Forum feedback

🏗️👷‍♂️🚧

We kunnen er weer even tegenaan. Laat weten als je nog iets geks ziet.
Even wennen maar prima make over lijkt me zo.

Enige wat ik mis is dat je onderaan een pagina kan zien wie ook die pagina bekijken, en hoeveel gasten. Vond ik altijd wel leuk om te zien, zeker op piekmomenten bij aankondigingen enzo, hoe hoog de teller op kon lopen haha. Is het een bewuste keuze die weg te laten, of is die ergens overboord gevallen met de nieuwe look?

Vind het zelf niet zo nodig dat likes ook in de activity wall staan, zorgt voor een hoop clutter en maakt het een stuk minder overzichtelijk
Daarom klik ik altijd op 'Nieuwe Berichten'. Als je dan vervolgens op de vetgedrukte versie van het topic klikt, krijg je het laatste bericht dat je hebt gelezen. Als er niks in dat lijstje staat, ben je weer met alles op de hoogte.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Daarom klik ik altijd op 'Nieuwe Berichten'. Als je dan vervolgens op de vetgedrukte versie van het topic klikt, krijg je het laatste bericht dat je hebt gelezen. Als er niks in dat lijstje staat, ben je weer met alles op de hoogte.

He dat is handig, kan je gewoon in één klap alles dat je niet interessant vindt, markeren als gelezen

ik doe t ook altijd zo, maar je hebt er welk bijna een dagtaak aan
ik had vanaf lowlands/pukkelpop niet meer op t forum gekeken
afgelopen week alles bij gelezen, dat was veel, heel veel!!!!!

Het probleem wat dat betreft is dat , op een forum, voor 99 % meningen gedeeld worden.
en dat is heel leuk, maar eigenlijk ook nutteloos om te lezen.
daarom is t zo fijn dat er op de voorpagina grotendeels feiten staan

Het script dat de likes van de Activity Wall weert is inderdaad kapot gegaan bij de update, ik zal er later naar kijken om het weer te implementeren.
Hoewel ik persoonlijk ook de voorkeur geef aan de 'Nieuwe berichten' pagina, op de manier waarop Dave dat beschrijft.

Even wennen maar prima make over lijkt me zo.

Enige wat ik mis is dat je onderaan een pagina kan zien wie ook die pagina bekijken, en hoeveel gasten. Vond ik altijd wel leuk om te zien, zeker op piekmomenten bij aankondigingen enzo, hoe hoog de teller op kon lopen haha. Is het een bewuste keuze die weg te laten, of is die ergens overboord gevallen met de nieuwe look?
Dank, scherp, die is weer terug.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Via activity wall volg ik het forum en dat is nu een stuk lastiger geworden inderdaad.

Op reddit werkt dat op sommige plekken ook zo inderdaad, je mag alleen posten als je account een bepaalde karma score heeft. Beproefd recept dus. Lijkt me een goed idee, als het technisch mogelijk is.

Zijn weg, dank voor jullie berichtjes.

kan het aanmaken van topics niet gelimiteerd worden tot gebruikers die een positieve waarderingsscore hebben ?

Ik ben daar terughoudend in omwille van de toegankelijkheid van dit forum. Nieuwe users moeten juist die vraag kunnen stellen waarvoor ze hier terecht komen, of een ticket aan kunnen bieden. Hopelijk blijven ze daarna ook hangen voor de andere discussies.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en jefferke
Zijn weg, dank voor jullie berichtjes.

Ik ben daar terughoudend in omwille van de toegankelijkheid van dit forum. Nieuwe users moeten juist die vraag kunnen stellen waarvoor ze hier terecht komen, of een ticket aan kunnen bieden. Hopelijk blijven ze daarna ook hangen voor de andere discussies.
Ze kunnen toch terecht in de bestaande topics ? Nieuwe topics worden sowieso niet superveel aangemaakt

Maar niet die bot accounts natuurlijk. Moet je de drempel wel al rond de 50 tot 100 posts zetten.
Never underestimate a good bot, onderstaande reactie bv in een topic hier op het forum.
Het 'out is out'-principe, waarbij bezoekers die het festivalterrein verlaten niet meer terug naar binnen kunnen, wordt inderdaad door sommige festivals gehanteerd, vooral om veiligheids- en organisatie-redenen. Hier is een overzicht van hoe het principe wordt toegepast bij zowel grote als kleinere festivals in België:
Grote Festivals
  1. Rock Werchter: Dit festival hanteert een soortgelijk beleid waarbij bezoekers die het terrein verlaten, bij terugkomst vaak opnieuw door de beveiliging moeten worden gecontroleerd. Het is belangrijk voor de organisatie om de veiligheid te waarborgen en te voorkomen dat ongeautoriseerde personen het terrein betreden.
  2. Graspop Metal Meeting: Bij Graspop wordt ook een gecontroleerd herincheck-systeem toegepast. Bezoekers moeten hun toegangspas tonen bij het binnenkomen en kunnen bij vertrek niet zomaar terug het terrein op zonder controle.
  3. Pukkelpop: Dit festival biedt een vergelijkbaar systeem aan, waarbij mensen die het terrein verlaten opnieuw gecontroleerd moeten worden bij binnenkomst. Het beleid kan variëren afhankelijk van de specifieke omstandigheden van het festivaljaar.
Kleinere Festivals
  1. Rock Herk: Dit festival heeft vaak een flexibeler beleid, maar hanteert meestal ook een controle bij herintrede. Bezoekers worden soms gevraagd om hun bandje te tonen of opnieuw door een check te gaan.
  2. Dance D Vision: Voor kleinere festivals zoals Dance D Vision kan het beleid variëren. Vaak wordt er gebruikgemaakt van bandjes of polsbandjes die toegang geven tot bepaalde delen van het terrein. Bezoekers die het terrein verlaten kunnen mogelijk opnieuw naar binnen als ze hun bandje kunnen tonen.
Werking van het Systeem
  • Bandjes of Armbanden: Bij veel festivals worden speciale bandjes gebruikt die alleen toegang geven aan bezoekers met een geldig bandje. Dit maakt het mogelijk om terug te keren, zolang je het bandje hebt en kunt aantonen dat je een campinggast of een regulier tickethouder bent.
  • Controleposten: Bij de toegangspoorten zijn vaak controleposten waar bezoekers hun bandjes en tickets moeten tonen. Dit helpt om te voorkomen dat ongeautoriseerde personen toegang krijgen.
  • Speciale Toegangsregelingen: Bij sommige festivals kunnen campinggasten bijvoorbeeld opnieuw binnenkomen met hun camping-bandje, terwijl dagbezoekers niet worden toegelaten zonder een nieuw ticket of een andere regeling.
Dit beleid kan variëren per festival en kan ook afhankelijk zijn van de lokale regelgeving en de specifieke organisatie van elk evenement. Het doel is meestal om de veiligheid en de algehele ervaring van de bezoekers te verbeteren. Als festivalorganisator kun je het beste contact opnemen met andere festivals of je beveiligingsdiensten om te zien wat voor jou het meest haalbaar is.

Ze kunnen toch terecht in de bestaande topics ? Nieuwe topics worden sowieso niet superveel aangemaakt
Maar juist wel door nieuwe users die met een vraag zitten en niet zo bekend zijn met de bestaande topic indeling, dus niet direct weten waar ze hem kwijt kunnen. Ik zie dat soort nieuwe topicjes wel met enige regelmaat voorbij komen. Goed punt dus van @Joszwa wat mij betreft, had ik niet aan gedacht.

• Thinking
Waarderingen: johanra
Maar juist wel door nieuwe users die met een vraag zitten en niet zo bekend zijn met de bestaande topic indeling, dus niet direct weten waar ze hem kwijt kunnen. Ik zie dat soort nieuwe topicjes wel met enige regelmaat voorbij komen. Goed punt dus van @Joszwa wat mij betreft, had ik niet aan gedacht.

Dan wordt het wel moeilijker om een spammer tegen te houden natuurlijk. Misschien een niet te missen "Ik ben nieuw en heb een vraag"- topic openen :)

Dan wordt het wel moeilijker om een spammer tegen te houden natuurlijk. Misschien een niet te missen "Ik ben nieuw en heb een vraag"- topic openen :)
Ja, zou kunnen. Als de spam teveel uit de hand loopt zullen ze dat wellicht overwegen, maar volgens mij is het een relatief klein probleem wat slechts af en toe de kop op steekt. Levert vooral wat handwerk voor de forumleiding op, dus wat mij betreft aan hen om die afweging te maken, ik zit er uiteindelijk niet zo mee aangezien het normaal gesproken snel aangepakt wordt.

• Leuk
Waarderingen: JB., Joszwa en johanra
De laatste tijd heb ik mobiel vaak het volgende voor.
Ik typ een reactie, plaats deze vervolgens. Maar dan staat mijn reactie nog steeds in de typbalk ondanks dat die wel geplaatst is.
Geen idee of er nog mensen zijn die dit hebben opgemerkt?

Users who are viewing this thread