Festileaks Draft XX: Thematische chaos

Wiegedood​

We starten deze aankondiging met een van de allerdikste black metal bands, uit België!
Heftige naam, heftige muziek.

Yellow Eyes​

En sluiten deze aankondiging af met Yellow Eyes, dat op Roadburn dit jaar hun boeking meer dan verdiende.

Gojira - Opeth - Ayreon - Deafheaven - Meshuggah - Lamb Of God - Ice Nine Kills
Amenra - Zeal & Ardor - Katatonia - Emperor - Agalloch - Alestorm - Kanonenfieber - 1914
Harakiri For The Sky - Groza - The Ocean - Батюшка - Cult of Luna & Julie Christmas - Wiegedood
Dimmu Borgir met orkest - Satyricon met koor - Rotting Christ - Ellende - Firtan - Panopticon - Yellow Eyes
Blackbraid - Kvelertak - Misþyrming - Austere - Sleep - Wolves In The Throne Room

@BlackwaterPark @Royke

Jazeker! Leeuwarden, Wyns, Burdaard, Dokkum, Aldtsjerk, Leeuwarden, Weidum, Sneek, IJlst, Woudsend (en toen mochten we de meren niet over vanwege de wind), terug langs IJlst, Oostend, Bolsward, Tjerkweerd, Workum, terug naar Bolsward, Arum, Harlingen, Franeker, Berlikum, Menaldum, en dan eindigen in Leeuwarden.

Ik heb veel in de auto gezeten de afgelopen 24 uur 😂
Haha mooi rondje Friesland.
Altijd welkom in Burdaard als wij weer terug zijn om iets rustiger van de natuur te genieten 😝

• On fire
Waarderingen: BeWario

Liturgy​

De band oprichtster omschrijft het zelf als transcedente black metal.
Vat het geheel prima samen, al doet het zoals veel samenvattingen, niet echt eer aan het onderwerp.
Luisteren, en beleven dus!

Oranssi Pazuzu​

Na transcendente black metal nog een bijzonder genre: psychedelische black metal. Ditmaal Fins, en bovenal erg lekker.

Gojira - Opeth - Ayreon - Deafheaven - Meshuggah - Lamb Of God - Ice Nine Kills
Amenra - Zeal & Ardor - Katatonia - Emperor - Agalloch - Alestorm - Kanonenfieber - 1914
Harakiri For The Sky - Groza - The Ocean - Батюшка - Cult of Luna & Julie Christmas - Wiegedood
Dimmu Borgir met orkest - Satyricon met koor - Rotting Christ - Ellende - Firtan - Panopticon - Yellow Eyes - Liturgy
Blackbraid - Kvelertak - Misþyrming - Austere - Sleep - Wolves In The Throne Room - Oranssi Pazuzu

@MadMandra27 @mattman

Na wat verschuivingen met podia (het was toch nog mogelijk!) hebben we nog één grote spot weten vrij te spelen en deze gaat gevuld worden dan niemand minder dan David Gilmour

Voordat David Gilmour het podium zal betreden, komt dan ook nog eens Ronnie Wood langs als sub voor Gilmour. Dit keer geen tickets van 200 euro voor een optreden van alleen Ronnie, nee, bij ons krijg je er een heel festival om heen! En zo voegen we twee muzikale grootheden toe aan het affiche in een van de laatste exclusieve rondes van de draft.

@Blommie en daarna @AngieH

Ook ik had nog 1 headliner nodig. Het bleek onmogelijk om mijn Sky Radio podium klein te houden, wat een ongelooflijk generieke maar toch populaire meuk wordt daar op dagelijkse basis gedraaid zeg 😅

Anyway:

DUA LIPA (wat mij betreft evenals Khalid overigens geen meuk, maar een juweeltje in Sky Radio sferen)

JINJER

En daarmee zijn de 12 grootste namen voor de Main en het tweede podium rond.

Main:
Billie Eilish & Charli xcx (co headline set)
Bring me the Horizon (sub: Sleep Token)
Dua Lipa (sub: Khalid)

Second:
Bad Omens (sub: Deftones)
Thom Yorke (sub: Sigur Rós)
Nightwish (sub: Jinjer)

Dagindeling en namen van de podia volgen later!

@warriorandweirdo @EdsjeFCB

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread