Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Veranderd natuurlijk niets aan het feit dat de mensen die wel een kaartje kopen voor 300 euro+ gewoon een goed gevuld programma verwachten...
Voorgaande weken zag ik best nog best wat (haalbare) wensen (Kasabian, Haunted youth, Pixies). Zulke bands hadden het voor mij echt helemaal afgemaakt. Het voelt nog wat karig helaas.
Mee eens hoor ;-)
Maar blijft wel een commercieel bedrijf

Mogelijk dat de nieuwe tenten helpen, maar alsnog een bijzondere keuze... Toen het een paar jaar geleden ook zo was was er al voldoende ruimte achter in de kleinere Teddy. Bij de nieuwe Teddy lijkt me dat de indie hitjes helemaal leeg gaan aanvoelen... zonde?
Indie hitjes in die hele grote tenten sloeg twee jaar geleden ook al een beetje dood, dus vind het een hele bijzondere keuze

Wel erg opvallend dat het elektronisch nachtprogramma is verhuisd naar de Fuzzy. Vorig jaar was de Teddy altijd ramvol en de Fuzzy akelig leeg bij Rabbit Radio. Daarnaast ook verschillende stages die in de nacht 30 min tot een uur eerder stoppen t.o.v. vorig jaar.

Enige echte echte clashes voor mij zijn Tomora x Kevin Morby, Oklou x Westside Cowboy dus dat is een meevaller. Wat ik uitdagend blijf vinden met deze opzet (en fijn vind aan LL) is het per definitie einde of begin missen met achtereenvolgende optredens. Niet voorin staan op DTRH is in mijn eerdere ervaring een ramp geweest voor de beleving (weinig aandacht, veel gepraat) dus wil altijd een goed plekje (behalve een Empire of the Sun waar ik alleen de 3-4 hits wil horen en dat prima vanaf de heuvel vind) en dat is lastig dan. En vrijdagavond waarbij Apparat zelfs nog overlapt helemaal onmogelijk. Enige voordeel is dat ik bijna niet in Teddy zal zijn dus dat scheelt qua afstand aanzienlijk wel qua hoppen.

IJsland in Teddy was top geweest en Kevin Morby past beter eerder op de dag. Heb zaterdag pas om 4 uur wat dus had liever meer verspreiding over de dag, en zondag hele dag aan de Hotot hangen is qua sfeer ook niet ideaal. Al met al voelt het net wat minder sterk in blokkenschema dan ik gehoopt had, met name door acts die theoretisch mogelijk zijn maar in praktijk overgeslagen zullen worden door de tijd die er over blijft om iets te zien (o.a. Overmono / Panic Shack). Heb ik altijd wel met DTRH, dat ook in beste lineups timetable niet super vol is. Geruchten van Haunted Youth en Lykke Li waren net mooie toevoegingen geweest.

Maar dat gemopper daar gelaten meerdere must sees per dag, weet zeker dat er paar hele bijzondere optredens gaan zijn en hoef weinig belangrijks écht te missen. Mijn plan met dikgedrukt m’n favorieten:

Dermot Henry > Jacob Alon > Sticks > Florence Road > CMAT > Kevin Morby > Empire of the Sun > Apparat > Little Simz

Frans Kalf > Johnny Marr > Last Dinner Party > Oklou / Westside Cowboy > Baxter Dury > David Byrne > The XX

Naaz
> Beirut > IJsland > Matt Berninger > Loyle Carner > Florence + The Machine

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Heb ik altijd wel met DTRH, dat ook in beste lineups timetable niet super vol is. Geruchten van Haunted Youth en Lykke Li waren net mooie toevoegingen geweest.
Blijf het raar vinden dat zij geen Nederlandse datum hebben maar wel door heel Europa touren.

Hierbij mijn planning met artiesten waar ik naar uit kijk, met must sees dikgedrukt. Zitten er toch wel een paar tussen waarbij ik de keuze moet maken om maar de helft mee te pakken.

Vrijdag: Nederlands Philarmonisch > Sticks + NLP > Tomora > Empire of the Sun > Apparat > Little Simz

Zaterdag: The Last Dinner Party > Oklou > David Byrne > Yousuke Yukimatsu > The XX

Zondag: Naaz > Beirut > IJsland > Matt Berninger > Overmono > Florence + The Machine

• Leuk
Waarderingen: daily
Wat een heerlijke timetable zeg. Opzich snap ik de keuze wel om het nachtprogramma weer terug te sturen naar de Fuzzy, het werd meer een borrel dan dat er werd gedanst in die hoge Teddy.

Baal er nog steeds van dat ik niet meer mensen op de been krijg.

• Winning
Waarderingen: StevieU2
Zoiets zal het worden denk ik. Paar vervelende clashes en strak opeenvolgende acts. Vrijdag de minste dag, zaterdag de beste.

Vrijdag: PARADISE BANGKOK MOLAM INTERNATIONAL BAND - FLORENCE ROAD/KAREEM ALI (LIVE) - MIND ENTERPRISES - TOMORA/KEVIN MORBY - APPARAT

Zaterdag: THEE SACRED SOULS - ALL THEM WITCHES - JOHNNY MARR - WESTSIDE COWBOY - BAXTER DURY - DAVID BYRNE - THE MARY WALLOPERS - THE XX

Zondag: DERYA YILDIRIM & GRUP ŞIMŞEK - BEIRUT - HONEY I’M HOME - MATT BERNINGER - LOYLE CARNER/RIVAL CONSOLES - OVERMONO - FLORENCE + THE MACHINE

Daar lijkt de rek qua grootte van namen ook wel een beetje uit te zijn, toch?
Tja ik weet niet hoe "groot" ik haar moet inschatten. De laatste keer dat ik haar daar zag was ergens vroeg in de middag in de India, als ik het me goed herinner. Ze is niet veel bekender geworden of zo sindsdien, denk ik.

Tja ik weet niet hoe "groot" ik haar moet inschatten. De laatste keer dat ik haar daar zag was ergens vroeg in de middag in de India, als ik het me goed herinner. Ze is niet veel bekender geworden of zo sindsdien, denk ik.
Hier in Antwerpen staat ze voor Nick Cave & the Bad Seeds en na Johnny Marr. Als ze in die orde van grootte wordt gepusht/geboekt dan zie ik het niet meer gebeuren in NL.

Wat een heerlijke timetable zeg. Opzich snap ik de keuze wel om het nachtprogramma weer terug te sturen naar de Fuzzy, het werd meer een borrel dan dat er werd gedanst in die hoge Teddy.

Baal er nog steeds van dat ik niet meer mensen op de been krijg.
Ik had balen vorig jaar. Toen ben ik alleen gegaan en echt een top tijd gehad. Vorig jaar was er ook een whatsapp groepje met DTRH sologangers.
Weinig momenten daadwerkelijk alleen geweest daar.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Mijn mustsees

Vrijdag:
NPO>Jacob Alon > Peaches/Florence Road > Son Mieux (met vrienden mee ;-)) > Zwangere Guy/Mind Entreprises > Tomora > Apparat > Little Simz > Avalon Emerson

Zaterdag:
Folk Bitch Trio > All Them Witches > Johnny Marr > Oklou > Baxter Dury > David Byrne > The XX > Mall Grab

Zondag:
Beirut > Claw Boys Claw > Matt Beringer/Deki Alem >Rival Consoles > Overmono > volhouden tot maandag ochtend !

Users who are viewing this thread