Down the Rabbit Hole 2025

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
57
106
Tyler the Creator lijkt mij ook heel vet maar die is een beetje te groot inmiddels, of niet? Headlinede Coachella dit jaar. Verder hintte Ide in het slotinterview al vrij sterk naar Charli XCX dus dat zou me niks verbazen. Past ook wel goed denk ik. Vampire Weekend/Tame Impala/MGMT/The XX zou ik allemaal heel vet vinden, waarvan Vampire Weekend het meest reëel is denk ik.

En misschien een unpopular opinion hier (geen idee eigenlijk), maar ik ben best onder de indruk van de stukjes Paramore die ik uit het voorprogramma van Taylor Swift voorbij zie komen + hun cover van Talking Heads vind ik heel tof. Maar misschien is dat wel meer een Pinkpop act.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chicken

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Tyler the Creator lijkt mij ook heel vet maar die is een beetje te groot inmiddels, of niet? Headlinede Coachella dit jaar. Verder hintte Ide in het slotinterview al vrij sterk naar Charli XCX dus dat zou me niks verbazen. Past ook wel goed denk ik. Vampire Weekend/Tame Impala/MGMT/The XX zou ik allemaal heel vet vinden, waarvan Vampire Weekend het meest reëel is denk ik.
Snap dit niet goed. DTRH is toch een festival met 45.000 man? Hoezo zou een Tame Impala daar dan niet kunnen headlinen?
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Timmetje

zworp3

Support act
17 mei 2018
966
668
Snap dit niet goed. DTRH is toch een festival met 45.000 man? Hoezo zou een Tame Impala daar dan niet kunnen headlinen?
Precies, The National verkoopt de Ziggo Dome uit, dat heeft geen van de door KeukenS genoemde artiesten al eens gedaan.

(Tame Impala zou het wel kunnen, denk ik en Tyler waarschijnlijk ook.)
 

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
57
106
Snap dit niet goed. DTRH is toch een festival met 45.000 man? Hoezo zou een Tame Impala daar dan niet kunnen headlinen?
Ik verwoordde het een beetje vreemd inderdaad. Van Tyler the Creator vroeg ik me af of hij niet een beetje te groot is. Dat andere rijtje artiesten is zeker niet te groot, maar mijn onderbuik zegt dat ze er daar maar één van kiezen. Vampire Weekend leek me dan de meest logische keuze op basis van naamsbekendheid bij jong en oud en dat ze een best goed ontvangen nieuw album hebben uitgebracht.

Maar die redenatie is niet op enige feitelijkheden gebouwd haha.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.167
3.084
Ik verwoordde het een beetje vreemd inderdaad. Van Tyler the Creator vroeg ik me af of hij niet een beetje te groot is. Dat andere rijtje artiesten is zeker niet te groot, maar mijn onderbuik zegt dat ze er daar maar één van kiezen. Vampire Weekend leek me dan de meest logische keuze op basis van naamsbekendheid bij jong en oud en dat ze een best goed ontvangen nieuw album hebben uitgebracht.

Maar die redenatie is niet op enige feitelijkheden gebouwd haha.
Vergeet niet dat Vampire Weekend de AFAS ontzettend moeizaam gaat uitverkopen(als het al uitverkoopt).
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
205
210
Mijn gokje: geen grotere headliners a la Stromae of Gorillaz volgend jaar. Ik gok op:

Charli XCX - Fontaines D.C. - Oscar & The Wolf - Foals - Bonobo (live) - Vampire Weekend

En, eerlijk is eerlijk, de Staat is ook weer een tijdje geleden, dus die kunnen ook wel weer eens langskomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.167
3.084
Mijn gokje: geen grotere headliners a la Stromae of Gorillaz volgend jaar. Ik gok op:

Charli XCX - Fontaines D.C. - Oscar & The Wolf - Foals - Bonobo (live) - Vampire Weekend

En, eerlijk is eerlijk, de Staat is ook weer een tijdje geleden, dus die kunnen ook wel weer eens langskomen.
Ik zag toevallig Torre en Ide samen over het terrein lopen en vroeg me toen al af of ze dan ook samen nieuwe ideeën bekokstoven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.656
7.362
Charli lijkt me wel een inkoppertje ja. Liever een alternatieve popact dan een echte grote popact. Lekker alternatief houden voor de rest. The XX en Vampire weekend erbij?
 
  • Leuk
Waarderingen: snoep en Oasiss

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
57
106
Net daarom beter om ze op DTRH te hebben, verloopt toch wel uit, dan op BKS.
Precies. Ik denk dat ze bij DTRH het halflege veld bij the National ook hebben gezien en niet zo snel nog een keer dat gage voor een dergelijke act neerleggen.

Vampire Weekend is mijns inziens iets toegankelijker maar houdt de muziekliefhebbers ook nog wel tevreden. Vind ik wel een mooie middenweg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Vampire Weekend is mijns inziens iets toegankelijker maar houdt de muziekliefhebbers ook nog wel tevreden. Vind ik wel een mooie middenweg.
Inderdaad. VW is natuurlijk de kleinere band qua ticketverkoop en algemeen draagvlak, maar klinkt wel gewoon happier en poppier. Raar hoe ze daar nu namen moeten gaan boeken op basis van vrolijkheid, ipv op grootte.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
205
210
Inderdaad. VW is natuurlijk de kleinere band qua ticketverkoop en algemeen draagvlak, maar klinkt wel gewoon happier en poppier. Raar hoe ze daar nu namen moeten gaan boeken op basis van vrolijkheid, ipv op grootte.
Al heeft DTRH imo altijd al wel om de breedte gedraaid. Daar is wel meer plaats voor op deze manier.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Caramel

Nieuw lid
10 jul 2024
2
0
Precies. Ik denk dat ze bij DTRH het halflege veld bij the National ook hebben gezien en niet zo snel nog een keer dat gage voor een dergelijke act neerleggen.

Vampire Weekend is mijns inziens iets toegankelijker maar houdt de muziekliefhebbers ook nog wel tevreden. Vind ik wel een mooie middenweg.
Ik denk dat ik de "wanneer" bij The National niet helemaal goed over nagedacht is. Juist omdat het vrij rustige muziek is zou zoiets beter passen op een andere avond, dan die laatste avond. Mensen haken eerder af en gaan letterlijk eerder naar huis als zo'n laatste headliner ze niet vasthoudt. Jungle bijvoorbeeld als laatste headliner had super gewerkt denkt ik. Zij krijgen het publiek gewoon heel erg mee. Ik zou verwachten dat mensen dan ook langer blijven hangen.

Ikzelf ben ook de zondagavond al naar huis gegaan, terwijl we eerst gepland hadden pas de maandag te gaan. We waren gewoon heel erg moe na zo'n weekend. Ik denk dat wat voor mij geldt, een dansbare act om nog even lekker los te gaan op de laatste dag echt veel beter werkt dan een band als The National.
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
446
719
Rosalia - Charli XCX - Tyler

Doe ik het voor hoor. Misschien voor de breedte wel verstandiger om ook 1 meer indierock georiënteerde headliner erbij te hebben. Maar ik zou voor mijn rijtje blind tekenen.

Ben ook benieuwd of er volgend jaar weer een presale zal zijn (ben bang van niet).
Ik teken gelijk en ben oké met €330 entreeprijs (redactie lees aub deels mee)
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Caramel

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.200
Ik denk dat ik de "wanneer" bij The National niet helemaal goed over nagedacht is. Juist omdat het vrij rustige muziek is zou zoiets beter passen op een andere avond, dan die laatste avond. Mensen haken eerder af en gaan letterlijk eerder naar huis als zo'n laatste headliner ze niet vasthoudt. Jungle bijvoorbeeld als laatste headliner had super gewerkt denkt ik. Zij krijgen het publiek gewoon heel erg mee. Ik zou verwachten dat mensen dan ook langer blijven hangen.

