Concertaankondigingen

Het nieuwe normaal. Veel avonden in 1 stad en minder reizen.
En dan bengelen wij als België helemaal onderaan, hebben alleen BTS gescoord als specialleke.
Is dat om als artiest zijnde de kosten te drukken, of wat zit daar precies achter? De echte pineuten zijn natuurlijk fans uit verdere hoeken van Europa en de VS natuurlijk. Swift deed bijna elke uithoek van de wereld aan met meerdere shows in een stad (want ja, gigantische vraag).. en dat heb je dit.. van een artiest van quasi hetzelfde kaliber.

Is dat om als artiest zijnde de kosten te drukken, of wat zit daar precies achter? De echte pineuten zijn natuurlijk fans uit verdere hoeken van Europa en de VS natuurlijk. Swift deed bijna elke uithoek van de wereld aan met meerdere shows in een stad (want ja, gigantische vraag).. en dat heb je dit.. van een artiest van quasi hetzelfde kaliber.
Winstmaximalisatie. Één stage, één opbouw. Waarom zou je als artiest zelf verschuiven, als de fans naar u komen? Artiesten omarmen (het heeft nog lang geduurd) het sportmodel.

Blame it on Adele. Nee serieus, het zal de tourimpact serieus beperken maar fans zijn hier wel de dupe van.
Toch wel aantal artiesten die normaal dicht bij hun fans staan. Wordt meer en meer voor de happy few.

• Sad
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en swissepfan
Is er al presale info?

Wel lekker hoor, zoveel data in NL. Jammer alleen dat het in die prutArena is.

Blame it on Adele. Nee serieus, het zal de tourimpact serieus beperken maar fans zijn hier wel de dupe van.
Toch wel aantal artiesten die normaal dicht bij hun fans staan. Wordt meer en meer voor de happy few.
Vooral goedkoper en aangenamer voor de artiest zelf, lijkt me. De (milieu)impact is denk ik enkel 'beperkt' als je niet ook alle verplaatsingen meerekent van de mensen die naar de concerten komen, en dat zou natuurlijk niet correct zijn. Tenzij jij analyses kent die iets anders uitwijzen?

Vooral goedkoper en aangenamer voor de artiest zelf, lijkt me. De (milieu)impact is denk ik enkel 'beperkt' als je niet ook alle verplaatsingen meerekent van de mensen die naar de concerten komen, en dat zou natuurlijk niet correct zijn. Tenzij jij analyses kent die iets anders uitwijzen?
Een vrachtwagen stoot zo'n 15-20x meer CO2 uit dan een personenauto.

Zeg dat bij een concert van 60.000 man gemiddeld drie personen in een auto zitten. Betekent dus 20.000 auto's, dat staat gelijk aan 1.000 vrachtwagens.

Dit is natuurlijk een hele simplistische berekening. Er is geen rekening gehouden met bezoekers die met OV komen (maar zal minder zijn wanneer bezoekers uit heel Europa komen) en ook niet met bezoekers die van dichtbij komen (en dus substantieel minder reizen). Maar ook geen rekening gehouden met bezoekers die met vliegtuig komen.
Hoe dan ook zal het aantal bewegingen vele malen groter zijn en dus een grotere impact op het milieu hebben dan wanneer artiesten reizen.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: daily en timv
Vervelende tendens. Niet iedereen kan zomaar vrij nemen om ergens in Europa een concert te gaan kijken. Plus dat t bezoek vele malen duurder wordt.

Vervelende tendens. Niet iedereen kan zomaar vrij nemen om ergens in Europa een concert te gaan kijken. Plus dat t bezoek vele malen duurder wordt.
Eens, is een slechte ontwikkeling.

Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit. Stadionconcerten doen we niet veel. En die paar die we doen doen we al jaren bij voorkeur in het buitenland in combinatie met vakantie of stedentrip.

Users who are viewing this thread