Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Ook CITW mag twee geweldige artiesten toevoegen aan de line-up.

De Timothée Chalamet van de Britse underground: EsDeeKid!

Niet Jenny from the Block, wel die van de K-pop: JENNIE!

Aangekondigd voor Cabin In The Woods 2026:

Donderdag 18 juni: Hans Zimmer
Vrijdag 19 juni: Addison Rae, JENNIE, Cameron Winter, Anna Von Hausswolff
Zaterdag 20 juni: TOOL, Richard Ashcroft, The Gathering
Zondag 21 juni: Lady Gaga, Amenra, EsDeeKid, Black Country, New Road

@Wanorix (x4)

• Leuk
Waarderingen: JP5
Maar liefst 4 nieuwe namen. We zoeken het verder in nieuwe genre's die nog niet vertegenwoordigd zijn op ons festival en bouwen zo verder aan wat misschien wel het meest unieke event van 2026 zal worden...

1) Roxy Dekker

2) Bart Peeters

3) Clouseau

4) Zwanger Guy

Reeds aangekondigd:
K3 Originals - Pentatonix - Armin van Buuren
Parkway Drive - Sabaton - The Prodigy
Sigrid - Psychonaut - Karnivool - The 502's

Maar liefst 4 nieuwe namen. We zoeken het verder in nieuwe genre's die nog niet vertegenwoordigd zijn op ons festival en bouwen zo verder aan wat misschien wel het meest unieke event van 2026 zal worden...

1) Roxy Dekker

2) Bart Peeters

3) Clouseau

4) Zwanger Guy

Reeds aangekondigd:
K3 Originals - Pentatonix - Armin van Buuren
Parkway Drive - Sabaton - The Prodigy
Sigrid - Psychonaut - Karnivool - The 502's
It's giving Paaspop.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: MadMandra27 en Oasiss
Twee nieuwe pareltjes voor CITW26.

Floodlights

Sunday (1994)

Aangekondigd voor Cabin In The Woods 2026:

Donderdag 18 juni: Hans Zimmer
Vrijdag 19 juni: Addison Rae, JENNIE, Cameron Winter, Anna Von Hausswolff
Zaterdag 20 juni: TOOL, Richard Ashcroft, The Gathering, Sunday (1994)
Zondag 21 juni: Lady Gaga, Amenra, EsDeeKid, Black Country, New Road, Floodlights

@mikemans
@Timmetje

• Leuk
Waarderingen: JK79 en JP5
Hmm, gezien de tijd wanneer het de beurt aan @Timmetje is, verwachten we dan om 20:00 nog een of andere dikke vis met de eerste 2026 tourdata?

• Haha
Waarderingen: Oasiss
Radiohead zal zo dadelijk wel 1 exclusief optreden voor 2026 aankondigen.

• Haha
Waarderingen: JP5
Wij waren best blij met ons affiche maar kregen toch wel een stortvloed van kritiek op social media. Het is toch TimPop?! We willen een rockheadliner! Nou goed, we luisteren maar naar onze fans. Geen vis die vandaag pas een tour aankondigde, maar toch een vis waarvan de organisatie het opmerkelijk vond dat we ze nu nog konden vangen.

Onze derde en laatste headliner:

Linkin Park

En daarnaast een Timpop favoriet:

Sparks

@JP5 > @Martijn

Laatst bewerkt:
Wij waren best blij met ons affiche maar kregen toch wel een stortvloed van kritiek op social media. Het is toch TimPop?! We willen een rockheadliner! Nou goed, we luisteren maar naar onze fans. Geen vis die vandaag pas een tour aankondigde, maar toch een vis waarvan de organisatie het opmerkelijk vond dat we ze nu nog konden vangen.

Onze derde en laatste headliner:

Linkin Park

En daarnaast een Timpop favoriet:

Sparks

@JP5 > @Martijn

Linkin Park was potentieel voor mij nog een headliner geweest om achter Slayer te plakken ook! Mooie boeking.

• Geweldig
Waarderingen: Timmetje
Twee explosieve krachten die in 2014 al samen het Werchterse terrein lieten daveren, keren terug! ⚡

Skrillex, de dubstep-pionier die EDM mainstream maakte, brengt zijn bass-spektakel opnieuw naar België. Met roots in de hardcore scene en hits als “Scary Monsters and Nice Sprites” en zijn Fred Again-collab “Rumble” blijft hij, in '25 populairder dan ooit, genregrenzen doorbreken.

En er kunnen nog wel wat gitaren bij!! De Schotse rockers van Biffy Clyro brengen hun explosieve mix van anthems en intensiteit terug naar Werchter. Van “Mountains” tot “Many of Horror” – Simon Neil en de Johnston-tweeling weten hoe je een festivalweide op z’n kop zet.

@Martijn @Oasiss

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yannick
Ik vind m’n eerste draft overigens een leuke maar ook lichtelijk verwarrende ervaring.

Ik ben continu in de war of ik nou aan het inluisteren ben voor komende concerten, voor het nieuwe festivalseizoen of voor m’n eigen fictieve 4daagse. 😂

Laatst bewerkt:
Ik vind m’n eerste draft overigens een leuke maar ook lichtelijk verwarrende ervaring.

Ik ben continu in de war of ik nou aan het inluisteren ben voor komende concerten, voor het nieuwe festivalseizoen of voor m’n eigen fictieve en 4daagse. 😂
Het wordt pas verwarrend bij het samenstellen van de clash Finder! Dan krijg je keuzestress voor welke acts je gaat kijken terwijl het jamergenoeg fictief is 🥲

Users who are viewing this thread