Festileaks Draft XVII: Chosen by another

Met deze laatste act als opener voor onze mainstage is het ons denk ik gelukt om een line-up met trio's in elkaar te zetten voor dit podium dat redelijk bij elkaar aansluit. De opener zal zijn:

MUNA

Pitch Perfect: MUNA - CHVRCHES - Paramore - Vampire Weekend - The XX
Hangover: ? - 3 J's - ? - ? - K3 (the originals)
The Godfather: ? - ? - ? - ? - ZZ Top

@InsaniTiny x2

• Leuk
Waarderingen: InsaniTiny
Goede Belgische bands mogen natuurlijk niet ontbreken op LION_SANITY, zelfs niet nu de zanger zeer definitief gestopt is met zingen. En ademen.

Gorki

IN-SANITY-8.jpg

@InsaniTiny

Laatst bewerkt:
We hebben ons 2e podium Hangover genoemd wat kan betekenen dat je er het beste kunt zijn als je een kater hebt of dat je er juist een kater van krijgt. Smaken verschillen nu eenmaal. Ook voor de in grote getale verwachte fans van K3 zullen we zorgen voor een line-up die opbouwt naar het hoogtepunt van de dag (met een klein dalletje ertussendoor dat de 3J's heet maar die moesten we van de sponsor programmeren).
Als opener van dit podium hebben we een act geboekt die vaak in 1 adem met K3 (the originals) wordt genoemd en toevallig hebben ze nog niet zo heel lang geleden een reünie optreden gehad dat smaakte naar meer. Met hits als Indianendans en Funky Monkey weet natuurlijk iedere muziekliefhebber over wie ik het heb.

M-Kids
Vroeger:

Reünie:

Pitch Perfect: MUNA - CHVRCHES - Paramore - Vampire Weekend - The XX
Hangover: M-Kids - 3 J's - ? - ? - K3 (the originals)
The Godfather: ? - ? - ? - ? - ZZ Top

@BeWario > @Joris

🔥 SUNSET RIOT: DAY OF RECKONING 🔥

De volgende epische act is aangekondigd! Enkele festivalgangers hadden al schrik dat Opeth de enige band op de Echoes Stage zou zijn, maar niets is minder waar. De organisatie kondigt graag nog een favorietje aan. Niemand Minder dan Porcupine Tree

IMG_7514.jpeg
Reeds aangekondigd :

Ghost
??? - Savatage
Sixx:A.M. - Beast In Black
Richie Sambora - Great White - Dynazty

???
Opeth - Porcupine Tree
??? - ???
??? - ???

@teunajax -> @Blommie

🔥 SUNSET RIOT: DAY OF RECKONING 🔥

De volgende epische act is aangekondigd! Enkele festivalgangers hadden al schrik dat Opeth de enige band op de Echoes Stage zou zijn, maar niets is minder waar. De organisatie kondigt graag nog een favorietje aan. Niemand Minder dan Porcupine Tree

Bekijk bijlage 14098
Reeds aangekondigd :

Ghost
??? - Savatage
Sixx:A.M. - Beast In Black
Richie Sambora - Great White - Dynazty

???
Opeth - Porcupine Tree
??? - ???
??? - ???

@teunajax -> @Blommie
Staat Porcupine Tree niet heel erg laag zo. Laatste keer was Ziggo en ik zou ze zowat gelijk aan Ghost inschatten maar zeker boven Opeth.

Staat Porcupine Tree niet heel erg laag zo. Laatste keer was Ziggo en ik zou ze zowat gelijk aan Ghost inschatten maar zeker boven Opeth.
Ja en nee. Opeth en Porcupine Tree wil ik eigenlijk nog van plaats wisselen . Maar dat is zo een band die ik niet goed kan inschatten qua grootte

Wat Porcupine tree vooral moeilijk maakt om in te schatten is hun exclusiviteit. Ze treden niet bepaald veel op. En Opeth doet dat wel

Zou zelf denk ik porcupine tree als mainstage sub neerzetten en opeth als headliner van de tweede stage.

De positie van PT op een metal festival is inderdaad moeilijk in te schatten, daarom heb ik even Hellfest 2023 als referentie gebruikt waar ze mainstage sub waren voor Maiden

Denk dat PT als mainstage sub voor maiden (plek Dream Theater nu) en Opeth als marquee headliner realistische posities zouden zijn op Graspop bv.

De volgende band voelt compleet misplaatst op ons festival maar past er toch helemaal. Waarom wordt later pas duidelijk. ChatGPT stelde voor om wat mysterieuze teasers te schrijven en die uit te smeren over 5 dagen. Ik wilde hier echter niet de hele boel vol spammen, maar tegelijkertijd jullie dit stukje proza ook niet onthouden. Komt ie dan hè:

Niet alles hoeft zichtbaar te zijn om te voelen dat het er is.
Sommige dingen zie je pas als je stilstaat. Als je luistert.

Binnenkort opent er iets. Iets groots, maar kleinschalig.
Iets nieuws, maar doordrenkt van eeuwen.
Geen plek, maar een blik.

In het midden van het niets.
Of is het juist het middelpunt van alles?

Een naam die klinkt als controle, maar voelt als vrijheid.
Een lijn die zich sluit. Een cirkel zonder begin.

En ja, de eerste schaduw heeft een gezicht.
Eén naam. Eén vuur.

Je denkt dat je kijkt. Maar je wordt bekeken.
Je denkt dat jij kiest. Maar sommige dingen kiezen jou.

In de verte: het gebrul van wind, het gekraak van takken.
Een stem uit Kentucky. Hard en helder.
Panopticon komt. En daarmee begint het pas.

@Blommie @Yannick

• Leuk
Waarderingen: Blommie en InsaniTiny
Zo'n popdag in het centrum van een stad.
Een stage gevuld met heerlijke namen en prachtige muziek hoe moet dat verder?
Wel... we voegen de Britse Anne-Marie graag toe aan de affiche.

Main Stage: XX - XX - Goldband - Anne-Marie - Anouk - Robbie Williams
Fijnproevers: XX - First Aid Kit - Balthazar - HAIM
Next Gen: XX - XX - Maan - Roxy Dekker
Extra: XX

@Sjakie de Wit @Martijn

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread