Concertaankondigingen

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
512
293
Zo oneerlijk dit allemaal! Ik was al geen fan van Dinand maar dit slaat werkelijk alles! Je hobby wordt hiermee gewoon ontnomen!

Heel erg bedankt voor alle inzet in al die jaren ❤️
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Haha de concertzalen schieten zichzelf hiermee in de voet, want dit ís dé sector die er wel bij kan/kon(?) varen.

Oproep aan andere concertzalen/programmatoren die meelezen: stuur naar Festileaks en uiteindelijk alle stakeholders dat dit samenvattend topic in jullie aller voordeel is!

Verdomme, @wenteldave deed er persoonlijk geen enkel voordeel mee, de sector toch wel?

Alleszins bedankt @wenteldave voor alle updates en samenvattende lijsten, ík ga het missen, en jouw updates zullen sowieso gemist worden, ook door Belgische concertgangers.

Hopelijk zegeviert het gezond en logisch verstand.
 

remia00

Nieuw lid
8 jul 2019
4
7
Heel erg jammer dat een paar vermoedens en speculatie tot zo’n beschuldiging leiden Dave. Snap dat de lol er voor jou wel vanaf is maar ik bezocht dit forum in ieder geval grotendeels voor jouw aankondigingen.

En laat Kane de kolere krijgen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

spongebobsong

Campingartiest
10 mrt 2023
79
110
Wat een rotnieuws om het weekend mee te starten!! Alles is al gezegd in de vele reacties voor mij, maar toch wil ik je nog heel erg bedanken voor de moeite en tijd die je hier de afgelopen jaren in hebt gestoken. Mijn waardering is groot!
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.484
6.151
Reden te meer om met een 🖕naar die zaal lekker door te gaan en die zaal lekker te negeren in de aankondigingen zodra je er weer zin in hebt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.149
Ik wist wel dat dit topic veel gelezen werd, maar vind het best overweldigend hóévéél eerlijk gezegd! Wat een bereik heeft Dave hier gehad met zijn aankondigingen 💪
Ik ook... Haha. Het wordt wel een beetje tijd om jullie te bedanken voor de bemoedigende woorden, niet? Goed en leuk om te zien dat dat werk zo gewaardeerd werd. Je weet het wel een beetje, maar dit was wel meer dan ik had gedacht. Dikke merci!
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
506
571
@wenteldave jij bent wel zo’n beetje de reden waarom ik dit jaar in maart al meer concerten heb mogen bezoeken dan vorig jaar in zijn geheel. Altijd nieuwe bandjes opzetten uit de aankondigingen of uit de agenda om maar te kijken of er wat leuks tussen zat. Dit moeten we nu missen door het afvoerputje van de Nederlandse rockmuziek. Na maar liefst 6 volle paginas aan bedankjes schrijf ik er toch nog eentje bij. Thanks Dave!
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
75
43
Ik kijk nog niet zo lang op dit forum maar dit is wel de pagina waar ik het meeste aan heb gehad. Afgelopen jaar denk ik zon 4-5 concerten meegepakt waar ik door jou ( en de rest van het forum, wisten me vaak over de streep te trekken bij twijfel) naartoe ben geweest. Hopelijk vind je en ander topic waar je net zo gewaardeerd wordt. Bedankt topper!!
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
506
571
Poging twee.

Staakt-het-Vuren

Lieve mensen,

Niet het grote nieuws waar velen op zaten te wachten, maar het is wel degelijk groot nieuws. Excuus...

Uit mijn hoofd doe ik deze aankondigingen nu zo'n vier jaar, waarvan er iets meer dan twee in de kenmerkende lijstjesvorm worden gedeeld. Daar zitten, jullie welbekend, ook optredens tussen die nog moeten woeden aangekondigd door de artiest en zaal zelf. Dit is in al die tijd nog nooit een probleem geweest. Nooit. Tot gisteren.

