Voordat we de onderstaande vier nummers verder uitlichten, is hier alvast de spotify playlist met de tot nu toe aangekondigde nummers:
90. Alanis Morissette - You Oughta Know (139pt - 4 stemmers)
Dit nummer betekende de doorbraak voor Alanis. Het was de eerste single op haar derde album en wat voor een album. You Oughta Know is de hoogste notering van Alanis in de lijst, maar dat er van de zes uitgebrachte singles van dit album naast dit nummer nog vier van in de lijst staan zegt genoeg. Het album
Jagged Little Pill kreeg negen Grammy nominaties, waarvan er vijf werden binnen gesleept. Specifiek het nummer You Oughta Know won twee van deze Grammy's. Het album
Jagged Little Pill is een van de best verkopende albums aller tijden in de VS met ruim 17 miljoen verkochte platen (17x platinum). Gek genoeg is Alanis daarmee nog niet eens de artiest in onze lijst met het best verkochte album...
89. Chappell Roan - Pink Pony Club (140pt - 6 stemmers)
Op plek 89 staat één van de jongste artiesten uit de lijst (maar niet de jongste), namelijk Chapell Roan. Ze valt op door onder andere haar kledingkeuzes, zo ook bij de afgelopen Grammy Awards en ook bij haar optredens maakt ze er een waar spektakel van. Afgelopen week kwam ze nog in het nieuws doordat ze bij haar agentschap wegging vanwege de nieuwe Epstein-documenten.
88. Tori Amos - Winter (142pt - 4 stemmers)
Zoals gisteren benoemd bij Daughter en daar per toeval ontdekt dat ze net als Tori Amos een nummer genaamd Winter hebben. De Winter van Tori Amos doet het steevast goed in de Top2000 en ook bij onze CropTop is een 88e plek helemaal niet verkeerd.
@JP5 was bij het inzenden van zijn lijst lovend over Tori en zal dan ook ongetwijfeld zeer blij zijn dat in ieder geval één nummer van haar een plekje heeft veroverd in de lijst!
87. Cocteau Twins - Heaven or Las Vegas (143pt - 4 stemmers)
Ook voor mij is het een leerzame lijst. Uiteraard wéér een artiest die ik niet kende, maar misschien wel had moeten kennen, maar op basis van de ingezonden stukjes leer je wel het een en ander. Zo viel de naam van de zangeres bij één van de geschreven stukjes door jullie. Het is dat daar Cocteau Twins tussen haakjes bij stond, anders had ik de link niet gelegd, maar jullie ongetwijfeld al wel. Meer daarover later in de lijst, maar nu eerst het mooie Heaven or Las Vegas.