Filmtopic

In een ver verleden heb ik hier een top 10-lijstje gepost van langste films, die ik in de bioscoop heb gezien. Daar kon recentelijk ook Dhurandhar: The Revenge aan worden toegevoegd. Volgens Wikipedia 3h49m, volgens de site van Kinepolis 3h55m, dat laatste komt overeen met mijn ervaring.

Met die lengte sowieso waar voor je geld. Niet hoogstaand, maar wel continu vermakelijk, met (voor mij) wel een aantal wegkijkmomenten waarin het geweld me te gortig werd.

Hoewel de film van zichzelf een pauzemoment heeft, werd deze in mijn bioscoop zonder pauze vertoond. Had er zelf geen probleem mee, maar als het in de film ingebouwd zit vind ik het prima. (De inrichting van de betreffende bioscoop maakt dat een pauze redelijk nutteloos zal zijn voor Pathé.)
Ben zo blij dat de 2 bioscopen dicht bij mij in de buurt allebij pauzemomenten hebben. Vind het altijd wel fijn om even naar het toilet te kunnen en wat te drinken te halen.

Pathé is ook aan het testen met pauzes tijdens films. Zeker als ze langer duren dan pakweg 2h15m vind ik het ook altijd wel even fijn om nog een toiletbreak te doen en een drankje te halen.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik heb t opgegeven om zulke lange films zonder toilet break te doen, zeker als ik een drankje er bij haal... Gelukkig zitten bij KINO en Cinerama de toiletten redelijk dicht bij dus je mist maar heel even. Bij Lantaren venster is dat toch wel wat anders aangezien je helemaal naar beneden en naar achteren moet...

Op een gegeven ogenblik word je zo oud dat alles zich gaat herhalen. Eind jaren '90 heeft Pathé ook al pauzes getest. Financieel gezien was toen de conclusie dat een pauze geen extra inkomsten opleverde aan het buffet. Dat was dan ook de enige duidelijke conclusie: qua wensen van het publiek heb je natuurlijk altijd voor- en tegenstanders. Ik zit in het laatste kamp.

Woon zelf in Den Haag waar het experiment begon met Scheveningen, Buitenhof en Ypenburg. Scheveningen is kort daarna alweer gestopt. Buitenhof is een beetje de bejaardenbios van Den Haag, dus misschien dat het daar wel in goede aarde valt bij het publiek, ik blijf daar dan maar weg bij films boven de 130 minuten. In Ypenburg kwam ik toch al nooit. Spuimarkt is ongeschikt om een pauze in te voeren, dus daar zit ik voorlopig veilig.

Het boek was beter, maar vond het wel een goede verfilming hoor! Hier en daar miste ik wat context die het boek geeft, maar dan eindig je met een film van een uur langer.
Had ergens gelezen dat de erste cut van de film rond de 4 uur was, wie weet brengen ze ooit een langere directors cut uit

Op een gegeven ogenblik word je zo oud dat alles zich gaat herhalen. Eind jaren '90 heeft Pathé ook al pauzes getest. Financieel gezien was toen de conclusie dat een pauze geen extra inkomsten opleverde aan het buffet. Dat was dan ook de enige duidelijke conclusie: qua wensen van het publiek heb je natuurlijk altijd voor- en tegenstanders. Ik zit in het laatste kamp.

Woon zelf in Den Haag waar het experiment begon met Scheveningen, Buitenhof en Ypenburg. Scheveningen is kort daarna alweer gestopt. Buitenhof is een beetje de bejaardenbios van Den Haag, dus misschien dat het daar wel in goede aarde valt bij het publiek, ik blijf daar dan maar weg bij films boven de 130 minuten. In Ypenburg kwam ik toch al nooit. Spuimarkt is ongeschikt om een pauze in te voeren, dus daar zit ik voorlopig veilig.
Ik kan mij een bioscoop zonder pauze ook niet eens voorstellen. Ben onlangs naar een marathon van de 1ste 3 Pirates Of The Caribbean films geweest, deze waren dan wel zonder pauze maar dat was mij echt te lang, de laatste van 3 uur en een kwartier was op het eind echt een race tegen de klok. Misschien zuipen wij in het oosten meer in de bios waardoor het wel uit kan haha.

Ben onlangs naar een marathon van de 1ste 3 Pirates Of The Caribbean films geweest, deze waren dan wel zonder pauze maar dat was mij echt te lang, de laatste van 3 uur en een kwartier was op het eind echt een race tegen de klok. Misschien zuipen wij in het oosten meer in de bios waardoor het wel uit kan haha.
Is het alleen maar zuipen wat jullie doen? Zo te zien heb je er een half uur bij gehallucineerd, aangezien die film toch echt maar 2h48m duurt.

Enorm voorstander van een (korte) pauze in de bioscoop bij films die langer dan 2 uur duren. Net zoals in een theater of musical vind ik het toch wel prettig om te weten dat je na 1,5 á 2 uur naar het toilet kan en eventueel een drankje kunt kopen. Alleen de gedachte dat er een pauze is, maakt voor mij een bioscoop bezoek al prettiger. In plaats van te weten er zit geen pauze in en de film duurt nog 3 uur, ben dan toch snel bezig met, kut als ik maar niet naar de wc moet de komende 3 uur.

Is het alleen maar zuipen wat jullie doen? Zo te zien heb je er een half uur bij gehallucineerd, aangezien die film toch echt maar 2h48m duurt.
Ooh ik ging blind mee met wat mij bij die film verteld werd, klopt inderdaad dat het een half uur minder is, nog steeds lang. Om op je eerste vraag terug te komen. Wij zuipen als Tukkers over het algemeen best veel ja! Bij de bios overigens wat minder hoor... :ROFLMAO:

Enorm voorstander van een (korte) pauze in de bioscoop bij films die langer dan 2 uur duren. Net zoals in een theater of musical vind ik het toch wel prettig om te weten dat je na 1,5 á 2 uur naar het toilet kan en eventueel een drankje kunt kopen. Alleen de gedachte dat er een pauze is, maakt voor mij een bioscoop bezoek al prettiger. In plaats van te weten er zit geen pauze in en de film duurt nog 3 uur, ben dan toch snel bezig met, kut als ik maar niet naar de wc moet de komende 3 uur.
Precies dit. Ik was ook altijd tegenstander van pauzes tijdens de film, ik wilde simpelweg tussendoor niet uit het verhaal en de sfeer gehaald worden. Dat geldt in principe nog steeds, ware het niet dat mijn 40'ers blaas films van 3h of langer vaak niet meer trekt... :LOL:

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Davidd
Helaas de laatste weken niet zo veel films bekeken:

Bugonia (4/5)
Yorgos, één van mijn favoriete regisseurs. Het zijn niet altijd 5 sterren films (Poor Things wel wat mij betreft), maar man wat hou ik van de absurde films, gebruik van muziek en geluid, bizarre acteerwerk en gekke verhalen. En ook Bugonia vinkt al deze boxjes weer af. Meesterlijk acteer werk van Jesse Plemeons, Emma Stone en Aidan Delbis. De film zelf deed me iets minder dan zijn voorgaande werken, maar de tweede helft van de film is wel echt heel vermakelijk. Zelfs een paar keer soort van jumpscare momenten die mij echt de kriebels gaven, door het gebruik van muziek en beeld.

Dikkie Dik en de verdwenen knuffel (5/5)
De knuffelbeer van Dikkie Dik is zoek en er ontvouwd zich een heuse zoektocht naar de knuffelbeer, vol verassingen, avontuur, bijzondere ontmoetingen en plottwists. Emotionele rollercoaster die grafisch sterk in elkaar zit. En nu zonder gekheid, perfecte film om te koken terwijl mijn dochter vol aandacht in het verhaal zit en meedoet met de zoektocht naar de knuffelbeer.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: jaydee76, Brian en Joris

Bugonia (4/5)
Yorgos, één van mijn favoriete regisseurs. Het zijn niet altijd 5 sterren films (Poor Things wel wat mij betreft), maar man wat hou ik van de absurde films, gebruik van muziek en geluid, bizarre acteerwerk en gekke verhalen. En ook Bugonia vinkt al deze boxjes weer af. Meesterlijk acteer werk van Jesse Plemeons, Emma Stone en Aidan Delbis. De film zelf deed me iets minder dan zijn voorgaande werken, maar de tweede helft van de film is wel echt heel vermakelijk. Zelfs een paar keer soort van jumpscare momenten die mij echt de kriebels gaven, door het gebruik van muziek en beeld.

De knuffelbeer van Dikkie Dik is zoek en er ontvouwd zich een heuse zoektocht naar de knuffelbeer, vol verassingen, avontuur, bijzondere ontmoetingen en plottwists. Emotionele rollercoaster die grafisch sterk in elkaar zit. En nu zonder gekheid, perfecte film om te koken terwijl mijn dochter vol aandacht in het verhaal zit en meedoet met de zoektocht naar de knuffelbeer.
Heb je save the green Planet gezien? Anders dat eens doen en dan zien hoeveel je bugonia nog geeft. Is maar een slappe remake met dan wat Amerikaanse politiek er in verwerkt

Bugonia (4/5)

Heel herkenbaar mijn dochter van 3 kijkt ook altijd naar deze film als ik kook

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Afgelopen vrijdag Amelie met live orkest gezien. Ben totaal niet van het type films, maar was positief verrast. Mooi verhaal met leuke humor en soms heerlijk op het randje. Orkest was een leuke toevoeging, maar was eigenlijk zo gefocust op de film dat ik bijna vergat dat ze er zaten. Hoogtepunt van de hele avond was toch wel dat mijn moeder de avond van haar leven had ❤️!

Alleen pauze boven de 2,5 uur aub. Ik vind uit het verhaal worden gehaald niet fijn. Maar boven de 2,5 snap ik het wel en maak ik zelf ook gebruik van wc of een extra drankje.

Heb je save the green Planet gezien? Anders dat eens doen en dan zien hoeveel je bugonia nog geeft. Is maar een slappe remake met dan wat Amerikaanse politiek er in verwerkt
Ik heb save the green planet nooit gezien. Geen flauw idee of die ook ergens te streamen is trouwens in NL. Maar de reden dat ik Bugonia leuk vind kwam ook voornamelijk door de bepaalde signature stijl van Yorgos Lanthimos, niet perse het verhaal zelf. Geen flauw idee hoe dat zich weerhoudt tov het origineel. Maar ik heb hem op mijn watchlist gezet.

Peaky Blinders -The Immortal Man gezien. Het was ok, maar ook niet meer dan dat. Haalt het niet bij de serie en dus eigenlijk jammer zo'n afsluiting van een monumentaal verhaal.

Peaky Blinders -The Immortal Man gezien. Het was ok, maar ook niet meer dan dat. Haalt het niet bij de serie en dus eigenlijk jammer zo'n afsluiting van een monumentaal verhaal.
Vond de afsluiting van de serie zoals het was eigenlijk wel mooi inderdaad. Dit had niet gehoeven.

Vond de afsluiting van de serie zoals het was eigenlijk wel mooi inderdaad. Dit had niet gehoeven.
Zie wel dat er een spin-off komt die doorgaat op het verhaal van Duke. Misschien is de film dan een soort brug naar die serie in plaats van afsluiting van Peaky Blinders?

Users who are viewing this thread