Festileaks Festival Draft VII: De ééndaagse

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Ik wil me er niet al teveel mee bemoeien maar dat is niet erg realistisch he. Die man is inmiddels al een stuk groter evenals Girl in Red. Maar wie ben ik als niet deelnemer deze ronde ?
Onlangs gezien in de Trix Club (capaciteit 450), uitverkocht maar nog veel blijven staan op Ticketswap. Ik dacht zelf tot wanneer ik aan de deur kwam dat die in de grote zaal stond, maar blijkbaar valt zijn populariteit dus wel mee...

Edit: mijn naam komt zo.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.401
Ik wil me er niet al teveel mee bemoeien maar dat is niet erg realistisch he. Die man is inmiddels al een stuk groter evenals Girl in Red. Maar wie ben ik als niet deelnemer deze ronde ?
Op een festival van een capaciteit zoals Pinkpop kan hij makkelijk MainStage openen….daar zou hij misschien zelfs te klein voor zijn. Daarnaast is het ieder zijn eigen ding in dit spel. Definitieve time table volgt als alle acts bekend zijn. Zoals bij de meeste festivals.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Je mag prima een festival samenstellen waar je 300 piek per dag voor neerlegt, toch?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Een dagje feesten bij Randy zal niet goedkoop zijn, maar je krijgt er wat voor terug. Na The War On Drugs (de meer recente helden van de organisatie) programmeren we dan ook graag onze eerste echte liefde. De funkrock is al meermaals dood verklaard, maar hun laatste plaat is toch niet slecht. En live is het genieten van een heerlijke drummer, een legende op de bass en een virtuoos op de gitaar (zie YouTube video). Spring mee met Red Hot Chili Peppers!


@warriorandweirdo - @teunajax
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
De volgende naam zal de nacht op het strand van Experience Island inluiden en daarmee het hoofdpodium - na de eerdere dromerige headline set van Beach House - afsluiten.

Avey Tare, Panda Bear, Geologist en Deakin. Allen hebben ook individueel diverse albums uitgebracht, maar vanavond staan ze gezamenlijk op het podium als Animal Collective. Ze hebben beloofd een extra dansbare, trippende set te spelen die bij dit late tijdstip past.

Nu de bovenkant van de poster compleet is kunnen we hiervan ook alvast een eerste versie delen. Uiteraard zal niet alles direct uit de doeken gedaan worden, een beetje geheimzinnigheid moet intact blijven. De organisatie heeft nog enkele hele bijzondere artiesten in petto.


@Timmetje --> @theblackmadness
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.435
Ze hebben nog maar net een nieuw album uit, maar het klinkt weer als vanouds goed. Als sub op de Main alpha voor Arctic Monkeys zullen ze een wervelende show neerzetten.
Placebo!

Daarnaast kondigen we ook de sub van onze andere Main aan. Voor Pixies zal deze dame met haar stem en gitaar de wei betoveren. Lianne La Havas!

Zo hebben jullie enkel nog onze twee openers nodig!
Main Stage Alpha
...- Fontaines D.C. - IDLES - Placebo - Arctic Monkeys
Main Stage Bèta
... - Courtney Barnett - The Specials - Lianne La Havas - Pixies

@Timmetje @teunajax
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Na de afsluiter van het hoofdpodium volgt nu ook direct de opener van het tweede podium. Wie hoopte op een luchtig begin 'om er lekker in te komen' komt bedrogen uit. Zij die op tijd aanwezig zijn om haar aan te werk te zien zullen de dag vervolgen met hun ziel verbrijzeld en in splinters uiteengevallen. De 'soulcrusher' in de puurste zin van het woord is Lingua Ignota. Wie tijdens haar optreden in 2019, in de voor Roadburn tot 'Green Room' gedoopte kleine zaal van 013, de ogen droog heeft weten te houden betrad het festival al zonder ziel.

Een kleine naam in de bredere festivalwereld maar een fenomeen in bepaalde kringen; Secret Beach Experience is er niet vies van haar publiek een beetje uit te dagen. Met haar nieuwe album Sinner Get Ready gooit ze het over een wat andere boeg, die ook in deze setting niet zal misstaan. De emotionele impact zal er niet minder om zijn.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken