De albums van 2016

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Villagers – Where Have You Been All My Life? (Een live album met de ‘beste’ songs van de vorige 3 albums..)

Eerste singles klinken wel sterk dus wel een fijn album tussendoor.

Bowie, Hinds en Villagers ga ik allemaal eens checken dit weekend.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Laat maar weten wat je van Blackstar vindt ;). Hinds en Villagers ga ik ook even luisteren maar ik verwacht twee middle-of-the-road indierockbandjes eigenlijk.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Een nieuw nummer van De Staat. Gaat wel een mooi album worden denk ik!

https://open.spotify.com/track/6YIgNoIGNyoSgVpbeEtKc7
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Maar goed BBNG is ook een typische 6/10-band.

Dit meende ik trouwenns toch niet, wel een fijn bandje om zo nu en dan aan te zetten en zeker geen middle-of-the-road muziek.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Een nieuw nummer van De Staat. Gaat wel een mooi album worden denk ik!

Nee, dat vorige album van oprecht best wel tof.

Maar deze eerste 2 singels met al die synths, De staat ik haak af.

De nieuwe van Bowie is erg goed. The Next Dat was niks voor mij maar Blackstar is gelukkig weer helemaal anders. Na 3x beluisteren valt er nog steeds zoveel te ontdekken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
[video]https://www.youtube.com/watch?v=zGbOF4UPpfs[/video]

Eerste nummer van The Last Shadow Puppets
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Haha, en ik dacht dat het nutteloos ging zijn om die clip zo laat nog te posten.

Stelt me wel teleur voorlopig. Voelt eerder aan als een solo nummer van Miles Kane, en daar ben ik geen grote fan van.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Die lyrics, meh. Die strings van Owen Pallett is misschien nog wel het leukste aan deze track. Ik ga er maar even van uit dat die van hem zijn tenminste.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
De arrangementen achter de zang zijn fenomenaal en maken het nummer. De rest is inderdaad mehh...
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Nieuwe nummers van zowel Mogwai als Explosion In The Sky. Beide komen 1 april ook met een nieuw album. (En Mogwai gaat weer touren.)

https://soundcloud.com/rock-action-records/mogwai-u-235

[video]https://www.youtube.com/watch?v=xT2UmlUmDQI[/video]
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Zo, de eerste noemenswaardige albums van 2016(of eigenlijk voornamelijk eind 2015) beginnen ook weer te komen:

ADR - Deceptionista[ambient, experimental electronics]
Anthony Child - Electronic Recordings From Maui, Vol. 1[ambient techno, noise]
Starkey - The Transponder Orchestra[dubstep, idm]
Nobody - Prodigal Son[experimental hiphop, triphop]

Verder kijk ik erg uit naar Alex Smoke - Love Over Will op R&S 22 januari. Hij schijnt al geleaked te zijn, afgaand op enkele reviews, maar ik wacht maar even op de officiële release.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
En moderat III wordt zojuist aangekondigd voor 1 april. Zeer benieuwd!

Edit: en ze staat 29 maart in Paradiso.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Edit: en ze staat 29 maart in Paradiso.
pfff 30 euro excl servicekosten en lidmaatschap
Dan ben je zo bijna 40 euro verder... Zou graag een langere show zien (langer dan op een festival), maar dit gaat wel ver.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hier ook de eerste albums van het jaar beluisterd.

Villagers - Where Have You Been All My Life?
Een album waarop Conor zijn eigen nummers van de afgelopen platen covert in een vaak intiemere setting. En daar weet hij zeker in te overtuigen. vooral door uitvoeringen van My Lighthouse, Darling Arithmetic en The Waves weet Villagers hier een prima 'cover' album af te leveren. Waarbij de meeste nummers in intieme setting een stuk interessanter worden dan op de manier dat we ze kennen.

