Filmtopic

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Iedereen vond de film in de bios erg leuk gisteren tot mijn grote verbazing, maar ik moet dit ergens kwijt.

13 hours; toch een van de slechtste films die ik ooit heb mogen zien. De personages hadden elk nog minder persoonlijkheid dan mijn kat, de motieven waren zo kinderlijk dat ik niet weet of het meer ongelooflijk of droevig was en de hele politieke setting was enkel een excuus voor een goedkope voorspelbare actiefilm. De Amerikaanse vlag die elke twee seconden (figuurlijk gesproken) in beeld was vond ik nog het meest storemd en doet me verwonderen hoe je deze etnocentristische film als niet-Amerikaan kunt waarderen. Zelfs als je van hersenloze Amerikaanse schietfilms, die eigenlijk nooit echt goed zijn, zou houden, zijn er tal van betere films.

Ik zou hier een hele column over kunnen schrijven, maar dat werkt gelukkig niet echt op mijn mobiel.

Post hier alles over jouw laatstbekeken films.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
De personages hadden elk nog minder persoonlijkheid dan mijn kat, de motieven waren zo kinderlijk dat ik niet weet of het meer ongelooflijk of droevig was en de hele politieke setting was enkel een excuus voor een goedkope voorspelbare actiefilm.
Simba leek me best wel een kat met karakter though.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mijn kat heeft best veel karakter.

Die van Jeroen moet dagelijks ook heel wat doorstaan....
Misschien kun je naar een cursus gaan met je kat ofzo Jeroen, dan schijn je meer contact te krijgen met je kat.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Leuk topic. Ik heb 13 hours nog niet gezien, maar klinkt goed!

Laatste film die ik in de bioscoop heb gezien was The Hateful Eight. Gemixte gevoelens eigenlijk. Aan de ene kant een redelijk briljante film met de plotwisselingen en aankleding. Aan de andere kant vond ik de humor vaak maar half gelukt, en leidt al the 'gore' een beetje af van de goeie aspecten van de film.

Wel grappig trouwens dat in de eerste twee uur letterlijk geen schot gelost wordt, waarna het laatste uur een beetje uitmondt in een een kabouter Wesley einde.

Verder gisteren nog voor de honderdste keer Det Sjunde Inseglet gezien. Wat een briljante film blijft dat zeg.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gister eindelijk The Departed gekeken, En mijn hoge verwachting zijn helemaal ingelost, wat een geweldige film. Erg tof hoe je meeleeft met beide kanten van het verhaal. Maar deze film moet het echt hebben van de geweldige cast, Leonardo DiCaprio en Mark Wahlberg zetten echt geweldige karakters neer. Ook fijne muziekkeuze, misschien iets te standaard maar wel erg lekker.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Afgelopen zondag Scouts guide to a zombie apocolypse gekeken. Als je zonder na te denken een flauwe film wilt zien, is deze wel leuk.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Seizoen 3 van House of Cards was matig, maar 4 is echt briljant. (Tot zover)
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik heb afgelopen week Inception en Memento gekeken, want Insterstellar vond ik echt heel goed en was tot kort geleden de enige Nolan film die ik had gezien.
Ik denk dat Inception mijn favoriet is op dit moment, omdat het gewoon zo in mijn hoofd blijft zitten. Memento vond ik ook heel tof, maar ik moet hem denk ik nog een keer zien om hem echt te begrijpen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Leuk topic! Ik ben zo mogelijk misschien wel een grotere filmgek dan muziekgek, dus mooi om te zien dat er hier ook leden zijn die de liefde delen.

Over Nolan: ik vond Memento en The Prestige zijn sterkste. Was niet zo weg van Inception en Interstellar.

Laatste film die ik in de bioscoop heb gezien was The Hateful Eight. Gemixte gevoelens eigenlijk. Aan de ene kant een redelijk briljante film met de plotwisselingen en aankleding. Aan de andere kant vond ik de humor vaak maar half gelukt, en leidt al the ‘gore’ een beetje af van de goeie aspecten van de film.

Verder gisteren nog voor de honderdste keer Det Sjunde Inseglet gezien. Wat een briljante film blijft dat zeg.

Precies dezelfde ervaring met Hateful Eight. Vond de eerste twee uur erg sterk, jammer dat ie zo schaamteloos uit de bocht vloog in het laatste deel.

En ik neem aan dat The Seventh Seal dan je favoriete Bergman is? Ik ben er nog steeds niet van overtuigd. Ik vond Persona, Fanny & Alexander en Winter Light stukken beter. Maar het is wel al een tijdje terug dat ik Seventh Seal heb gezien.

Laatste in de bios was The Revenant. Prachtig geschoten met een goede Leo (en Tom Hardy!), maar qua plot niet heel bijzonder en soms zelfs wat langdradig.

Voor de echte filmfreaks nog een tip: Letterboxd.com. Soort social community waar je een filmdagboek bij kunt houden, reviews kunt schrijven (of lezen), lijstjes kunt maken etc.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
En ik neem aan dat The Seventh Seal dan je favoriete Bergman is? Ik ben er nog steeds niet van overtuigd. Ik vond Persona, Fanny & Alexander en Winter Light stukken beter. Maar het is wel al een tijdje terug dat ik Seventh Seal heb gezien.

Yes zeker, al moet ik zeggen dat ik verder alleen Fanny och Alexander gezien heb, en ik heb bijzonder weinig met familiedrama's. Desalniettemin een goede film natuurlijk. Det Sjunde Inseglet maakte echter wel een blijvende indruk. Die film loopt qua filosofie (in films althans) echt decennia vooruit, en het concept blijft in de eenvoud ongekend. Ik zie trouwens dat die man letterlijk twee films per jaar schoot, watdefack. Ik zal me eens in hem gaan verdiepen, te beginnen met Persona en Winter Light :).

Haha en exact hetzelfde met The Revenant. Heeft geen blijvende indruk achtergelaten, maar wel een prima film.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Afgelopen zondag naar Deadpool gegaan. Was zoals te verwachten een flauwe film met veel puberale humor. Ik ging er ook met die instelling heen en was daarom nog best wel vermakelijk. Vanavond naar Eddie the Eagle geweest. Is van voor mijn tijd dus ik had dit verhaal nooit meegekregen. Zeer mooie film, ik kan hem zeker aanraden als je dit verhaal nog niet kent. Eerste helft merk je wel dat de film echt aan het opbouwen is, maar in het tweede gedeelte kwam het echt goed los.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Det Sjunde Inseglet
_O_ Briljant is die.

Ik vond The Revenant behalve filmtechnisch weinig om het lijf hebben. Behalve de beelden is er geen enkele reden om de film ooit weer te zien.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Wat series betreft:
Gisteren het laatste seizoen van Parks and Recreation afgekeken. Ik ga het nu wel missen, want ik vond het echt heel grappig.

En zondag dan eindelijk S6 van Game of Thrones!!!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik kijk eigenlijk nauwelijks meer series, maar toevallig gisteren de eerste aflevering van Les Revenants gezien (soundtrack door Mogwai). En dat is toch wel echt een aanrader (voor zover je dat na een eerste aflevering kan zeggen), maar hele mooie shots, goede muziek, erg spannend en verwarrend (op een positieve manier).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Finding Dory review

Ik kijk al vrij zelden films en als je dan een keer in de bioscoop eindigt, kom je bij deze film terecht... Er was geen kind te bekennen in de filmzaal, maar shirtjes met teksten als 'Im a ninetiezz gurl!' en 'BORN IN LE WRONG GENERATION' te over.

Afijn, de film begon en direct was duidelijk hoe ernstig de situatie van het oceaanleven was. De sullige rechtervin (...) van hoofdvis Marlin uit de eerste film, Dory, is jaren geleden haar ouders verloren en dat bedacht ze zich net. Gelukkig weet de vergeetachtige Dory zich nog in detail te herinneren hoe de omgevingen van haar jeugdjaren eruit zagen en wat voor gesprekken papa en mama aan de ontbijttafel hadden. Alles wat je van een film verwacht is hier weer aanwezig: terugkerende zijpersonages die geen echte persoonlijkheid of rol hebben, maar op het eind toch nog even terugkeren om een grapje te herhalen, #nooitopgeven #morals en een goed einde na net hiervoor even een flinke tegenslag te moeten verwerken.

Niet zozeer een nieuwe kinderfilm van Disney, maar even lekker cashen op alle sentimentele 90's kidz met een makkelijke 3/10-film. Je moet er maar van houden.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Een paar van m'n nieuwe favorieten die ik deze week heb gezien:

Stranger Things (aanrader)
Drive
Léon: The Professional

Die laatste behoort nu al tot mijn favoriete films ooit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken