Festileaks Draft XX: Thematische chaos

Marduk​

Een echte black metalgrootheid, uit Zweden.

Oathbreaker​

Nog een pareltje van Roadburn 2026. Laat het ze in de kerk niet horen...

Gojira - Opeth - Ayreon - Deafheaven - Meshuggah - Lamb Of God - Ice Nine Kills
Amenra - Zeal & Ardor - Katatonia - Emperor - Agalloch - Alestorm - Kanonenfieber - 1914 - Marduk
Harakiri For The Sky - Groza - The Ocean - Батюшка - Cult of Luna & Julie Christmas - Wiegedood - Oathbreaker
Dimmu Borgir met orkest - Satyricon met koor - Rotting Christ - Ellende - Firtan - Panopticon - Yellow Eyes - Liturgy
Blackbraid - Kvelertak - Misþyrming - Austere - Sleep - Wolves In The Throne Room - Oranssi Pazuzu

@BlackwaterPark @Royke

• Leuk
Waarderingen: InsaniTiny en Blommie

Gràb​

De laatste twee exclusieve namen toch een beetje obscuur gemaakt voor @Koekdoos
Black metal uit Duitsland, helaas niet meer actief.

L'Abîme Naît l'Aube​

Post-metal uit Zwitserland, gelukkig nog wel actief.

Amenra - Zeal & Ardor - Katatonia - Emperor - Agalloch - Alestorm - Kanonenfieber - 1914 - Marduk - Gràb
Harakiri For The Sky - Groza - The Ocean - Батюшка - Cult of Luna & Julie Christmas - Wiegedood - Oathbreaker
Dimmu Borgir met orkest - Satyricon met koor - Rotting Christ - Ellende - Firtan - Panopticon - Yellow Eyes - Liturgy
Blackbraid - Kvelertak - Misþyrming - Austere - Sleep - Wolves In The Throne Room - Oranssi Pazuzu - L'Abîme Naît l'Aube

@MadMandra27 @mattman

• Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

Gràb​

De laatste twee exclusieve namen toch een beetje obscuur gemaakt voor @Koekdoos
Black metal uit Duitsland, helaas niet meer actief.

L'Abîme Naît l'Aube​

Post-metal uit Zwitserland, gelukkig nog wel actief.

Amenra - Zeal & Ardor - Katatonia - Emperor - Agalloch - Alestorm - Kanonenfieber - 1914 - Marduk - Gràb
Blackbraid - Kvelertak - Misþyrming - Austere - Sleep - Wolves In The Throne Room - Oranssi Pazuzu - L'Abîme Naît l'Aube

@MadMandra27 @mattman

Die stonden ook op mijn lijst toevallig!

• Haha
We gaan door met het vol boeken van ons thema (kenners zouden al een goeie hint moeten hebben):

Bat for Lashes

NewDad

@InsaniTiny -> @Oasiss
Hebben jullie dat ook wel eens dat je overtuigd bent dat een act al eerder is gekozen en als je het dan op zoekt dat het toch niet zo blijkt te zijn?
Dat heb ik nu met Bat For Lashes, ik heb ze zelfs van mijn lijstje gehaald 😅 zal het wel gedroomd hebben

Hebben jullie dat ook wel eens dat je overtuigd bent dat een act al eerder is gekozen en als je het dan op zoekt dat het toch niet zo blijkt te zijn?
Dat heb ik nu met Bat For Lashes, ik heb ze zelfs van mijn lijstje gehaald 😅 zal het wel gedroomd hebben
Ik had haar gekozen maar daarna snel veranderd voor Mk.gee. Je bent nog helemaal scherp dus!

Mijn laatste twee aankondigingen! Dan kies ik twee artiesten waarvan ik niet denk dat ze gekozen gaan worden, maar waarvan ik vind dat ze een aankondiging verdienen.

Beginnend bij de voormalig zangeres van Eluveitie, die een heel vette band begonnen is. De muziek is atmosferisch en betoverend. Bij hun show op Graspop was de tent (helaas) bijna helemaal leeg, vroeg op de middag. Dit zorgde wel voor een zeer intieme show, waarbij ik zonder mensen of drukte om me heen kon luisteren naar de magische zang en hurdy-gurdy van:

Cellar Darling

Aankondiging 39.jpg

En ten slotte heb ik al aangegeven dat ik als tiener enorm fan was van Japanse muziek. Naast Ado heb ik toen ook Vocaloid ontdekt; computer-gestuurde zang voordat AI dit concept verpestte. In plaats van het "stelen" van iemands stem om er een generiek nummer van te maken, gaat het hier om de stem van een zanger of zangeres, welke verkocht wordt om te gebruiken als instrument. De stem kreeg een "uiterlijk" in de vorm van een kleurrijk cartoon-karakter. Zo konden songwriters die zelf niet konden zingen muziek maken vanuit hun woonkamer, met dit karakter als zanger of zangeres. En hier zijn prachtige, unieke nummers en albums uit gekomen.

De bekendste Vocaloid wordt naar Tiny Fest gehaald:

Hatsune Miku

Aankondiging 40.jpg

@Oasiss --> @luluasas

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: JK79 en Koekdoos
We gaan 14 jaar terug in de tijd en heel Twente doet de Gangnam Style!!!

ChatGPT Image 20 mei 2026, 09_21_40.png

De volgende man staat vooral bekend als "Tonnano" van Mocromaffia waar hij mensen koud maakt, maar natuurlijk is hij ook gewoon rapper!

ChatGPT Image 20 mei 2026, 12_30_53.png
Dat waren dan alle artiesten die exclusief bij Themapalooza te zien zijn! Tune later in voor de volledige line-up!!
@Oasiss @Koekdoos @Blommie

• Leuk
We ronden een van de twee stages rondom de Graveyard vandaag af.

Een Bos Bloemen, het Testament, een Lichaam dat de Volgende Dag Begraven moet worden. Er komt wat bij kijken om op een Graveyard terecht te komen en een van de dingen daarvoor is geld, een hoop geld. Dus dat wordt Dokken.

En dan lig je daar met je zandfabriek en denk je dat het klaar is, maar dan tuigen ze je toch gewoon weer op als hologram: Dio Returns

Voor een mooie Graveyard stage:
Dokken > Stef Bos > Karin Bloemen > Kadavar > Bury Tomorrow > Testament > Dio Returns

En dan denk je misschien dat dit al het hoogtepunt van het Graveyard thema is (@nikita dank voor de inzending), maar de tweede stage gevuld in de vrije keuze wordt misschien nog wel beter!

@Blommie en daarna @AngieH

• Winning
  • Geweldig
Waarderingen: nikita en InsaniTiny

Users who are viewing this thread