Festileaks Draft XX: Thematische chaos

We zijn goed op weg in ronde 23, dus nogmaals de oproep om nu alvast na te gaan denken over de opvulling van de vrije keuze, zodat we nadat alle namen gekozen zijn, gewoon direct kunnen beginnen met presenteren!

(We hoeven denk ik niet per se alle vrije keuzes vooraf in te leveren, neem aan dat we dat gewoon eerlijk doen allemaal.)

• Leuk
Waarderingen: RubenJS
Voor anker voor de Komodo eilanden krijg ik youtube er niet voor dus deze keer zonder de gebruikelijke filmpjes. Op hetzelfde podium;

Of Monsters And Men
Equal Idiots

Met al dat overslaan en dergelijke moeten jullie maar even zien wie is 🫶🏽

• Leuk
Waarderingen: Blommie en InsaniTiny
We zijn goed op weg in ronde 23, dus nogmaals de oproep om nu alvast na te gaan denken over de opvulling van de vrije keuze, zodat we nadat alle namen gekozen zijn, gewoon direct kunnen beginnen met presenteren!

(We hoeven denk ik niet per se alle vrije keuzes vooraf in te leveren, neem aan dat we dat gewoon eerlijk doen allemaal.)
Als voor het eerst deelnemend figuur; wat bedoel je precies met dat dat eerlijk moet gebeuren?

Voor anker voor de Komodo eilanden krijg ik youtube er niet voor dus deze keer zonder de gebruikelijke filmpjes. Op hetzelfde podium;

Of Monsters And Men
Equal Idiots

Poeh wat ziet het er mooi uit daar 😍

• Geweldig
Waarderingen: EdsjeFCB
Als voor het eerst deelnemend figuur; wat bedoel je precies met dat dat eerlijk moet gebeuren?
Het is vaak zo dat iedereen bij degene die organiseert zijn overige namen kenbaar maakt.

Ik denk dat Koekdoos bedoelt dat iedereen gewoon zijn overige namen presenteert wanneer het schikt en dat we erop vertrouwen dat er geen misbruik van andermans creativiteit wordt gemaakt.

Ik vind dat helemaal prima trouwens :)

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Het is vaak zo dat iedereen bij degene die organiseert zijn overige namen kenbaar maakt.

Ik denk dat Koekdoos bedoelt dat iedereen gewoon zijn overige namen presenteert wanneer het schikt en dat we erop vertrouwen dat er geen misbruik van andermans creativiteit wordt gemaakt.

Merci! Ik vind beide prima (bij Koekdoos aanleveren of gewoon zelf aanvullen).

Of Monsters And Men
Equal Idiots

Heb zien passeren online dat die budget cruises volgeboekt zitten met 40tal mensen. Hopelijk valt het wat mee en kan je ten volle genieten van de prachtige natuur daar!

@AngieH inderdaad dit. We zijn nu bezig met de twintigste draft en er is volgens mij nog nooit iets geks gebeurd in de vrije keuze. Zonde om dan een week lang stil te zitten zonder al presentaties te kunnen doen. Het lijkt mij goed om eens te testen of we sneller naar het stemmen en de uitslag kunnen komen, zodat we niet drie weken na de laatste ronde pas de uitslag hebben!

Dus daarom (net als al rond ronde 20) de oproep om nu tussendoor alvast zoveel mogelijk van je vrije keuzes te bedenken, zodat je eventueel alleen nog wat exclusieve namen uit de laatste rondes hoeft te vervangen, als er toch nog iets gekozen wordt door anderen.

Uiteraard hoort mijn persoonlijke hoogtepunt van Roadburn 2026 ook gewoon hier thuis.

Teardrinker

En ook van eigen bodem en een hoogtepunt van een eerdere Roadburn.