Ik heb hier op 11 april een try-outshow van KANE in een zekere zaal gedeeld die vandaag in de verkoop had moeten gaan en ik vermoed dat dat de poppen aan het dansen heeft gekregen. Voor zover ik weet krijgen mijn berichten in principe weinig tractie buiten het forum, maar deze keer was blijkbaar, achteraf gezien, een vervelende uitzondering. De fanclub van de band heeft dit bericht gezien en heeft de show, begrijpelijkerwijs, met veel enthousiasme onder haar leden gedeeld. Echter is het vermoedelijk daardoor ook tot de attentie van KANE gekomen die daar, op z'n zachtst gezegd, niet over te spreken waren. Je kan ook wel zeggen dat Dinand woest(hoff) was. Sorry, vond ik zelf een leuk grapje. Ik weet niet alle ins en outs, maar die zullen wel contact met de zaal hebben opgenomen.

Ik vermoed dat KANE de show in die zaal heeft geannuleerd en dat er nu een beetje om zich heen geslagen wordt, maar bon, da's speculatie. Er wordt vanuit de zaal aangegeven dat de informatie op onrechtmatige manier is verkregen, en dat 'voortzetting van plaatsing van deze informatie kan leiden tot vervolgstappen wegens computervredebreuk'. Laat ik helder zijn: dat is absoluut niet het geval. Alles wat ik ooit heb gedeeld is op een volledig rechtmatige en legale manier verkregen. Dat zalen hun systemen niet op orde hebben, is op z'n minst verbazingwekkend. Het heeft echter wel vervelende gevolgen.

Ik vind het simpelweg heel bijzonder en ben ook wel een tikkeltje gefrustreerd dat er zo'n ontzettend lange tijd geen enkel probleem van wordt gemaakt door geen enkele zaal, maar dat dat nu opeens wel het geval is. Als het een probleem was, want je gaat me niet vertellen dat het volledig onbekend is bij (medewerkers van) zalen, dan was er wel eerder aan de bel getrokken. Ik vind het dan ook een klein zwaktebod dat het gaat over 'computervredebreuk' en dreigende taal hanteert om me een halt toe te roepen. Voor zover ik weet, heb ik geen contract met de zalen over het feit dat geen van de shows eerder naar buiten mag komen dan gepland. Ik ben tenslotte geen medewerker, dus ik vind die dreigende taal nogal overdreven, maar ze zullen er bij de stichting wel over hebben nagedacht.

Ik had er nogmaals een keertje over nagedacht. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze berichten de zaal in kwestie windeieren hebben gelegd. Sterker nog, ik denk dat ze er baat bij hebben gehad om meer hype te creëren voor bepaalde shows. Of dat jullie en meelurkers (ik kreeg gisteren te horen dat het topic 3000 unieke bezoelers per maand heeft) tickets hebben gekocht voor die shows die anders niet op jullie radar waren gekomen. Tot dusver de halve frustratie gecombineerd met wat begrip voor de situatie.

In ieder geval, dit leidt allemaal tot de conclusie dat ik op deze manier met de lijstjes stop. Ik ben blij voor de erkenning die ik na jaren hard ploeteren eindelijk heb gekregen van een gerenommeerd instituut als een concertzaal (haha), al is de uitkomst wat minder... Na overleg met Festileaks, die ook niet heel blij zijn met de onstane situatie (maar voor de duidelijkheid, wel blij zijn met alles wat ik doe en daar ben ik dan wel weer dankbaar voor) stopt het op deze manier. Ik heb een vermoeden dat ik niet de enige ben die daarvan baalt, maar het is niet anders.

Het waren vier mooie jaren en ik zou jullie allemaal graag willen bedanken voor de support! In het bijzonder @Black Lies die het tot zijn missie heeft gemaakt om (bijna) iedere post van mij in dit topic een duimpje te geven. Thanks pikkebaas!

Groeten,
Dave
Overigens 108 likes… zou dat de meest gelikte post ooit zijn hier?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Ik zie dat dit topic ineens 6 pagina's erbij heeft sinds een paar dagen. Dan lees ik de reden waarom. Zoals door meerdere gezegd. Wat enorm zonde Dave.
Ben pas net bekend met het topic en inderdaad dat jij het iets eerder vertelde was heel leuk, maar vooral dat alle info van alle zalen op 1 plek stond was heel handig.

Bedankt Dave.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken