Festileaks Festival Draft V: The Duo Penotti Edition

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ze zijn al iets langer dan 10 jaar bezig en ze zullen op ons festival hun laatste plaat komen laten horen: Waxahatchee
ZZGUnRm.png

@ThijsDB en @theblackmadness
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
We naderen het einde dus is het tijd voor twee persoonlijke favorietjes! Ten eerste kondigen wij met plezier King Krule aan. Met zijn unieke stem kan hij soms polariseren, maar van zijn kant kan je live alleszins volle overgave verwachten.


Onze tweede aankondiging is Belgische trots STUFF.! Is het jazz? Is het hiphop? Ach ja, wat doet het er ook toe? Wij weten alleszins dat ze al jaren de Belgische clubs en festivals onveilig maken met hun aanstekelijke optredens.


@Yannick @RubenFrusciante
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Deze getroubleerde ziel heeft met zijn band de perfecte symbiose tussen shoegaze en dreampop gevonden. Wees klaar om in een warm bad te duiken met Diiv!

@Brian en @wenteldave
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Tijd voor een band uit Afrika. Lekkere metal uit Tunesië met heerlijke Arabische invloeden.
Heb inmiddels twee van hun platen als LP kunnen scoren en eentje via volgens mij hun officiële uitgever een gelimiteerde druk van zoveel stuks. Geen idee of het herdruk was, maakt ook verder niet uit. Maar via uitgever mooi die plaat besteld en zo kwam uiteindelijk het pakketje aan. Ik blij, ik uitpakken en toen bleek dat ze de plaat zonder aankondiging of iets gesigneerd hadden. Lekker hoor! Dus ik ben in mijn LP verzameling een mooie gesigneerde plaat rijker van:

Myrath


@Timmetje en @Rikkie
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Jaarlijks worden verschillende Belgische artiesten bekend gemaakt voor Pukkelpop waarvan de gemiddelde Nederlander (waaronder ik) nog nooit van gehoord heeft. Vervolgens luister je een paar nummers op Spotify en besluit je een te gaan kijken gedurende het festival. Je komt voor de act in een halfvolle tent en je ziet een prima optreden.
Bij de volgende artiest liep het een beetje anders. Om even de zon te ontwijken was ik al vroeg in de tent. Vervolgens werd de Marqee iets drukker, en nog iets drukker, en nog iets drukker, totdat er niemand meer bij kon. Vervolgens begon ik toch even te twijfelen of ik wel in de goede tent zat. Toch was iedereen daar voor onze volgende draft: Tamino.


De volgende artiest is niet echt heel erg bekend. Daarom willen we meer bewustwoording creëren door haar te boeken. Mitski!

@koekdoos @Oasiss
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Voordat Koekdoos de exclusives afsluit met een knaller van jewelste, mag ik nog een pareltje aankondigen. De Britse is eigenlijk een alleskunner had ook profvoetballer kunnen worden, maar komend uit een muzikale familie lag haar passie toch meer op dat vlak. Ook op dit vlak mag je haar wel een multi-instrumentalist noemen. Één van haar eerste grote muzikale stappen maakte ze nog als drummer van Kae Tempest. Helaas kan laatstgenoemde niet op ons festival verschijnen, maar de komst van deze dame maakt dat ruimschoots goed.

GEORGIA


@Brian en @ Wenteldave
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Eén na laatste naam van Supersonic Wings. We hebben een singer-songwriter uit Zweden in de aanbieding. Hij heeft een dijk van een stem en speelt ook nog een verschillende instrumenten. Een unieke combinatie van folk, indie en blues. I Waited For You
Supersonic-Wings-Daniel.png



@HollandiaFCB en @Martijn

De dagindeling komt bij onze volgende naam!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Eerst als muze, zangeres en geliefde van Warhaus, maar daarna vooral als zichzelf. Zwoel, opzwepend en aanstekelijk zijn haar nummers.
‘Look at me now. I’m a redhead and I’m raging,’ De break up met Maarten Devoldere, die met Balthazar pikant genoeg ook bij ons op het affiche staat, brengt ook muzikaal gezien het beste bij Sylvie Kreusch naar boven.



@Yannick @RubenFrusciante
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Het is weer snel vooruit gegaan en zo zijn we al aanbeland aan de laatste ronde! Wij sluiten af met een portie hiphop.
Niemand minder dan PAPA ZG (Zwangere Guy) zal komende editie exclusief op ons festival te zien zijn. Guy zal de tent komen afbreken zonder in te boeten in oprechtheid. Iedereen klaar om te moshen?


Voor onze tweede act kan ik bijna exact dezelfde beschrijving gebruiken. Wie hem al aan het werk zag, weet dat ook hier het kot te klein zal zijn voor deze britse furie: slowthai. In onderstaande clip kan je hem zien in een iets... vreemdere setting.


Dit was het voor ons qua exclusieve namen, binnenkort volgt de volledige affiche!

@Yannick @RubenFrusciante
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
(Ex-)straatmuzikant Eric Burton en gitarist Adrian Quesada, een match made in heaven. Dankzij een gemeenschappelijke vriend kwamen ze bij elkaar en de eerste plaat was meteen hartstikke raak. Met onder andere Black Moon Rising, Colors en Fire een ijzersterk album die ook in Nederland erg gewaardeerd wordt. Al 6 uitverkochte shows in ons kikkerlandje en op 19 november in de Afas Live. Black Pumas


@Brian @wenteldave
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken