Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Ik veronderstel dat die stages niet kloppen, hoop ik.
Dat is wel de bedoeling ja, alleen zit ik nog wat te denken over hoe ik het juist ga doen. Zou eigenlijk de naam van de podia willen wisselen doorheen de dagen maar dat is niet echt realistisch.😅

Dat is wel de bedoeling ja, alleen zit ik nog wat te denken over hoe ik het juist ga doen. Zou eigenlijk de naam van de podia willen wisselen doorheen de dagen maar dat is niet echt realistisch.😅
Zara Larsson is wel een naam om op je main te hebben denk ik.

Maar 2024 is voor haar niet meer representatief voor 2026. Ze is nu een stuk groter.

Yungblud, Smashing Pumpkins, Alanis Morissette, Anouck, Zara Larsson, Editors etc.. staan allemaal te laag, allemaal mainstage namen. Emiliana Torrini staat dan weer veel te hoog, absoluut geen mainstage naam.

Yungblud, Smashing Pumpkins, Alanis Morissette, Anouck, Zara Larsson, Editors etc.. staan allemaal te laag, allemaal mainstage namen. Emiliana Torrini staat dan weer veel te hoog, absoluut geen mainstage naam.
Ligt aan de opzet. Yungblud als stage 2 afsluiter moet wel kunnen als het vergelijkbaar met Pinkpop is. Alanis en Editors ook. Anouk kan ook makkelijk op een Noord stage. Alleen de Pumpkins en Zara staan wat te laag.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Yannick
Ja alles ligt aan de opzet. Laten we in dit stadium vooral ook niet al te veel op ieders mooie plannen afgeven. Bovendien, op festivals als Pinkpop of Werchter worden we ook elk jaar wel weer verrast door een creatieve programmatiekeuze, toch? En je kunt je altijd nog verschuilen achter het principe "voor de hype geboekt".

Ikzelf twijfel ook nog over flink wat keuzes - ga ik Jade de Klub C laten headlinen? - en eea. hangt ook nog wel af van de andere namen die mijn line up compleet gaan maken.

We zien wel, de een zal je inkoop + indeling passend vinden, de ander niet. En het leuke van het kopen van dag-/weekendtickets is dat je daarmee op een sympathieke manier uitspreekt welke line up je het sterkst geboekt vindt.

Laatst bewerkt:
Hier de poster van mijn eerste 30 namen. Ik heb behoorlijk veel namen laten lopen die ik graag had gehad, om het - in combinatie met die 3 grote headliners - een beetje een realistisch geheel te houden. Geen idee of ik daar aan het eind, na 100+ namen, geslaagd in ga zijn.

Dit is nog geen onderverdeling per podium. In het geel vind je wel de bovenste 3 main namen + Barnhead. Maar ik sluit niet uit dat ik daar ook nog wel wat in ga schuiven (tussen de dagen).

Ik vond het een uitdaging om bij sommige namen mijn persoonlijke smaak weg te drukken ten faveure van wat ik inschat dat het doorsnee Werchter-publiek wil zien. The Black Keys of Two Door Cinema Club vind ik een beetje passé maar een Werchter zonder een paar van die namen is ook niet compleet. 🤔 En tja, de namen die bij dat zelfde publiek het meeste weerstand op zullen roepen - 2hollis haha - vond ik stiekem het leukst om te boeken. 😁

Tussentijdse line-up.png

Edit: The War on Drugs = (co)headliner, Skrillex dansafsluiter.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yannick
Als in: wisselen met Skrillex? TWOD is cohead op die dag. Die had ik hetzelfde lettertype als de overige 4 headliners moeten geven
Ik heb overigens ook nog wel een tijdje getwijfeld of ik het kon verantwoorden om Skrillex Barnhead te maken. Het is top dat Werchter dat nu ook doet met the Prodigy, daar geloofde in eerste instantie ook niemand in. Of Underworld vorig jaar.

Maar Skrillex is de laatste tijd wel echt een pak relevanter en zeker wat groter dus eigenlijk verdient hij die main gewoon weer. Misschien kies ik er alsnog voor als er nog een hele passende cohead voor TWOD langskomt (Fender??)

Ik heb overigens ook nog wel een tijdje getwijfeld of ik het kon verantwoorden om Skrillex Barnhead te maken. Het is top dat Werchter dat nu ook doet met the Prodigy, daar geloofde in eerste instantie ook niemand in. Of Underworld vorig jaar.

Maar Skrillex is de laatste tijd wel echt een pak relevanter en zeker wat groter dus eigenlijk verdient hij die main gewoon weer. Misschien kies ik er alsnog voor als er nog een hele passende cohead voor TWOD langskomt (Fender??)
Underworld was zelfs Klub C head denk ik, dus maak je niet te druk over positionering als je echt een Rock Werchter editie wil maken; die kunnen altijd net wat meer 😅

Mandra’s MultiGen Madness 2026
Bij ons geldt inspraak als top prioriteit, dus laat van je horen! Willen jullie net meer een thematische dag line-up op genre, op doorgewinterdheid van de act of mix maar alles door elkaar? Wij luisteren naar ons volk 💃 Stuur via PM jouw voorkeur en krijg daarvoor een 13% kortingscode voor jouw ticket(s) die je tijdens de VVK kan gebruiken 👀 Mis deze unieke kans niet!

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: JP5 en Koekdoos
Underworld was zelfs Klub C head denk ik, dus maak je niet te druk over positionering als je echt een Rock Werchter editie wil maken; die kunnen altijd net wat meer 😅
Ja eens wel. Al stond Underworld wel degelijk in de Barn. 😬 Anders had ik al helemaal een vrijbrief gehad voor allerlei gekke acties ☺️

TWOD als headliner en Skrillex daarna als dansafluiter lijkt mij op een festival als Werchter prima kunnen.

Heeft iedereen ondertussen eigenlijk al zijn namen aangekondigd? Dan kan ik de laatste hand leggen aan mijn eigen festival. 😅

TWOD als headliner en Skrillex daarna als dansafluiter lijkt mij op een festival als Werchter prima kunnen.
Ah dat was wat @Yannick waarschijnlijk ook bedoelde. Is ook wel de constructie die ik voor ogen heb, Skrillex is dan inderdaad eigenlijk geen headliner.

• Leuk
Waarderingen: Yannick

Users who are viewing this thread