De vergeten band

Was Tocotronic ooit bekend in Nederland?? Ik reis er af en toe voor naar Duitsland of Oostenrijk en daar zijn ze inderdaad heel groot maar ik ging ervanuit dat ze net als andere Duitse bands geen enkele voet aan de grond in Nederland kregen.
Met de eerste paar albums werden ze op de radio gedraaid en besproken in de bladen (Oor bijvoorbeeld), ze hebben ook een paar keer in de Song van het jaar top 100 gestaan.

Verder denk ik dan nog aan (als ik door mijn collectie scroll):

Air Traffic
Allah Las
Amatorski
Boef en de gelogeeerde aap
Crystal Castles
Das Racist
The Dö
Factory Floor
Holy Fuck
Jack Parow
Razorlight
Superorganism
Tapes N Tapes
Temper Trap
Timber Timbre
Emiliana Torrini
We Are Augustines
The Walkmen
Wye Oak

Bijna allemaal wel een keer live gezien, maar daarna redelijk uit het zicht verdwenen volgens mij

The Temper Trap kreeg ik laatst weer in m'n release radar! Die hebben best een leuke single uitgebracht.

Hier nog een paar pareltjes die ik terugvond in de annalen van mijn Spotify-playlists:

• Geweldig
Waarderingen: Maria

Weet nog hoe er geen plek bespaard bleef van dit nummer in 2009. Two-hit wonder("don't worry" was de andere).

Even op spotify naar oude playlists gekeken en kwam deze tegen waar ik in ieder geval al lang niks meer van heb gehoord;

Gers Pardoel
Mr. Probz
The Brahms
Family of the year
The all american rejects
JIVEjones
Brooklyn Bounce
Brainpower
Good Charlotte
Special D

• Geweldig
Waarderingen: Maria
Even op spotify naar oude playlists gekeken en kwam deze tegen waar ik in ieder geval al lang niks meer van heb gehoord;

Gers Pardoel
Mr. Probz
The Brahms
Family of the year
The all american rejects
JIVEjones
Brooklyn Bounce
Brainpower
Good Charlotte
Special D
Good Charlotte heeft pas een nieuw album uitgebracht toevallig!

Users who are viewing this thread