Down The Rabbit Hole 2022 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Toch ietwat ijdele hoop dat we om 11u nieuws zouden krijgen vandaag. Jammer.

Ben bang dat de presale toch niet oktober gaat worden.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.285
Moderat is geen headliner toch? Denk eerder iets à la Thom Yorke in de Teddy. Gokje voor komend jaar

Florence + The Machine - Gorillaz - Tyler, The Creator
Beck - Disclosure - HAIM - IDLES - Jamie xx
Jorja Smith - Kacey Musgraves - Moderat - Wilco

BICEP (live) - Brittany Howard - Cage The Elephant
Charli XCX - Hot Chip - Two Door Cinema Club​
Tijdje geleden dat ik op de pagina heb gekeken, maar ik verwacht wel dat zij headline materiaal zijn. Helemaal op DTRH. Jamie XX zie ikals een beel kleinere naam, en die stond ooit wel als headline bijvoorbeeld.

Tyler staat in de ziggodome, die verwacht ik eigenlijk ook niet. Gorillaz ook niet, denk dat ze die vorige keer met een gelukje binnen hebben gekregen. Met Florence + the Machine denk ik dat dit wel echt een geliefde headliner is voor het festival. Wel ik haar zelf echt verschrikkelijk vind, snap ik wel dat ze als één van de grootste namen zal staan.

Sowieso heb ik mijn verwachtingen al behoorlijk omlaag gesteld. Ik zie hier en daar zulke grote namen voorbij komen, dat is toch lang niet meer haalbaar voor een festival als DTRH? Laatste editie zouden Beck, Tyler en Disclosure afsluiten. En dan nu met namen komen als Gorillaz, Tame Impala, Tyler, Florence, Nick Cave, Stromea etc. Hooguit één van deze namen is financieel haalbaar lijkt mij.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.285
Overigens niet heel netjes van de organisatie om wéér een soort teleurstellend gevoel bij de bezoekers te geven nu ze niet communiceren over de kaartverkoop, terwijl ze in het laatste mailtje hadden gezegd dat de kaartverkoop los zou gaan. Geef dan op zijn minst aan dat het allemaal een maandje opschuift. Dan heb je geen vraagtekens en duidelijke communicatie. Het kan zo makkelijk zijn....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Moderat stond op een DTRH-editie die slechts de helft zo groot is als nu. Jamie xx was headliner op BKS, een festival met quasi 20k bezoekers - wederom de helft. Jamie ging overigens gewoon de Teddy afsluiten, geen idee waarom die opeens een spot hoger zou verdienen en zeker gezien het overaanbod.

Tyler was in 2020 zowel geboekt voor die show áls voor DTRH. Zou dus heel goed kunnen dat ie gewoon beide komt inhalen. Gorillaz is naar verluidt hun duurste headliner ooit, gelukje is ook een manier om dat te omschrijven. Gezien de staat van de pandemie toen had het mogelijk geweest, maar de regering besliste er toen anders over.

Flo past net als London Grammar gewoon prima als headliner op DTRH en zeker gezien de directeur (ben z'n naam effe kwijt) had gezegd dat er de komende edities meer focus op gendergelijkheid ging zijn.

Beck ging niet headlinen. Disclosure stond daar nog achter gepland - en zij waren de headliner. We misten nog een derde headliner toen en velen gokten dat daar nog Royal Blood ging bij komen, maar ja.. Niets dus.

Volgens een vriend, en tevens iemand die festivals helpt mee organiseren zitten Cave en Flo ergens rond de 300k, Tyler wat lager en heb je voor twee Nick Cave's een Gorillaz. Stromae is uiteraard een wildcard. Maar het valt allemaal wel mee hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.332
Sowieso heb ik mijn verwachtingen al behoorlijk omlaag gesteld. Ik zie hier en daar zulke grote namen voorbij komen, dat is toch lang niet meer haalbaar voor een festival als DTRH? Laatste editie zouden Beck, Tyler en Disclosure afsluiten. En dan nu met namen komen als Gorillaz, Tame Impala, Tyler, Florence, Nick Cave, Stromea etc. Hooguit één van deze namen is financieel haalbaar lijkt mij.
Zelfs in een rampzalig mager covidjaar is het hen gelukt om Gorillaz en Disclosure te boeken. Zie geen reden waarom het volgend jaar daar niet los over zal gaan. Zie ook geen reden waarom Gorillaz er NIET zou staan. Al helemaal niet nu ze ook in Werchter weer hun opwachting gaan maken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Overigens niet heel netjes van de organisatie om wéér een soort teleurstellend gevoel bij de bezoekers te geven nu ze niet communiceren over de kaartverkoop, terwijl ze in het laatste mailtje hadden gezegd dat de kaartverkoop los zou gaan. Geef dan op zijn minst aan dat het allemaal een maandje opschuift. Dan heb je geen vraagtekens en duidelijke communicatie. Het kan zo makkelijk zijn....
Ach kom op. Een vermelding in een mailtje is niet hetzelfde als een officiële persmededeling. Hoeveel mensen hebben die überhaupt gelezen en liggen er bovendien wakker van hun DTRH-kaartje? Een minderheid waarschijnlijk. De namen zullen wel komen binnenkort.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ach kom op. Een vermelding in een mailtje is niet hetzelfde als een officiële persmededeling. Hoeveel mensen hebben die überhaupt gelezen en liggen er bovendien wakker van hun DTRH-kaartje? Een minderheid waarschijnlijk. De namen zullen wel komen binnenkort.
Het was wel netjes geweest als ze tickethouders voor dit jaar even hadden laten weten dat die presale toch later start. (als die later start)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik heb er ook wel alle vertrouwen in dat er prima en duurdere headliners komen te staan. We moeten niet vergeten dat DTRH momenteel een capaciteit van 40.000 bezoekers heeft. Zoveel kleiner dan een slechte Pinkpopdag is dat inmiddels ook niet meer he, en twee keer zo groot als BKS inderdaad.

Overigens heb ik liever kleinere headliners en daardoor juist ruimte voor een heel dik programma in de breedte. Maar acts als Nick Cave, Gorilaz, FATM en Tame Impala moeten toch gewoon haalbaar zijn. Dat zijn geen miljoenenacts zoals Pinkpop die bovenaan het affiche heeft.

Wat de presale betreft maak ik me ook niet zo druk. Leuk als de voorpret weer kan beginnen, maar uiteindelijk zal het me worst zijn of die nu in oktober of december van start gaat, We hebben als kaartkopers toch de zekerheid dat je niet misgrijpt. En ik snap ook wel dat dit niet heel noodzakelijk is om te communiceren. Vanwege die zekerheid ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Eens Raskalnikov. Zeker gezien de geruchten zou je hopen dat DTRH het erop houdt om bv. London Grammar, Tyler en Disclosure te laten headlinen ipv Florence, Gorillaz en Disclosure. Anderzijds, zoals aangegeven in RW-topic, zou het kunnen dat door overaanbod we niet alleen een stackte line-up zien om bezoekers binnen te halen, maar evenwel artiesten lager zien gepositioneerd zien staan dan normaal.

Maar met een bovenkant zoals ik op de vorige pagina vermeldde zou ik meer dan blij zijn. Anders, zie ik ook geen graten in een kleinere DTRH zoals in 2019 met meer focus op de undercard. Moet je Gorillaz per se binnen halen als je voor hetzelfde geld een headliner en drie goeie undercard acts kunt boeken?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik zou met Gorillaz - Stromae - Florence of Tyler - Stromae - Florence erg happy zijn. Hoop echt dat Florence en Stromae op het affiche van DTRH staan. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.332
Ik zou met Gorillaz - Stromae - Florence of Tyler - Stromae - Florence erg happy zijn. Hoop echt dat Florence en Stromae op het affiche van DTRH staan. :)
En dat ze Disclosure eens laten schieten. Zeker een prima act, maar eigenlijk helemaal niet zo'n urgente ofzo. En ze staan in maart ook nog eens in de AFAS dus de fans kunnen ze daar al zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: phonehome en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar denk dat die sowieso op festivals gaan staan ookal doen ze een zaaltournee ofzo. Bedoel, ze stonden ook op RW hè voor 2020/21. Die gaan daar gewoon opnieuw staan, lijkt me.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
En dat ze Disclosure eens laten schieten. Zeker een prima act, maar eigenlijk helemaal niet zo'n urgente ofzo. En ze staan in maart ook nog eens in de AFAS dus de fans kunnen ze daar al zien.
Snap wat je bedoelt. Persoonlijk heb ik liever Disclosure dan FATM. Niet dat ik Disclosure zo geweldig vind (gewoon prima), maar vooral omdat ik FATM heel slecht trek.

Als ik zelf mag kiezen zou ik Gorillaz - Stromae - Tame Impala of Arcade Fire wel iets vinden.

PJ Harvey mag ook overigens. Alweer wat jaren geleden en komt met nieuw werk. Al was ook zij headliner in een tijd dat het festival een derde of minder was van nu.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Probleem lijkt meer en meer dat je acts heb die er in 2020/21 gingen staan die schijnbaar weer worden overgenomen bij festivals (zie Mad Cool) maar dat zij die in 2022 een tournee hadden gepland moeten vechten tegen die al gemaakte afspraken. Moet nogal wat zijn denk ik in de industrie nu. En ook met het ding dat blijkbaar zaalshows moeilijker verkopen dan voorheen.

Bedoel, zie een TWOD dit ook wel headlinen hoor, maar als men de Ziggo (staan ze daar?) niet kunnen uitverkopen, wat moet je dan x-aantal maanden als headliner op een festival van 45k mensen. De wereld lijkt beetje bij beetje op zn kop te gaan staan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
War on Drugs staat inderdaad in Ziggo. Zijn enkel nog kaarten in de 200 rangen verkrijgbaar.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.285
Ach kom op. Een vermelding in een mailtje is niet hetzelfde als een officiële persmededeling. Hoeveel mensen hebben die überhaupt gelezen en liggen er bovendien wakker van hun DTRH-kaartje? Een minderheid waarschijnlijk. De namen zullen wel komen binnenkort.
Het klopt niet wat ze naar buiten sturen, punt. Dat is in alle gevallen niet heel erg netjes tegenover ticketshouders. En ze hadden het zeer makkelijk op kunnen lossen. Nu blijf je zwemmen. Communicatie kan zo makkelijk zijn.

Had het verkeerd over Jamie, die stond in derdaad op BKS. Wist ook eigenlijk niet dat DTRH zo snel is gegroeid, bizar eigenlijk. Alsnog denk ik dat zij wel headliner kunnen worden(Moderat). Helemaal nu ze weer een 'comback' doen.

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar: Tyler - Moderat/Bonobo - The War on drugs/Bon Iver. Subs: Wilco - Little Simz - Nils Frahm
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken