Filmtopic

De meeste stemmers kunnen nu al amper alle genomineerde films bekijken, laten we het niet nog moeilijker maken 😅
Haha, dat is waar... Er komen gewoon zo veel mooie films uit van over de hele wereld, dat het ergens jammer is dat die wat minder aandacht bij de awards krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Haha, dat is waar... Er komen gewoon zo veel mooie films uit van over de hele wereld, dat het ergens jammer is dat die wat minder aandacht bij de awards krijgen.
Tegenwoordig zitten er toch al vaker buitenlandse films in andere grote categorieën. Zoals im still here vorig jaar en Secret agent en it was just am accident dit jaar

Zijn er ook nog mensen die net als vinyl een fysieke verzameling films/series hebben?

Zijn er ook nog mensen die net als vinyl een fysieke verzameling films/series hebben?
Verzameling is een groot woord, maar heb best nog wat dvd's. Zie foto (staan nog drie van dit soort stapeltjes achter).

Bijlagen

• 663efe02-8685-47e1-b5f0-9deaeeb889f0.jpg
    663efe02-8685-47e1-b5f0-9deaeeb889f0.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 27
  • Leuk
Waarderingen: Davidd
Verzameling is een groot woord, maar heb best nog wat dvd's. Zie foto (staan nog drie van dit soort stapeltjes achter).

Denk toch wel meer dan dat ik heb liggen haha. Maar mooi die hele Ghibli stapel, daar ben ik nog mee bezig, heb er nu een stuk of 8 liggen.

Wel inmiddels een oud Ikea kastje omgetoverd tot dvd kast.

Nog niet op de foto zijn drie dvds met een x aantal afleveringen van de eerste seizoenen van Spongebob

IMG_4364.jpeg

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Davidd
Over fysieke vhs/dvd/blu-rays gesproken: gisteren dit tegengekomen, over de opkomst en val van de videotheken (voor wie zich deze herinnert of nog meemaakte). Een clip uit een documentaire genaamd Videoheaven, die op het criterion Channel te zien is. Vier jaar geleden gestopt met dvd's of blu-rays te kopen, maar heb zelf nog wel mijn eigen kleine mini-videotheek.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Koekdoos
Okee Sirat, voor mij weer een film ervaring waarvoor ik naar de bios ga. Kino is een oude bioscoop en soms had ik het idee dat de platen naar beneden vielen van het trillen van de bas. Qua sound design echt geweldig! Was al met al een behoorlijk intense ervaring.
Geen 5 sterrenfilm, maar qua intense filmervaring wel in mijn top 10.

Het was een vrij tamme Oscaruitreiking vannacht. Weinig verrassende winnaars, niet echt memorabele speeches en de sketches vielen (mij) ook wat tegen. Toch een paar hoogtepunten:

- Geweldige live uitvoering van "I Lied To You" uit Sinners
- Prachtige In Memoriam met persoonlijke odes aan Rob en Michelle Reiner, Diane Keaton en Robert Redford. (zoals altijd wel weer een paar opvallende afwezigen, zoals Eric Dane, Brigitte Bardot en James van der Beek)
- Eerste vrouwelijke winnares voor Best Cinematography
- Twee heerlijke sneren van Jimmy Kimmel aan het adres van Trump en CBS
- De 7e "tie" ooit in de Oscar historie, voor twee live action short films

En een persoonlijk hoogtepunt natuurlijk dat ik - samen met oud-redactielid bij Festileaks Magda - de meeste categorieën goed heb voorspeld (17 stuks)! ;-)
Honourable mention voor forumlid @warriorandweirdo, die van de forumleden de hoogste score heeft behaald met maar liefst 16 van de 21 categorieën goed!

Iedereen bedankt voor het meespelen! Volgend jaar weer?

In lange tijd niet zo'n scherpe Conan gezien, gewoon om 7:45 op werk zijn was wel eventjes taai trouwens. Had toen Robert Downey JR. en Chris Evans op het podium kwamen wel even hoop op een Doomsday trailer maar helaas.

Morgen toch maar even voor de 2de keer naar One Battle After Another aangezien deze in Enschede nog een keer getoond wordt. Meteen maar even een paar vrienden meenemen die hem gemist hadden.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Ik heb Sinners nooit gezien, maar misschien dat ik hem binnenkort toch aanzwengel na zoveel Oscars.

Verder geen Oscars voor Marry Supreme wel opvallend/zuur overigens.

Béla Tarr is blijkbaar recent (6 januari) ook overleden. (Zo vernam ik uit de recente Criterion closet pick met Jim Jarmusch.)

Voor wie in of rond Antwerpen woont: er is momenteel een retrospectieve van Béla Tarr lopende in de Cinema Lumière, met o.a. een bioscoopvertoning van het 7uur 19 minuten durende Satantango.

Voor wie in of rond Maastricht woont is er ook een In Memoriam in de Lumière Cinema met 3 van de 9 films die hij maakte.

• Pray
Waarderingen: visdave34

Users who are viewing this thread