Hinds - Leave Me Alone
Eigenlijk valt dit album met helemaal niet tegen. De nummers klinken allemaal even catchy als de eerste singles van dit bandje. De liedjes zijn vrolijk, zitten leuke rammelige rifjes tussen en de samenzang is op veel nummers weer aanwezig. Maar het kan me geen 40 minuten boeien en soms klinkt de nummers lijken veel op elkaar waardoor Hinds een prima debuutalbum aflevert met geen dieptepunten maar ook geen hoogtepunten.

David Bowie - Blackstar
Wat moet ik hier nog over zeggen, een van de grootste artiesten heeft zijn carrière op een briljante manier afgesloten. Geweldig hoe Bowie door middel van dit geweldige album zijn overlijden heeft weten te omlijsten met kunst. Muzikaal gezien staan hier geweldige en meeslepende hoogtepunten op zoals de 10 minuten durende titeltrack die begint als donker nummer met een meeslepende instrumentatie en een vervormde stem van Bowie, waarna de track veranderd in een heerlijk swingend nummer. Iets later vinden we Lazerus waar David helemaal raak weet de schieten, muzikaal gezien dé track van dit album. Waar David zijn laatste verhaal op een prachtige manier weet te vertellen aangevuld met die geweldige saxofoonlijntjes. Op de rest van de plaat zet zich dit voort met die geweldige muziek achter de nummers en Bowie die vocaal gezien ook weer geweldig presteert. Dit is er eentjes die ik nog wel vaker ga aanzetten de komende tijd. Had niet gedacht dat Bowie mij nog zou gaan overtuigen met een van zijn laatste werken. Prachtig dat Bowie met zijn laatste album afscheid neemt met een van zijn beste platen ooit. R.I.P.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Ik ga proberen dit jaar ook wat meer mee te krijgen van de nieuwe albums. Een beetje een goed voornemen dus.

Hinds - Leave Me Alone
Vond ik niks. Rommelige muziek en zang die mij niet konden bekoren.

Villagers - Where Have You Been All My Live?
Nog nooit van gehoord maar al een paar keer opgezet. Leuk album. The Waves en Memoir springen er voor mij qua nummers uit.

David Bowie - Blackstar
Prachtig album. Voor de rest kan ik er nog geen mening over vormen, waarschijnlijk ook door zijn overlijden. Dit maakt het wel een album met een speciaal verhaal natuurlijk. Moet ik nog vaker opzetten.

Nick Carter - Lost Weekend
Min of meer per ongeluk opgezet. Ik hou wel van een beetje country en dat is dit ook, gecombineerd met (te veel) pop. Redelijk album. Geen een die ik veel vaker ga beluisteren. Kwam er daarna trouwens achter dat hij een van de ex-leden van Backstreet Boys was. Verraste me erg, grappig.

Benieuwd naar morgen. Kijken waar oa Daughter, Witchcraft, Panic! at the Disco en Skunk anansie mee aan komen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Avenged sevenfold breekt mer Warner Bros maar duiken straks wel de studio in en beloven een nieuw album dit jaar. Vraag me af waar ze dit keer weer heen gaan. Geen pijl op te trekken, waardoor het altijd wel interessant blijft voor mij
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Poh, goed nieuws. Ik hoop dat ze de hoge verwachtingen waarmaken. De cassette is trouwens ook bezig met een comeback zeg, wat heb ik daar weinig zin in. Het valt me trouwens op dat cassettereleases vaak niet beschikbaar zijn om te streamen, hopen dat dat in dit geval wel zo is.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Avenged sevenfold breekt mer Warner Bros maar duiken straks wel de studio in en beloven een nieuw album dit jaar. Vraag me af waar ze dit keer weer heen gaan. Geen pijl op te trekken, waardoor het altijd wel interessant blijft voor mij
Leuk nieuws, en het kan inderdaad elke kant opgaan. Ben zeer benieuwd!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vandaag uit:
Daughter - Not to Disappear
The Temperance Movement - White Bear

Volgende week komen er best veel toffe albums uit. Ty Segall is hier al te streamen en komt waarschijnlijk niet op Spotify. Die klinkt weer een stuk ruiger en vager dan op Manipulator.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken