Festileaks Draft XVII: Chosen by another

Na The Lumineers, Guus Meeuwis, Niels Destadsbader en Owl City sluiten we ons slaapthema (of was het slaapverwekkend? ;)) af met een tranentrekker van jewelste.

And while you're sleeping I'll try to make you proud
So, daddy, won't you just close your eyes?
Don't be afraid, it's my turn
To chase the monsters away

Sleep a lifetime
Yes and breathe a last word
You can feel my hand on your own
I will be the last one so I'll leave a light on
Let there be no darkness in your heart

The one and only: James Blunt!

@Blommie
@Martijn

Actie to do

* @BeWario moet zijn namen nog inhalen (2 stuks)
* @warriorandweirdo aan de beurt
Ok, was gister op een bruiloft maar weer terug in het land der levenden:

We gaan verder met de namen want we hebben nog twee mooie verrassingen voor jullie. Vrij vereerd aan te kondigen:

ZZ Top
1000086073.jpg

3J's
1000086072.jpg

Kunnen jullie de rode draad al zien in deze boekingen?

De laatste naam die ik drop voor de grote shuffle is:

Charlotte Wessels
Dankzij de Koekdoos-methode sta ik komende Graspop bij deze artieste in plaats van bij @Koekdoos zelf :0

IN-SANITY-4.jpg

@WesleyNoH --> @Timmetje

De hele godganse dag meezingen is ons thema (ja ook bij de Toppers kan je meezingen als je genoeg alcohol op hebt).

De laatste band past perfect in het rijtje want wie heeft er niet in het verleden luidkeels de volgende tekst meegezongen.
Één dans geef me één dans met de duivel
Geen kans er is geen kans op nog twijfel
Oh liever snel naar de hel dan traag naar de hemel
Meevalt als het meevalt op het einde
Oh geloof mij elk feest duurt hier oneindig
Ik zie goud aan de rand van de zon
Ik ben te oud om te weten waarom
Mijn trein op het foute perron
Breintrein zoekt nieuwe wagon
Nee dan liever niet voorgoed verdwijnen
Oh alles wat ooit groot was is nu kleiner
Ik zie goud aan de rand van de zon
Ik ben te oud om te weten waarom
Mijn trein op het foute perron
Breintrein zoekt nieuwe wagon
Liever snel naar de hel dan traag naar de hemel

Bazart

@Dante > @EdsjeFCB

We hebben als organisatie lang getwijfeld over de laatste naam. Gaan we nog voor een forumfavoriet als My Baby, zetten we er nog iets hemeltergend saais neer als Tom Odell of gaan we toch choqueren met een Till Lindemann. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een naam die wat ons betreft heel goed in een rijtje met Kensington, Kane, Dotan en Arcade Fire past.

"Ze proberen het al even, de jongens van ..., gróót worden. De grootste zaal, het uitzinnigste publiek, de bovenste rij van de affiche. Helaas zijn er voor wat ze effectief deden op Rock Werchter andere superlatieven: potsierlijkst, overdadigst, saaist."

"Na Meute trad er nog een coverband aan op Rock Werchter: .... Flauw grapje, natuurlijk. Maar de band kreeg de wei niet mee, ondanks gekrijs en gejodel."

"Uit hun instrumenten toveren ze nummers als ‘Heat above’ en ‘Light my love’ die klinken alsof ChatGPT gevoed werd met wat er in de jaren 70 gespeeld werd op Sunset Boulevard in Los Angeles."

"Kan iemand Josh misschien een nóg grotere spiegel geven om te zelfreflecteren op de andere appropriation waar hij zich samen met zijn broers en drummer schuldig aan maakt? Van Led Zeppelin tot Hendrix tot Santana, niemand is veilig in dit uurtje jatwerk van de bovenste plank. Hoe opzichtig de band ook jat van de Zepp en Jimi Hendrix (ja, de gitaarsolo in de nek komt zelfs voorbij), en ja het is goed, het is technisch, maar zo nep dat zelfs de Pinkpop-leek niet voor de band is te winnen."

"Er is een ding waar de band wel mee wint. Tijdens ‘Weight Of Dreams’ pakt Josh een tamboerijn om de tijd tijdens de solo van zijn broer een beetje te doden. En man, wat kan hij toch tamboerijnen. Een dubbele beat hier, een overhoofds accent daar. Prachtig."

"Vervelend is dat. Koop je een partypack paprika, trek je ‘m open, blijkt er maar een kleine bodem chippies in te zitten. De rest van de inhoud van de verpakking bestaat uit lucht. Ik moet er vanavond aan denken tijdens het concert van ... in de Ziggo Dome. Met de spreekwoordelijke chippies is het prima gesteld bij deze band. Die zijn misschien wat oud, maar smaken meer dan eens naar meer. Er zit helaas gewoon veel te veel lucht in de verpakking."

"Terwijl Josh van het podium verdwijnt, speelt zijn broer een gitaarsolo die eindeloos lijkt door te gaan. Telkens wanneer je denkt dat de kerel klaar is, gooit hij er nog een bloedeloze salvo achteraan. ‘Ja, nu weten we het wel!’ wil ik naar het podium schreeuwen."

"Hierdoor mist er iets. Zoals mijn vrouw het verwoordde: ‘Het is alsof je tot het randje van orgasme wordt gebracht, en dan ineens is het batterijtje op.’"
"Processierupsen veroorzaken jeuk, huiduitslag en irritaties aan ogen en luchtwegen. Bij ... moeten er dan wel érrug veel van die beesten in de lucht hebben gehangen."

Iedereen weet allang over wie het gaat, maar met grote trots kondigen wij met Greta Van Fleet onze laatste naam aan!

Dit filmpje is typerend voor de manne( n )(tjes) en moet je eigenlijk helemaal uit zitten om een goed beeld te krijgen, maar als je dat om wat voor reden dan ook niet wil... schakel dan in bij een minuut of 5, meteen zo'n heerlijke uithaal en dan het eerder genoemde tamboerijnen!

@Royke @Brian

Laatst bewerkt:
Goed, ons concept is natuurlijk al lang en breed duidelijk.
Wij gaan voor een metalfestival 🤘, althans niet ikzelf maar één van jullie!

Voor onze laatste naam heb ik heel erg getwijfeld tussen alweer een Belgische act of een Nederlandse act.
Uiteindelijk kon ik het niet laten om één van de beste optredens op Roadburn afgelopen editie te boeken:

Throwing Briks & Ontaard performing Something to Lose

Roadburn_2025_21-1536x1024.jpg

Users who are viewing this thread