Down The Rabbit Hole 2023

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Jacob Banks en Jacob Collier zijn bij de jongeren echt waanzinnig populair ja. Die gaan hoge spots krijgen.

Ik vind het niet veel, maar let maar op: daar staat het bomvol.
Klopt ja. Samen met Paolo, Stromae en Fred Again zal dat echt een heel ander publiek aantrekken dan misschien in de eerdere edities zijn geweest. Beetje tegenhangende sigur ros was wel prettig geweest haha.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Jacob Banks en Jacob Collier zijn bij de jongeren echt waanzinnig populair ja. Die gaan hoge spots krijgen.

Ik vind het niet veel, maar let maar op: daar staat het bomvol.
Ik zag dt Jacob Collier meedoet op een nummer van Stormzy maar ken de muziek van de man verder niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Klopt ja. Samen met Paolo, Stromae en Fred Again zal dat echt een heel ander publiek aantrekken dan misschien in de eerdere edities zijn geweest. Beetje tegenhangende sigur ros was wel prettig geweest haha.
Laatste editie waar ik bij was had inderdaad gewoon Editors, Underworld, Janelle, Thom Yorke, Vampire Weekend, Rosalia, Foals, The Roots, Robyn, Grace Jones, dEUS enzovoort. Hoop dat DTRH vanaf volgend jaar dat (maar ook de lineup daarvoor en daarna) opnieuw als lat gaat nemen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik zag dt Jacob Collier meedoet op een nummer van Stormzy maar ken de muziek van de man verder niet.
Ik had ook nog nooit van de man gehoord, maar de studenten op mijn werk waren in alle staten toen ze hoorden dat hij kwam.

Ook gewoon net zo veel maandelijkse luisteraars op Spotify als pak 'm beet The War On Drugs. Al weet ik dat die vergelijking misschien niet helemaal eerlijk is, want ander publiek.

Overigens heeft Paolo Nutini (4,7) maandelijks 3 miljoen luisteraars meer dan The War On Drugs (1,7), dat is misschien wel een wat eerlijker vergelijking.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Denk ook dat we gewoon kunnen concluderen dat als je puur naar de streams kijkt, de line-up groter(dus niet beter) is dan vorig jaar haha. Mja, ander publiek dus.
Laatste editie waar ik bij was had inderdaad gewoon Editors, Underworld, Janelle, Thom Yorke, Vampire Weekend, Rosalia, Foals, The Roots, Robyn, Grace Jones, dEUS enzovoort. Hoop dat DTRH vanaf volgend jaar dat (maar ook de lineup daarvoor en daarna) opnieuw als lat gaat nemen.
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet heel warm van die namen wordt. Maar is inderdaad wel iets meer formaat.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Zou zoiets niet kunnen op de twee grootste podia? (niet gelet op welke data welke artiesten beschikbaar zijn, maar meer voor het idee).

Hotot:

Selah Sue - Horace Andy - Jacob Collier - Idles - Fred Again
The Whitest Boy Alive - Nu Genea - Jacob Banks -Sofi Tukker - Joey Badass - Stromae
Palace - Froukje - Phoenix - Ben Howard - Paolo Nutini

Teddy:

Naaz - Sleaford Mods - Confidence Man - Spoon - Slowthai
Gyedu Blay Ambolley - Kamma & Masalo - Working Mens Club - Shygirl - TSHA - The Blaze
Skin on skin - Agar Agar - Romy - Death Grips - Weval

Het is natuurlijk lastig plaatsen. Joey Badass kan natuurlijk ook de Teddy afsluiten. Dan kan Sofi Tukker plaatsje hoger op de Hotot. En Weval kan ook in de nacht.

En de volgorde is natuurlijk ook nog inwisselbaar, Geen idee of Shygirl en TSHA zo hoog staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Denk ook dat we gewoon kunnen concluderen dat als je puur naar de streams kijkt, de line-up groter(dus niet beter) is dan vorig jaar haha. Mja, ander publiek dus.
Deze lineup vooral een pak goedkoper tot nu toe haha.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Biede acts staan al op BKS.
Girl Why Dont We Have Both GIF

Vooral met Nederlandse bands lijkt me dat prima kunnen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Als je kijkt naar Spotfy en dan vergelijkt met vorig jaar (afgerond):

2022: 2023

Gorillaz 26 Fred Again 14
Disclosure 14 Stromae 11
Girl in red 13 Joey Bada$$ 9
Clairo 12 Sofi Tukker 7
Phoebe Bridgers 9 Paolo Nutini 5
TDCC 6 Phoenix 5
Haim 5 Ben Howard 4
St Vincent 4 The Blaze 3
Celeste 4 Slowthai 3
Erykah Badu 3 Spoon 2
Bicep 3 Shygirl 2
Little Simz 3 Romy 2
Polo & Pan 3 Jacob Collier 2
Loyle Carner 2 TSHA 2
Wilco 2 Jacob Banks 2
Goldband 2 Whitest Boy Alive 2
L.Imperatrice 2 Palace 2
Gang of Youths 2
War On Drugs 2

Ook kijkend naar streams legt 2023 het wel af tegen 2022. Nogmaals: het is natuurlijk een zeer selectieve benadering van populariteit en het blijft af en toe appels met peren vergelijken, maar het geeft ook wel een indicatie. En goed te beseffen dat de "populariteit" van de line up vorig jaar op spotify gemeten is met de aantallen van nu. Misschien zitten daar wel fikse stijgingen in bij acts in het afgelopen jaar. helemaal eerlijk? Nee. Dus alles met een korreltje zout nemen kan geen kwaad. Maar dat kan op een forum in zijn algemeenheid geen kwaad ;-)

Opvallend de bizar lage positie op de "ranglijst" van The War On Drugs, toch een headliner van vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en MarkD

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.817
1.734
Opvallend de bizar lage positie op de "ranglijst" van The War On Drugs, toch een headliner van vorig jaar.
Zegt ook meteen weer dat streaming cijfers inderdaad niet een hele beste maatstaaf is. Vooral als je nagaat dat die andere headliner (Disclosure) niet heel best was.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Waarom worden Spotify streams vergeleken met elkaar... Die hebben betrekking op de hele wereld. Als je artisten met elkaar wil vergelijken, doe het dan uh- in wat voor zalen ze in Nederland staan ofzo. Wat voor nut heeft dit nu weer.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
787
473
Zegt ook meteen weer dat streaming cijfers inderdaad niet een hele beste maatstaaf is. Vooral als je nagaat dat die andere headliner (Disclosure) niet heel best was.
Niet heel best is nog wel een understatement, haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Gebruikers die dit onderwerp bekijken