Filmtopic

Joseph Kasinski gaat de nieuwe Miami Vice maken. Michael Mann blijft betrokken als producer. Austin Butler en Michael B Jordan spelen Crockett en Tubbs. Tom Cruise speelt mogelijk de bad guy al is dat nog niet bevestigd. Hij moet in augustus 27 uitkomen.

Zojuist Peaky Blinders:The Immortal Man gekeken. Dit is hoe je een verhaal eindigt! Beste film die ik dit jaar tot nu toe gezien heb! Cillian Murphy zoals altijd ge-wel-dig, Barry Keoghan ook super, nooit opgevallen dat die 2 echt veel op elkaar lijken. Peaky Blinders staat en zal denk ik voor altijd een van mijn favoriete series ooit blijven!

Zie de film ook wel een Oscar nominatie voor Cillian Murphy en beste cinematography nominatie binnenslepen

Zojuist Peaky Blinders:The Immortal Man gekeken. Dit is hoe je een verhaal eindigt! Beste film die ik dit jaar tot nu toe gezien heb! Cillian Murphy zoals altijd ge-wel-dig, Barry Keoghan ook super, nooit opgevallen dat die 2 echt veel op elkaar lijken. Peaky Blinders staat en zal denk ik voor altijd een van mijn favoriete series ooit blijven!

Zie de film ook wel een Oscar nominatie voor Cillian Murphy en beste cinematography nominatie binnenslepen
Hier ben ik heel benieuwd naar! Staat op het lijstje om dinsdag te bekijken.
Mijn man vraagt zich af of hij de serie moet hebben gezien, ik denk het wel? Maar jij kan daar nu beter antwoord op geven.

Gisteren ook gekeken. Cinematografisch en qua acteren natuurlijk dik in orde. Maar het plot is toch wel erg dunnetjes en voorspelbaar. Dat was in de serie een pak beter.

Hier ben ik heel benieuwd naar! Staat op het lijstje om dinsdag te bekijken.
Mijn man vraagt zich af of hij de serie moet hebben gezien, ik denk het wel? Maar jij kan daar nu beter antwoord op geven.
Als je de film met je man wil kijken haalt hij er wel veel meer uit als hij de serie heeft gekeken. De serie heeft dan wel 6 seizoenen maar slechts 6 afleveringen per seizoen. Lijkt mij heerlijk om terug te kijken met je man. Heb het zelf ook gedaan met mijn vriendin een jaar geleden, vond het misschien wel beter als de 1ste keer dat ik het keek.

Als je de film met je man wil kijken haalt hij er wel veel meer uit als hij de serie heeft gekeken. De serie heeft dan wel 6 seizoenen maar slechts 6 afleveringen per seizoen. Lijkt mij heerlijk om terug te kijken met je man. Heb het zelf ook gedaan met mijn vriendin een jaar geleden, vond het misschien wel beter als de 1ste keer dat ik het keek.
Dat staat ook nog op de planning, maar tv kijken met een jong kind en de tweede die binnenkort komt, gaat het niet zo snel.

Toch de film zojuist gezien, Wauw. Ook mijn man vond het indrukwekkend.

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Daredevil Born Again Seizoen 2 is eindelijk van start. Het origineel op Netflix is eigenlijk veel te goed voor een vrij low budget superheldenserie en staat in mijn top 5 beste series allertijden. Aflevering 1 lijkt alsof het weer terug gaat naar de kwaliteit van die 3 seizoenen en ik kan niet wachten. Ook als je niet van superhelden houd, geef deze serie een kans!

Zeer vermakelijk ruimteavontuur, maar ik vind de hype en de hoge beoordelingen persoonlijk wat overdreven. Wel een crowdpleaser natuurlijk.

Vorige week ook I Swear gezien, met een weergaloze Robert Aramayo. Mooi portret van van een leven met Tourette. BAFTA dik verdiend wat mij betreft.

Project Hail Mary is wel een film die je in de bios en het liefst in IMAX moet zien. Visuals zijn echt geweldig! I Swear staat ook nog hoog op mijn lijstje, deze week maar eens de tijd voor nemen! Volgende week met kleine neefje van 12 naar Mario Galaxy nadat we de eerste ook al gezien hebben, stiekem best blij mee want toch weer een hele bak nostalgie op het beeldscherm.

Project Hail Mary, uitstekende verfilming van een geweldig sci-fi boek :D
Deed de film ook eer aan het boek? Ik vind het soms een dooddoener om te zeggen "het boek was veel beter", maar soms doen films echt heel weinig eer aan een boek.

Daredevil Born Again Seizoen 2 is eindelijk van start. Het origineel op Netflix is eigenlijk veel te goed voor een vrij low budget superheldenserie en staat in mijn top 5 beste series allertijden. Aflevering 1 lijkt alsof het weer terug gaat naar de kwaliteit van die 3 seizoenen en ik kan niet wachten. Ook als je niet van superhelden houd, geef deze serie een kans!
Hier ook grote fan van het origineel maar Born Again moet ik nog een kans geven. Durf het niet meteen juist omdat ik de originele op Netlflix zo goed vond, daar gaat niets meer boven! :love:

Deed de film ook eer aan het boek? Ik vind het soms een dooddoener om te zeggen "het boek was veel beter", maar soms doen films echt heel weinig eer aan een boek.
Het boek was beter, maar vond het wel een goede verfilming hoor! Hier en daar miste ik wat context die het boek geeft, maar dan eindig je met een film van een uur langer.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en Oasiss
Hier ook grote fan van het origineel maar Born Again moet ik nog een kans geven. Durf het niet meteen juist omdat ik de originele op Netlflix zo goed vond, daar gaat niets meer boven! :love:
Seizoen 1 is goed maar mist wel een deel van wat de Netflix serie speciaal maakt, als fan nog steeds het kijken waard! Seizoen 2 lijkt erop dat het weel veel meer teruggaat naar status quo.

Twee boeiende nieuwe films gezien:
* Dead Man's Wire: Erg genoten van deze nieuwe ontvoeringsfilm van Gus Van Sant. Het is een soort Dog Day Afternoon meets The Mastermind (van Kelly Reichardt) meets 70s klassieker Vanishing Point meets (de eerste films van) Quentin Tarantino. Een instant klassieker in het genre en een van de beste films van Gus Van Sant ooit ook, vind ik. Kan mooi naast Drugstore Cowboys, My Own Private Idaho en To Die For geplaatst worden wat mij betreft.

* Father Mother Sister Brother: Grote fan van Jim Jarmusch (en Tom Waits) dus had ik hoge verwachtingen. De film bestaat uit drie losstaande kortverhalen, die heel wat gelijkenissen met elkaar vertonen. De rode draad is een van Jarmusch' terugkerende thema's: hoe moeilijk het soms is om met elkaar te communiceren. Kleine en op het eerste zicht simplistische film, die de dynamiek binnen families blootlegt, en vooral door alles wat daaarin onuitgesproken blijft nazindert. Herkenbare situaties en een film die je aan het denken zet.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Brundlecat
In een ver verleden heb ik hier een top 10-lijstje gepost van langste films, die ik in de bioscoop heb gezien. Daar kon recentelijk ook Dhurandhar: The Revenge aan worden toegevoegd. Volgens Wikipedia 3h49m, volgens de site van Kinepolis 3h55m, dat laatste komt overeen met mijn ervaring.

Met die lengte sowieso waar voor je geld. Niet hoogstaand, maar wel continu vermakelijk, met (voor mij) wel een aantal wegkijkmomenten waarin het geweld me te gortig werd.

Hoewel de film van zichzelf een pauzemoment heeft, werd deze in mijn bioscoop zonder pauze vertoond. Had er zelf geen probleem mee, maar als het in de film ingebouwd zit vind ik het prima. (De inrichting van de betreffende bioscoop maakt dat een pauze redelijk nutteloos zal zijn voor Pathé.)

Users who are viewing this thread