Festileaks Draft XVIII: draft of the future

Wilde gewoon effe dit kwijt: (fijn trouwens om zo veel acts gepromoveerd te zien worden, maar de gages en eisen heb ik er voor een reden in gezet natuurlijk. Zeker Rock Werchter is er gekend om op bepaalde bands samen op één dag te krijgen / zetten, terwijl ik nu al een aantal keren een act met 'co-head' als absolute headliner zie aangekondigd worden). Je doet natuurlijk wat je wil.:)

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Wilde gewoon effe dit kwijt: (fijn trouwens om zo veel acts gepromoveerd te zien worden, maar de gages en eisen heb ik er voor een reden in gezet natuurlijk. Zeker Rock Werchter is er gekend om op bepaalde bands samen op één dag te krijgen / zetten, terwijl ik nu al een aantal keren een act met 'co-head' als absolute headliner zie aangekondigd worden). Je doet natuurlijk wat je wil.:)
voor de draft begon had ik al heel wat leuke combinaties in gedachten voor HL, Sub, (of co headline), maar dan was ik al 11,5 miljoen kwijt dus heb mijn plan toch wat moeten aanpassen 😅

Ik probeer wat realisme tegenover 2030 te hebben al blijft dit pure speculatie natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
In lichte extase mogen we deze 2 nieuwe namen bekend maken.

Voor de eerste is het een, op het moment van aankondigen althans, Nederlands festivaldebuut die wat ons betreft veel te lang op zich heeft laten wachten. Het nieuwe album luistert lekker weg en kent weer een aantal songs die moeiteloos in een setlist met oudere bangers ingepast kunnen worden. What Was That is wat ons betreft een instant klassieker en wat dacht je van Ribs, Green Light, Tennis Court, Team, Supercut, Solar Power, Royals, Homemade Dynamite en Perfect Places.

Eerst nog 2x de Afas en daarna een prachtige sub- of co-headline slot: Lorde
En dan hebben we met Fontaines D.C. en Lorde twee prachtige toekomstgerichte namen aan de bovenkant, maar er zullen ook des pinkpops gevestigde namen prominente plaatsen innemen. De keuze was vooraf al gevallen op het stevigere werk en een concullega heeft de keuze uiteindelijk gemaakt door 1 van de 2 topfavorieten te kiezen. Deze naam heeft weinig introductie verder nodig, onderstaande beelden vertellen het verhaal. Volgens sommigen zijn ze juist nu hard(er dan ooit) nodig op de planken. Wij hopen dat dat in 2030 niet de hoofdreden is, maar de geweldige muziek. Klaar voor een aardbeving? Rage Against The Machine!

@JK79
@Dante

In lichte extase mogen we deze 2 nieuwe namen bekend maken.

Voor de eerste is het een, op het moment van aankondigen althans, Nederlands festivaldebuut die wat ons betreft veel te lang op zich heeft laten wachten. Het nieuwe album luistert lekker weg en kent weer een aantal songs die moeiteloos in een setlist met oudere bangers ingepast kunnen worden. What Was That is wat ons betreft een instant klassieker en wat dacht je van Ribs, Green Light, Tennis Court, Team, Supercut, Solar Power, Royals, Homemade Dynamite en Perfect Places.

Eerst nog 2x de Afas en daarna een prachtige sub- of co-headline slot: Lorde
En dan hebben we met Fontaines D.C. en Lorde twee prachtige toekomstgerichte namen aan de bovenkant, maar er zullen ook des pinkpops gevestigde namen prominente plaatsen innemen. De keuze was vooraf al gevallen op het stevigere werk en een concullega heeft de keuze uiteindelijk gemaakt door 1 van de 2 topfavorieten te kiezen. Deze naam heeft weinig introductie verder nodig, onderstaande beelden vertellen het verhaal. Volgens sommigen zijn ze juist nu hard(er dan ooit) nodig op de planken. Wij hopen dat dat in 2030 niet de hoofdreden is, maar de geweldige muziek. Klaar voor een aardbeving? Rage Against The Machine!

@JK79
@Dante
Damh, Lorde ook al kwijt!

Vraag me af of we zoals bij Adele nog iemand zo'n dure act gaan zien boeken. 🤔

Vraag me af of we zoals bij Adele nog iemand zo'n dure act gaan zien boeken. 🤔
Ik moet zeggen dat ik even heb getwijfeld over 1 naam. Alleen dacht ik toen aan het realisme en zie dat never nooit gebeuren + dan hebben we straks weer dagen met een half gevulde drafbaan en 1 dag dat je over de koppen kunt lopen

Ik was zelf ook nog aan het denken aan een serieus dure headliner maar dan vrees ik dat het te moeilijk wordt om de rest mooi in te vullen

Ik heb momenteel 350k al bespaard om toe te werken naar een dure headliner. Geen idee hoe ver ik ga komen, maar we gaan ons best doen!

We gaan ervan uit dat de volgende artieste ook in 2030 nog ontzettend relevant is en dat ook zal blijven zo lang als ze muziek blijft maken.
Voor mij 1 van de meest memorabele concerten die ik ooit heb gezien op Pukkelpop 2017.
PJ Harvey zal de Barn gaan headlinen op de vrijdag.

@Dante > @MadMandra27
Streepje, had die niet zo vroeg verwacht

Zaterdag aankondiging.png

Van cultfavorieten tot absolute publiekslievelingen: de weg van Bad Omens is er één van gestage opmars. Wat begon in de underground, groeide uit tot een wereldwijde beweging. Met hun donkere, meeslepende sound – balancerend tussen post-hardcore, metal en moderne rock – hebben ze miljoenen harten veroverd. Na uitverkochte zalen, headlinerstatus in de metalscene en een reeks spraakmakende festivalshows, is het nu tijd voor het grote toneel: Bad Omens zal de Barn plat spelen op Rock Werchter 2030.

Hun liveshows zijn intens, emotioneel en meedogenloos krachtig – een collectieve catharsis die duizenden stemmen samenbrengt. Verwacht een band die elke seconde benut, elke noot uitvergroot en elke song als een anthem laat klinken. Zaterdag 6 juli wordt onvergetelijk!

Next: @BlackwaterPark @Blommie

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread