Yannick wrote:
wenteldave wrote:
warriorandweirdo wrote:
Yannick wrote:
koekdoos wrote:
Zelfde vraag: er staat inderdaad gewoon “legitiem als de band tussen die jaartallen heeft gespeeld”, maar verder niet of het een festival moet zijn en of het in Nederland en Belgie geweest moet zijn.
Dat maakt idd deze keer niet uit aangezien er slechts een handvol festivals maar waren in die tijd.
Dit is wel een interessant gegeven. Als ik het goed begrijp mogen we dan ook acts kiezen die op festivals in de UK of elders in de wereld speelden?
Hoe ik het opvat, is dat je iedere act mag kiezen, ongeacht of ze op een festival hebben gespeeld of een los concert hebben gehouden waar dan ook ter wereld. Eigenlijk is de enige vereiste dat dat optreden tussen 1984 en 1989 heeft plaatsgevonden. En zo niet, dan moet Yannick in het vervolg maar duidelijker zijn ?
Correct. Maar hou ook zeker rekening met de omvang en het budget waar toen nog maar mee gewerkt kon worden (zie vb’tjes hierboven) en regel 1 van de draft. Drie stadion-type acts boeken, zat er toen nog niet in.
Budget is ook wel lastig hoor. Acts waren in die tijd ook goedkoper mag ik hopen.
Heb een poster gevonden van het US festival uit 1983. Daar had je ook 3 dagen festival met headliners The Clash, Van Halen en David Bowie. 20 dollar per dag.
Of eentje met Black Sabbath als headliner voor 8,50.