DOOL

Dag 1
P1: Bad Bunny, The 1975, Beach Bunny, CHVRCHES
P2: K3, Helene Fischer, Snollebollekes
P3: Bonobo, Nilüfer Yanya
P4: LANDMVRKS, Dark Tranquility, Orbit Culture, DOOL

Dag 2
P1: Black Sabbath, Evanescence, Beach House, Tropical Fuck Storm
P2:
P3: Aurora, Bob Vylan, Lankum, Pussy Riot, Teardrinker
P4:

Dag 3
P1: Pink, Placebo, Idles, Enter Shikari, Nova Twins, Ani Di Franco
P2: Massive Attack, Fever Ray
P3: The Last Dinner Party, BANKS, JADE, Henry Morris, Mr. Bungle
P4:

@Yannick > @won666

Dear Festileakers, Dear Hillfesters

You wanted more thrash? You get more thrash! Straight from Spain, these thrasers will make sure you start you day thrashy!

Angelus Apatrida Hillfest.png

Also you told us you wanted more old school hardrock/heavy metal. Well, we've got your balls to the walls. Straight from Germany, Accept!

1779147235063.png

Until now we did not release that many power metal bands, it's time to change that. From Finland we present you: Sonata Arctica!

SOnata Hillfest.pngµ.png

What? You already want more thrash!? Jezus fucking christ, okey okey, we'll give you more thrash. Straight from England: Evile!

Evile Hillfest.png

Unfortunately there is also a cancel. Apparently Satyricon has to play another festival already that day. BUT we have fixed an amazing replacement! A band that doesn't play that much, for next year this will be an exclusive 2027 show. We present you straight from Norway: Sauron!

Sauron Hillfest.png

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: InsaniTiny en Koekdoos
Op dit moment de stand van zaken. Sommige kunnen bij verschillende thema's dus kunnen nog van plek veranderen. En voor de duidelijkheid is dit dus níét per podium.
Benieuwd voor wie het al duidelijk is welke set ik heb ;)

Thema A;
Avicii
Enya
Them Crooked Vultures
Pendulum
Ijsland

Thema B;
Bon Iver
Vampire Weekend
First Aid Kit
The Vaccines

Thema C;
R.E.M.
Big Thief
Wet Leg
M83
Ennio Morricone
Airbourne
Of Monsters And Men
Equal Idiots
Scissor Sisters

Thema D;
Moby
The Smile
The Streets
Gabriels
Wunderhorse
Agnes Obel
Matt Berninger
Jessie Ware

Thema E;
TOOL
Liam Gallagher
Noel Gallagher & ...
Johnny Marr
Clipse
Patti Smith
TV On The Radio

Thema F;
Raye
Angele
Chase & Status

• Leuk
Waarderingen: InsaniTiny
Heb zien passeren online dat die budget cruises volgeboekt zitten met 40tal mensen. Hopelijk valt het wat mee en kan je ten volle genieten van de prachtige natuur daar!
Wij zijn dan ook niet zo van de budget opties haha, wij zitten met 14 personen op een boot :)
Het is prachtig! Alleen vandaag ook een heeeuulleeee hoop regen gehad helaas

• Winning
Waarderingen: Blommie
als ik alles per thema sorteer weet iedereen direct welk pakket ik had. zelfs nu zou het me niet verbazen als de meerderheid het al door heeft

Dan ben ik volgens mij want @won666 heeft zijn namen al aangekondigd en @Yannick moet nog inhalen.

Nadine Shah

Northlane

Dag 1
P1: Bad Bunny, The 1975, Beach Bunny, CHVRCHES
P2: K3, Helene Fischer, Snollebollekes
P3: Bonobo, Nilüfer Yanya
P4: LANDMVRKS, Dark Tranquility, Orbit Culture, Northlane, DOOL

Dag 2
P1: Black Sabbath, Evanescence, Beach House, Tropical Fuck Storm
P2:
P3: Aurora, Bob Vylan, Lankum, Pussy Riot, Teardrinker
P4: