Concertaankondigingen

Voor zo'n prijzen zijn naar mijn gevoel enkel fans uit het massa-mainstream-genre gek genoeg om dit te blijven slikken.

Zolang de gek en masse zulke prijzen blijven betalen, gaat de geldwolven gewoon door.
Bwa, kijk naar Radiohead en dit forum, oke de prijzen van het concert lagen lager, maar hoeveel zijn er wel niet naar Denemarken gegaan?
En zelf ook schuldig hoor, ik was er bij Oasis ook bij in Londen.

Als morgen The White Stripes een tournee zouden aankondigen, plunder ik ook mijn bankrekening😅

• Leuk
Waarderingen: The_mindsweep
Een grote artiest hoeft op deze manier ook veel minder te touren en kan zo nog steeds dezelfde opbrengsten vangen van een meerjarige tour, want schaarste. Stel Harry Styles had de afgelopen 3 jaar actief getourd zou dit natuurlijk nooit gaan uitverkopen. Met de opbrengsten van zo'n tour (en weinig kosten want minder reizen) hoeft hij de komende paar jaar ook niet te touren en doet hij het zelfde trucje over 4 jaar opnieuw.

Iets dergelijks geld natuurlijk ook voor een radiohead al hoop ik dat die het touren afgelopen jaar te leuk vonden om weer zo lang op zich te laten wachten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Een vrachtwagen stoot zo'n 15-20x meer CO2 uit dan een personenauto.

Zeg dat bij een concert van 60.000 man gemiddeld drie personen in een auto zitten. Betekent dus 20.000 auto's, dat staat gelijk aan 1.000 vrachtwagens.

Dit is natuurlijk een hele simplistische berekening. Er is geen rekening gehouden met bezoekers die met OV komen (maar zal minder zijn wanneer bezoekers uit heel Europa komen) en ook niet met bezoekers die van dichtbij komen (en dus substantieel minder reizen). Maar ook geen rekening gehouden met bezoekers die met vliegtuig komen.
Hoe dan ook zal het aantal bewegingen vele malen groter zijn en dus een grotere impact op het milieu hebben dan wanneer artiesten reizen.
ja, iedereen binnen blijven en niet meer afspreken met vrienden of outdoor concertje bezoeken. En waar blijft de hetze tegen al de energieverspilling via Artificial Intelligence dat zorgt voor duizenden extra data centers?

• Haha
Waarderingen: The_mindsweep en Loek123
Bankzitters 🇳🇱 @ Ziggo Dome, Amsterdam vr 5 feb '27
Ziggo Dome, Amsterdam zo 7 feb '27
Ccc Inc. 🇳🇱 @ Paard, Den Haag vr 4 sep '26
Dead Lights 🇬🇧 @ Effenaar, Eindhoven zo 17 mei '26 [ebm, industrial, darkwave, synthpop, col...]
Dear Omen & Nils Keppel @ Doornroosje, Nijmegen (€13,00) do 7 mei '26
Eyehategod 🇺🇸 @ Patronaat, Haarlem (€27,50) do 25 jun '26 [sludge metal, stoner metal, doom metal, ...]
Grandad @ Vera, Groningen za 14 feb '26
Josiah Queen 🇺🇸 @ Ahoy, Rotterdam (€40,00) 2026-09-20 [christian folk, christian, worship, chri...]
Katie Tupper @ Melkweg, Amsterdam (€20,70) di 19 mei '26 [indie pop, smooth soul, r&b/soul...]
Kiwi Club @ Paard, Den Haag za 21 feb '26
Liv Webbers & JOLENE @ Paard, Den Haag do 19 feb '26
Ludovico Einaudi 🇮🇹 @ Ziggo Dome, Amsterdam ma 6 jul '26 [compositional ambient, neo-classical...]
Maria Somerville 🇮🇪 @ Ekko, Utrecht (€16,50) vr 22 mei '26
Millichamp 🇬🇧 @ Doornroosje, Nijmegen (€16,00) vr 20 mrt '26
Parra for Cuva 🇩🇪 @ Paradiso, Amsterdam (€35,00) wo 30 sep '26 [downtempo...]
Paul Elstak @ Mezz, Breda (€22,50) za 17 okt '26
The Big Idea 🇫🇷 @ Vera, Groningen wo 18 mrt '26
The Cold Stares 🇺🇸 @ Volt, Sittard-Geleen (€20,00) do 23 apr '26 [blues rock, modern blues, blues...]
Days Of TheSoyus @ Nieuwe Nor, Heerlen (€11,00) do 30 apr '26
Di-Rect @ Ahoy, Rotterdam (€46,00) 2026-11-19
Ahoy, Rotterdam 2026-11-15
Eva van Manen 🇳🇱 @ Rotown, Rotterdam (€17,00) za 16 mei '26 [nederpop, spoken word...]
Jack Garratt 🇬🇧 @ Paradiso, Amsterdam (€25,00) zo 22 feb '26
Clitteband 🇳🇱 @ Patronaat, Haarlem do 26 feb '26 [riot grrrl...]
POM 🇩🇪 @ Paradiso, Amsterdam (€14,00) do 28 mei '26
Parasól @ Doornroosje, Nijmegen (€23,00) vr 13 mrt '26
The Tangent 🇬🇧 @ Cacaofabriek, Helmond za 19 sep '26 [progressive rock, progressive metal, art...]
We Are Scientists 🇺🇸 @ Paradiso, Amsterdam (€22,50) zo 12 apr '26 [indie rock...]

lijstje van donderdag en vrijdag, op zaterdag wegens, drukte op donderdag en bbq op vrijdag, het valt niet mee om met 0 graden te bbq... maar er is een lijstje! tot volgende week!

64699 voor me in de rij voor de tweede show van Harry Styles, daar gaat zonder twijfel nog meerdere shows bij komen.

Ik heb 88k voor me (voor de eerste dag). Dat wordt 'm dus ook niet. Die extra 6 shows zullen waarschijnlijk pas aangekondigd worden bij de algemene verkoop?

Voor dochter vriendin aan het proberen. Het is gelukt voor de 17e zitplaatsen met iemand die op plek 30000 stond. Dan weet je beetje of je vanmiddag/morgen nog kans maakt.

Geordie Greep: 17 februari in Merleyn (Nijmegen) en 18 februari in EKKO (Utrecht)
Die tour start gewoon over 2 weken al hè, pfff. 11 dagen tussen de kaartverkoop en eerste show. Erg kleine venues ook, dus het zal nog wel snel gaan. Ga wel proberen om bij de Merleyn show te zijn!

Users who are viewing this thread