Electronic Chat

zworp3

Support act
17 mei 2018
998
692
Paar jaar geleden draaide TSVI b2b met Loraine James op Draaimolen een remix van Get Your Freak On die ik nooit meer terug heb kunnen vinden, nu denk ik hem gevonden te hebben. Wilde het toch even delen:
Klinkt lekker, maar vind het niet klinken als dat wat TSVI/Loraine draaiden. Dat klinkt in mijn oren meer alsof ze de acapella (+ de geloopte sample) over een bestaande drum 'n' bass plaat gooiden.

https://on.soundcloud.com/gHFgZ (1:42)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Dit weekend hier aanwezig:
456334548_1043769973777514_5089302836908190325_n.jpg


Boys Noize en Richie Hawtin wil ik wel checken, maar zitten er tussen de onbekende namen nog iets interessants tussen?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.556
1.790
Nog iemand naar Draaimolen geweest? Voor mij de eerste keer dit jaar, echt genoten van de omgeving. De main vond ik wel wat minder, veel te groots. Heb eventjes bij Job op zaterdag gestaan, en vrijdag bij B3B. Muziek was prima, maar vond de enorme lichtinstallatie helemaal niet passen. Zaterdag eigenlijk de hele dag in de forreststage gehangen. Hoewel die laatste set van Octo Octa niet helemaal mn ding was, vond ik die plek wel echt het meest sfeervolle.

Vrijdag trouwens ook flink geïrriteerd aan de lompe omwonende met gratis tickets die veel te dronken waren - meestal ouder dan 45 en vooral heel vrouw onvriendelijk.
Op voorhand dacht ik dat dit festival een perfecte match zou zijn voor mij, maar helaas is dat er niet helemaal uitgekomen. Dan is publiek toch wel sfeerbepalend, of ik heb gewoon telkens pech gehad met waar ik stond. Vond het allemaal wat onpersoonlijk. Ze zeggen altijd wel dat Randstedelingen onpersoonlijk zijn, maar vind de festivals - in ieder geval rondom Amsterdam - veel opener, vrijer en betere verdeling man/vrouw.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Nog iemand naar Draaimolen geweest? Voor mij de eerste keer dit jaar, echt genoten van de omgeving. De main vond ik wel wat minder, veel te groots. Heb eventjes bij Job op zaterdag gestaan, en vrijdag bij B3B. Muziek was prima, maar vond de enorme lichtinstallatie helemaal niet passen. Zaterdag eigenlijk de hele dag in de forreststage gehangen. Hoewel die laatste set van Octo Octa niet helemaal mn ding was, vond ik die plek wel echt het meest sfeervolle.

Vrijdag trouwens ook flink geïrriteerd aan de lompe omwonende met gratis tickets die veel te dronken waren - meestal ouder dan 45 en vooral heel vrouw onvriendelijk.
Op voorhand dacht ik dat dit festival een perfecte match zou zijn voor mij, maar helaas is dat er niet helemaal uitgekomen. Dan is publiek toch wel sfeerbepalend, of ik heb gewoon telkens pech gehad met waar ik stond. Vond het allemaal wat onpersoonlijk. Ze zeggen altijd wel dat Randstedelingen onpersoonlijk zijn, maar vind de festivals - in ieder geval rondom Amsterdam - veel opener, vrijer en betere verdeling man/vrouw.
Dit jaar niet omdat ik simpelweg te laat was met kaartjes. Maar ik vond het publiek de laatste jaren behoorlijk veranderen dan dat het voorheen was. Festival is ook iets te populair is geworden helaas. Moet ook zeggen dat ik de line-up minder spannend vind worden met de jaren, iets te veel herhaling van zetten op bepaalde stages. Zegt ook wel wat over het publiek dat het festival al uitverkocht was toen er nog 0 namen bekend waren, dan worden het dus dagjes uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante en MarkD

zworp3

Support act
17 mei 2018
998
692
Heb kaartjes gekocht voordat er een naam bekend was gemaakt omdat ik gewoon weet dat het qua programmering wel goed zit. (En als het toch tegenvalt raak ik ze ook wel kwijt.)

Toch wel wat tegenvallers voor mij dit jaar. DJ Tobzy Imole Giwa, die ik al een tijdje volg en heel graag eens wilde zien, was gewoon de tourdj van Aunty Rayzor, die geen heel andere set deed dan eerder dit jaar op Rewire. JLin was ok, maar niet zo energiek als ik van haar gewend ben. Altern8 draaide gewoon een routinematige nostalgieset met nummers uit de periode '88-'92 af, dat bleef geen anderhalf uur boeien. Beste sets vond ik die van CCL en Ciel. Ook tof waren Lyzza b2b Shyboi en Maria. b2b Oceanic.

Het lijkt mij dat het hoofdpodium in de avond beter gevuld kan worden met de echte publiekstrekkers en dat de stuntcasting, zoals dit jaar Darkraver en vorig jaar Chuckie b2b Schuurman, dan net daarvoor gebeurt.

Grootste tegenvaller is bij mij ook het publiek, veel mensen die gewoon zo met zichzelf bezig zijn dat ze niet doorhebben dat ze meer ruimte innemen dan er voor ze is. En tot helemaal vooraan bij een podium komen om daar te gaan kletsen. Ook viel mij op dat er wel heel veel mensen rookten, maar misschien lag dat aan mij. Ook voelde ik in de avond niet de geestelijke energie om me in de Pit te begeven voor Blawan (vr) en Objekt (za), wat ik achteraf toch wel jammer vind. Maar die muur van mensen bovenaan en op de trap maakt dat ik er dan geen zin meer in heb.

Wel fijn vond ik de nieuwe secret stage, door de crowd control werd het niet overvol, je komt er niet voor een bepaalde DJ (ik zag Vladimir Ivkovic en ISAbella, voor zover ik begreep stond de eerste daar de hele dag) en de aankleding was top.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.556
1.790
Ik vond FAFF, CCL en Ciel ook echt sterk ja. Mama Snake was ook prima opstarten trouwens, Rip D van Mikkel Metal gaf mij kippenvel in de volle zon.

Mja. Ik verwacht hier niet meer heen te gaan. Jammer, want op voorhand leek het zo'n goede match.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.030
3.376
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
467
734
Nieuw album van Ben Böhmer! Verder staat het album van Jamie xx hier redelijk vaak aan :)
 

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
130
195
Nieuw album van Ben Böhmer! Verder staat het album van Jamie xx hier redelijk vaak aan :)
Album van Jamie XX is misschien voor mij wel album van het jaar. Na 3 keer luisteren vind ik het album van Ben Böhmer nog niet geweldig. Misschien duurt t nog ff of moet ik eerst de live show zien in Afas.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
467
734
Album van Jamie XX is misschien voor mij wel album van het jaar. Na 3 keer luisteren vind ik het album van Ben Böhmer nog niet geweldig. Misschien duurt t nog ff of moet ik eerst de live show zien in Afas.
Snap wel wat je bedoet. Voelt als een veel introverter album dan de voorgaande. Iets “mooier” en minder beukende beats. Live gemixt met oude nummers verwacht ik wel een mooie show!
 
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.329
3.282
Recent een Elektron Model Samples gekocht. Ook direct een recorder (Zoom H1n-VP) aangeschaft om zelf samples op te nemen en daarmee te experimenteren.

Dit ben ik niet, het is gewoon om te illustreren wat je er mee kan doen:
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko en Thisso

Gebruikers die dit onderwerp bekijken