Down The Rabbit Hole 2023

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Waarom worden Spotify streams vergeleken met elkaar... Die hebben betrekking op de hele wereld. Als je artisten met elkaar wil vergelijken, doe het dan uh- in wat voor zalen ze in Nederland staan ofzo. Wat voor nut heeft dit nu weer.
Bedankt voor je bijdrage.

Als je het niet interessant vindt, sla je het bericht over. Volgens mij geef ik zelf al voldoende kanttekeningen bij de methode.

Er zijn hier ook mensen die voortdurende meningen zonder onderbouwing als feiten brengen. Ook prima. Het is een forum: dat mag.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Zijn zoveel indicatoren voor het verschil. Hiphop wordt wss vaker gestreamerd. Lengte van nummers. TWOD heeft veel vinyl-liefhebbers. Sommige artiesten komen vaker in playlists voor etc. etc.
Klopt precies. Of bijvoorbeeld een band die enkel in het Nederlands zingt, die zullen het ook stukken lastiger krijgen om op streamingdiensten een hogere score te halen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.883
6.090
Bedankt voor je bijdrage.

Als je het niet interessant vindt, sla je het bericht over. Volgens mij geef ik zelf al voldoende kanttekeningen bij de methode.

Er zijn hier ook mensen die voortdurende meningen zonder onderbouwing als feiten brengen. Ook prima. Het is een forum: dat mag.
Geen probleem. Streams zeggen inderdaad 'iets', maar om dat nu te gaan gebruiken als maatstaf is voor mij een brug te ver. Bedoel feit dat je Bicep, die gemakkelijk arena's aankunnen, één op één vergelijkt met Shygirl of Badu en Spoon of Carner en TSHA.. En nu vraag je aan mij of ik je serieus wil nemen omdat je toch wel de moeite hebt gedaan om te zeggen dat je het met een korrel zout moet nemen. Waarom doe je dan al die moeite als het toch geen steek houdt.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.313
1.318
Geen probleem. Streams zeggen inderdaad 'iets', maar om dat nu te gaan gebruiken als maatstaf is voor mij een brug te ver. Bedoel feit dat je Bicep, die gemakkelijk arena's aankunnen, één op één vergelijkt met Shygirl of Badu en Spoon of Carner en TSHA.. En nu vraag je aan mij of ik je serieus wil nemen omdat je toch wel de moeite hebt gedaan om te zeggen dat je het met een korrel zout moet nemen. Waarom doe je dan al die moeite als het toch geen steek houdt.
Maak je niet zo druk om iets wat je niet interesseert jow.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Geen probleem. Streams zeggen inderdaad 'iets', maar om dat nu te gaan gebruiken als maatstaf is voor mij een brug te ver. Bedoel feit dat je Bicep, die gemakkelijk arena's aankunnen, één op één vergelijkt met Shygirl of Badu en Spoon of Carner en TSHA.. En nu vraag je aan mij of ik je serieus wil nemen omdat je toch wel de moeite hebt gedaan om te zeggen dat je het met een korrel zout moet nemen. Waarom doe je dan al die moeite als het toch geen steek houdt.
Nou het is wel degelijk een indicator. Maar zeker niet de enige, of de belangrijkste. Dat benoemde ik ook. Het gesprek ging over streams en in dat gesprek leverde ik een bijdrage. En als jij dat overbodig vindt: ook goed, Ik zit hier niet voor jou.

En of ik wel of geen moeite voor iets doe: dat is aan mij.

Je kunt je in breedste zin van het woord wel afvragen of dat wij hier met zijn allen posten wel zin heeft. Of steek houdt.

Maar so be it. Kous af voor mij.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.313
1.318
Toch verbaas ik mij een beetje over de onwetendheid(?) van DTRH organisatie om Only love en Old Pine in de Spotify playlist te zetten. Schept nogal een verkeerde verwachting imo.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
667
595
Na wat snel luisterwerk van de nieuwe worp toch al op een mooi lijstje gekomen voor dit jaar:

Must sees:

Ben Howard
Fred Again..
Sticky Fingers
Joey Badass
Death Grips
IDLES
The Murder Capital
Palace
Special Interest

Graag zien:

Tramhaus
Bob Vylan
Paolo Nutini
Spoon
Warhaus
Working Men's Club
Slowthai
The Whitest Boy Alive
Phoenix
Sleaford Mods
Horance Andy
OVERMONO

Wellicht meepakken:

Romy
Naaz
Stromae
Weval
Sticks
Heartworms
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en liluzi

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.883
6.090
Echt geen flauw idee wat een band als Sticky Fingers per se (opnieuw, want ze stonden ook al op de line-up van de gecancelde corona-editie) moet geboekt worden tbh. Hoop dat die gasten zich herpakken, maar waar rook is..
 

Cornholio

Playlistbediener
22 feb 2023
27
37
Na wat snel luisterwerk van de nieuwe worp toch al op een mooi lijstje gekomen voor dit jaar:

Must sees:

Ben Howard
Fred Again..
Sticky Fingers
Joey Badass
Death Grips
IDLES
The Murder Capital
Palace
Special Interest

Graag zien:

Tramhaus
Bob Vylan
Paolo Nutini
Spoon
Warhaus
Working Men's Club
Slowthai
The Whitest Boy Alive
Phoenix
Sleaford Mods
Horance Andy
OVERMONO

Wellicht meepakken:

Romy
Naaz
Stromae
Weval
Sticks
Heartworms
Ik ken je niet maar zo aan je lijstje te zien staan onze neuzen vaak dezelfde kant op dat weekend.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
591
548
Popfestival meldt zich op stikstofmarkt: zonder emissierechten geen vergunning

Dit zal in de toekomst nog wel 'n grote rol gaan spelen voor de vele festivals die ons landje rijk is.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Popfestival meldt zich op stikstofmarkt: zonder emissierechten geen vergunning

Dit zal in de toekomst nog wel 'n grote rol gaan spelen voor de vele festivals die ons landje rijk is.
Ja dat zat er natuurlijk aan te komen. Maar ook festivals en evenementenorganisatoren hebben hun verantwoordelijkheid te nemen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Op Mad Cool staan toch nog wel een paar namen die het affiche van DTRH wat meer schwung hadden kunnen geven. Sigur Ros is natuurlijk al heel vaak genoemd. Ook Franz Ferdinand en Genesis Owusu. Rufus du Sol en Angel Olsen. Lil Nas X uiteraard ook, maar bovenaan het affiche was natuurlijk al geen ruimte meer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken