepal. Ik zou die ervaring zo weer over willen doen. Dat is het nadeel nu... ik heb wat meer te besteden, veel te veel games in de Libarary en ik loop aardig mee met de tijd.

Maar eigenlijk is het voor de experience veel beter om soms een generatie over te slaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Ja ik verkoos altijd Xbox over PS vanwege de exclusives en voornamelijk ook de controller. Maar nu begint Playstation ook prima controllers te produceren + het aanbod exclusives van Xbox die mij porren is zo schaars, dat ik eigenlijk alleen m'n Xbox heb vanwege Halo (en daarvoor wil ik ook wel de nieuwe Series X gaan halen, voor wanneer Infinite uitkomt).

God of War en The Last of Us zitten inderdaad in PS Plus, aan de tweede was ik ook al begonnen :) Wel al heel veel van gezien op internet en bij vrienden, maar dat maakt de experience van het zelf voor het eerst uitspelen niet minder op.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Wat moet dat toch een heerlijk gevoel zijn om die nieuwe beleving te hebben. Ik weet nog goed dat ik in 2009 een Playstation 3 kocht (mijn console daarvoor was de Gamecube en oude PC). Daar zat Unhcharted 2 bij, ik was destijds echt weggeblazen bij die levels in Nepal. Ik zou die ervaring zo weer over willen doen. Dat is het nadeel nu... ik heb wat meer te besteden, veel te veel games in de Libarary en ik loop aardig mee met de tijd.

Maar eigenlijk is het voor de experience veel beter om soms een generatie over te slaan.
Ja, mooi. Ik herken dat helemaal. Kan me nog goed herinneren dat ik met open mond naar het eerste CGI filmpje zat te kijken van Final Fantasy 7. Sowieso heeft dat spel op zoveel vlakken diepe indruk gemaakt.

Ik heb vrij lang gewacht met het aanschaffen van de PS4, volgens mij 3 jaar. Was een periode dat ik minder gamede. Toen de PS4 maar eens gekocht met Final Fantasy 15 erbij, was mijn reden om hem aan te schaffen. Ik weet nog goed dat ik met open mond zat te kijken de graphics. Je komt eerst met je auto bij een garage en tankstation uit. Man, ik heb daar een half uur rondgelopen en gekeken naar alles dat er stond. Dus het gevoel is nog redelijk vers. Maar eerlijk gezegd is het me niet weer 3 jaar wachten waard haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ja, mooi. Ik herken dat helemaal. Kan me nog goed herinneren dat ik met open mond naar het eerste CGI filmpje zat te kijken van Final Fantasy 7. Sowieso heeft dat spel op zoveel vlakken diepe indruk gemaakt.

Ik heb vrij lang gewacht met het aanschaffen van de PS4, volgens mij 3 jaar. Was een periode dat ik minder gamede. Toen de PS4 maar eens gekocht met Final Fantasy 15 erbij, was mijn reden om hem aan te schaffen. Ik weet nog goed dat ik met open mond zat te kijken de graphics. Je komt eerst met je auto bij een garage en tankstation uit. Man, ik heb daar een half uur rondgelopen en gekeken naar alles dat er stond. Dus het gevoel is nog redelijk vers. Maar eerlijk gezegd is het me niet weer 3 jaar wachten waard haha.
Heel die vibe van FF 15 was gewoon vet. Die heb ik door PS plus dus herontdekt en niet eens zozeer door de graphics. Bij die pier ook, heb daar gewoon genoten van de sfeer en de setting. Ik zou zo een roadtrip game kunnen spelen trouwens, dan hoef ik heel de action er niet eens bij. Bestaan dat soort spellen? (geen race games, maar gewoon heel relaxed door mooie landschappen rijden?). Vroeger met GTA San Andreas ook knijter veel gedaan... gewoon rondrijden..
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wat moet dat toch een heerlijk gevoel zijn om die nieuwe beleving te hebben. Ik weet nog goed dat ik in 2009 een Playstation 3 kocht (mijn console daarvoor was de Gamecube en oude PC). Daar zat Unhcharted 2 bij, ik was destijds echt weggeblazen bij die levels in Nepal. Ik zou die ervaring zo weer over willen doen. Dat is het nadeel nu... ik heb wat meer te besteden, veel te veel games in de Libarary en ik loop aardig mee met de tijd.

Maar eigenlijk is het voor de experience veel beter om soms een generatie over te slaan.
Heb ik nu met Xbox. Geen Xbox One gehad en dan is de Series X met Gamepass toch echt wel genieten! Speel echt afwisselend veel op beide consoles.

Celeste is trouwens een fantastische aanrader van Nitotheno. Hele goede game.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ja ik verkoos altijd Xbox over PS vanwege de exclusives en voornamelijk ook de controller. Maar nu begint Playstation ook prima controllers te produceren + het aanbod exclusives van Xbox die mij porren is zo schaars, dat ik eigenlijk alleen m'n Xbox heb vanwege Halo (en daarvoor wil ik ook wel de nieuwe Series X gaan halen, voor wanneer Infinite uitkomt).

God of War en The Last of Us zitten inderdaad in PS Plus, aan de tweede was ik ook al begonnen :) Wel al heel veel van gezien op internet en bij vrienden, maar dat maakt de experience van het zelf voor het eerst uitspelen niet minder op.
Holy damn, ik heb echt EXACT de tegenovergestelde ervaring! Als sinds de PS3 en de Xbox360 geniet ik van de exclusiviteit van PS door met name de games van Naughty Dog, oftewel de hier al benoemde Uncharted reeks en sinds 2013 dus ook The Last of Us. Die deden mij echt zoveel meer dan Halo en Gears of War. Daarnaast vond ik de controller van de PS echt op alle fronten die van de Xbox360 overtreffen. Hoe dat nu is zou ik niet weten, heb al 8 jaar geen Xbox controller in mijn hand gehad. Wel gevloekt en vervolgens gegniffeld toen Xbox eerst Rise of the Tomb Raider een jaartje exclusive had, en PS vervolgens standaard de Complete Edition met alle DLC's lanceerde.

Vandaag de dag nog altijd een pure PS gamer. Alhoewel hij al een tijdje hooguit 3 uur per week aantikt. Leuk joh, kinderen :p :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik heb beide consoles in huis. De Xbox controller ligt persoonlijk een stuk beter in de hand en de batterijduur gaat een stuk langer mee dan die van de Dualsense maar de features van die laatste zijn echt te gek. Dat maakt voor mij de PS5 echt nextgen. De eerste keer Astro's Playroom of Returnal.... zo gaaf.

Zou de Playstation door de exclusives echt niet kunnen missen maar vind Gamepass wel echt fantastisch. Zo'n abonnement mis ik op de Playstation wel. PSNow is het net niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Deze week eindelijk Psychonauts 2 trouwens. Jaren op gewacht en kan echt niet wachten. Deel 1 was fantastisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Paar maanden geleden Disco Elysium voor de PC gekocht. Erg tof maar voor mijn gevoel wel aardig vlot mee gestopt omdat ik op de één of andere manier gamen op mijn laptop toch niet zo relaxt vindt.

Vorige week voor de PS5 gekocht in de summersale en nog eens mee begonnen. Wat een fantastische RPG. Enorm veel keuzes, hilarische dialogen, geniale karakters.... Het is soms net een boek en ik vermaak me er echt enorm mee. Echt een aanrader voor ieder die van RPG's met veel dialoog houdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Paar maanden geleden Disco Elysium voor de PC gekocht. Erg tof maar voor mijn gevoel wel aardig vlot mee gestopt omdat ik op de één of andere manier gamen op mijn laptop toch niet zo relaxt vindt.

Vorige week voor de PS5 gekocht in de summersale en nog eens mee begonnen. Wat een fantastische RPG. Enorm veel keuzes, hilarische dialogen, geniale karakters.... Het is soms net een boek en ik vermaak me er echt enorm mee. Echt een aanrader voor ieder die van RPG's met veel dialoog houdt.
Dank voor deze tip! Samen met Persona 5 de twee RPG's die het hoogst op mijn lijstje staan nu.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wat denk ik goed om te weten is: Als je straks je PS5 hebt en je hebt een PS PLUS abo dan is Persona één van de games in de PS Plus Collectie. Dus die kun je dan ''gratis'' spelen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Vorige week in ons vakantiehuisje de PS3 aangesloten en Worms 2: Armageddon zitten spelen. Zo, nu jullie weer!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Waar blijft die PS Plus met gratis games nou eigenlijk? Die had gisteren gelost moeten worden.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Waar blijft die PS Plus met gratis games nou eigenlijk? Die had gisteren gelost moeten worden.
Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, maar je bedoelt toch niet de nieuwe selectie gratis PS4 en PS5 games voor de nieuwe maand? Want die komen altijd op de eerste woensdag van de nieuwe maand meen ik…
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, maar je bedoelt toch niet de nieuwe selectie gratis PS4 en PS5 games voor de nieuwe maand? Want die komen altijd op de eerste woensdag van de nieuwe maand meen ik…
De bekendmaking is volgens mij altijd op de laatste woensdag van de maand. Daarom zat ik er al klaar voor gisteren
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken