Enige echte echte clashes voor mij zijn Tomora x Kevin Morby, Oklou x Westside Cowboy dus dat is een meevaller. Wat ik uitdagend blijf vinden met deze opzet (en fijn vind aan LL) is het per definitie einde of begin missen met achtereenvolgende optredens. Niet voorin staan op DTRH is in mijn eerdere ervaring een ramp geweest voor de beleving (weinig aandacht, veel gepraat) dus wil altijd een goed plekje (behalve een Empire of the Sun waar ik alleen de 3-4 hits wil horen en dat prima vanaf de heuvel vind) en dat is lastig dan. En vrijdagavond waarbij Apparat zelfs nog overlapt helemaal onmogelijk. Enige voordeel is dat ik bijna niet in Teddy zal zijn dus dat scheelt qua afstand aanzienlijk wel qua hoppen.
IJsland in Teddy was top geweest en Kevin Morby past beter eerder op de dag. Heb zaterdag pas om 4 uur wat dus had liever meer verspreiding over de dag, en zondag hele dag aan de Hotot hangen is qua sfeer ook niet ideaal. Al met al voelt het net wat minder sterk in blokkenschema dan ik gehoopt had, met name door acts die theoretisch mogelijk zijn maar in praktijk overgeslagen zullen worden door de tijd die er over blijft om iets te zien (o.a. Overmono / Panic Shack). Heb ik altijd wel met DTRH, dat ook in beste lineups timetable niet super vol is. Geruchten van Haunted Youth en Lykke Li waren net mooie toevoegingen geweest.
Maar dat gemopper daar gelaten meerdere must sees per dag, weet zeker dat er paar hele bijzondere optredens gaan zijn en hoef weinig belangrijks écht te missen. Mijn plan met dikgedrukt m’n favorieten:
Dermot Henry > Jacob Alon > Sticks > Florence Road > CMAT > Kevin Morby > Empire of the Sun > Apparat > Little Simz
Frans Kalf > Johnny Marr > Last Dinner Party > Oklou / Westside Cowboy > Baxter Dury > David Byrne > The XX
Naaz > Beirut > IJsland > Matt Berninger > Loyle Carner > Florence + The Machine