Ikzelf ben ook de zondagavond al naar huis gegaan, terwijl we eerst gepland hadden pas de maandag te gaan. We waren gewoon heel erg moe na zo'n weekend. Ik denk dat wat voor mij geldt, een dansbare act om nog even lekker los te gaan op de laatste dag echt veel beter werkt dan een band als The National.
Ik ben zelf dan weer geen fan van een luisteract op vrijdag / zaterdag. Deze zijn dan om 1 uur klaar en dan wil ik graag nog even afdansen, maar vaak heb ik dan een tijdje minder/niet gedronken en is mijn sfeer redelijk anders tov mensen die al bij het nachtprogramma zijn
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
446
719
Eerste gokje, vooral wishful thinking:
Charli XCX
Tyler The Creator
RUFUS DU SOL

Ik teken overigens ook voor andere genoemde acts. Ook erg welkom: ROSALÍA (als headliner), Aminé, Little Simz, salute, Clairo, Willem als special guest.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en KeukenS

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
205
210
Overigens denk ik dus echt dat die pre-sale bijna essentieel is om ervoor te zorgen dat er mensen blijven die echt voor de muziek komen. Nu heb je ze nog, en ik denk dat die er als eerst "uitvallen" als de verkoop een free-for-all wordt. Studentenverenigingen en grote vriendengroepen hebben nu eenmaal een hogere kans op kaartjes als ze met zijn allen klaarzitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
57
106
Ik denk dat ik de "wanneer" bij The National niet helemaal goed over nagedacht is. Juist omdat het vrij rustige muziek is zou zoiets beter passen op een andere avond, dan die laatste avond. Mensen haken eerder af en gaan letterlijk eerder naar huis als zo'n laatste headliner ze niet vasthoudt. Jungle bijvoorbeeld als laatste headliner had super gewerkt denkt ik. Zij krijgen het publiek gewoon heel erg mee. Ik zou verwachten dat mensen dan ook langer blijven hangen.

Ikzelf ben ook de zondagavond al naar huis gegaan, terwijl we eerst gepland hadden pas de maandag te gaan. We waren gewoon heel erg moe na zo'n weekend. Ik denk dat wat voor mij geldt, een dansbare act om nog even lekker los te gaan op de laatste dag echt veel beter werkt dan een band als The National.
Ik ben ook eerder weggegaan maar dat was puur omdat ik de laatste trein moest halen. Denk dat dat trouwens ook voor veel mensen gold en zal blijven gelden voor die zondagafsluiter.

Ik heb zelf ook het idee dat de beperkte animo bij the national meer daarmee te maken had dan dat de act in het geheel niet aansloeg bij het publiek. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ze het niet nog een keer zouden boeken. Is gewoon zonde qua gage en ook niet echt leuk voor de band cq voor de naam van je festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Ik denk dat ik de "wanneer" bij The National niet helemaal goed over nagedacht is. Juist omdat het vrij rustige muziek is zou zoiets beter passen op een andere avond, dan die laatste avond. Mensen haken eerder af en gaan letterlijk eerder naar huis als zo'n laatste headliner ze niet vasthoudt. Jungle bijvoorbeeld als laatste headliner had super gewerkt denkt ik. Zij krijgen het publiek gewoon heel erg mee. Ik zou verwachten dat mensen dan ook langer blijven hangen.

Ikzelf ben ook de zondagavond al naar huis gegaan, terwijl we eerst gepland hadden pas de maandag te gaan. We waren gewoon heel erg moe na zo'n weekend. Ik denk dat wat voor mij geldt, een dansbare act om nog even lekker los te gaan op de laatste dag echt veel beter werkt dan een band als The National.
Tja, bij mij is het net andersom haha. Als Jungle de laatste naam was, dan was ik waarschijnlijk al vroeger huiswaarts gekeerd. Maar goed, ik vind Jungle qua muziek een stuk minder spannend, eentoniger en net een beetje 'saaier' dan die van de National. Heel erg binnen de lijntjes en braafjes.

Wel klassevol op hun manier hoor, en heb er best van genoten, maar geef mij maar de performance van Berninger die alle kanten opgaat en toch meer energie geeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken