Coldplay

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Verschrikkelijk, op Coloratura na.
En ik ben echt niet van het bashen "omdat het Coldplay is", ik heb echt wel wat sympathie voor de band. Ook die klimaatmaatregelen die ze nemen zijn echt erg goed. Het is makkelijk om Coldplay te haten voor sommigen, zonder echte reden. Daar ben ik niet zo van.
Maar hoe pijnlijk is het dat deze band ooit gewoon Politik, In My Place, God Put A Smile On My Face, The Scientist en Clocks áchter elkaar op één album zette en nu met dit komt?
Wat Dave zegt, Coldplay blijft hiermee relevant, of liever gezegd "populair".
Denk niet echt dat het gaat over Coldplay die relevant wil “blijven”. Denk zelf niet dat ze daar veel moeite voor moeten doen en als ze willen stoppen ze er gewoon zelf ook mee. Denk wel dat er bepaalde liedjes op staan met artiesten die graag relevant willen worden (Selena Gomez, BTS,…) en die voor de platenmaatschappij ook wel hun voordelen hebben. Was ook algemeen geweten dat ze na hun vorige album nu weer volledig mainstream gingen en dat de platenmaatschappij hun bij de vorige plaat die vrijheid ook gaf.
Naar mijn mening staan er wel leuke plaatjes op met Humankind, ❤️, Coloratura, ♾ en People of The Pride.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Denk niet echt dat het gaat over Coldplay die relevant wil “blijven”. Denk zelf niet dat ze daar veel moeite voor moeten doen en als ze willen stoppen ze er gewoon zelf ook mee. Denk wel dat er bepaalde liedjes op staan met artiesten die graag relevant willen worden (Selena Gomez, BTS,…) en die voor de platenmaatschappij ook wel hun voordelen hebben. Was ook algemeen geweten dat ze na hun vorige album nu weer volledig mainstream gingen en dat de platenmaatschappij hun bij de vorige plaat die vrijheid ook gaf.
BTS heeft Coldplay niet nodig om relevant te blijven of platen te verkopen denk ik....

Morgen even naar het album luisteren. Ben benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Verschrikkelijk, op Coloratura na.
En ik ben echt niet van het bashen "omdat het Coldplay is", ik heb echt wel wat sympathie voor de band. Ook die klimaatmaatregelen die ze nemen zijn echt erg goed. Het is makkelijk om Coldplay te haten voor sommigen, zonder echte reden. Daar ben ik niet zo van.
Maar hoe pijnlijk is het dat deze band ooit gewoon Politik, In My Place, God Put A Smile On My Face, The Scientist en Clocks áchter elkaar op één album zette en nu met dit komt?
Wat Dave zegt, Coldplay blijft hiermee relevant, of liever gezegd "populair".
Hier kan ik mij wel in vinden. De muzikale weg die Coldplayis ingeslagen na Viva La Vida kan me totaal niet bekoren op een enkel nummer na. Het nieuwe album is niet heel slecht maar ik loop er niet de polonaise voor. Benieuwd wat ze er live van gaan spelen maar ik vrees dat ze er toch wel 5 of 6 van in de setlist gooien. Dan blijft natuurlijk de vraag welke andere nummers ze nog spelen naar ik vrees dat er weinig nummers van de eerste 4 albums het gaan halen. Op een enkeling na zoals Clocks Yellow en The Scientist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.486
Ik vond het vorige album, Everyday Life, eigenlijk erg goed. Er zat weer wat vuur en avontuur in. Behalve de teksten (jezus wat schrijft C. Martin cheesy lijnen, zelfs in het begin trouwens).

Maar word doodongelukkig van die nieuwe singles en afgaande van jullie commentaar heb ik geen zin om deze aan te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.557
Ik vond het vorige album, Everyday Life, eigenlijk erg goed. Er zat weer wat vuur en avontuur in. Behalve de teksten (jezus wat schrijft C. Martin cheesy lijnen, zelfs in het begin trouwens).

Maar word doodongelukkig van die nieuwe singles en afgaande van jullie commentaar heb ik geen zin om deze aan te zetten.
Achteraf gezien vond ik Everyday Life echt een heel fijn album. Was in het begin wennen, maar zeker heel goed. Dit gaat gewoon weer verder waar A Head Full of Dreams is gestopt. Zonde.
Vind nu Colaratura wel geweldig, en dat infinitieflogonummerding. People of the Pride gaat ook nog wel en met wat goede wil Humankind ook, maar dan houdt het op.
 

henkjan101

Playlistbediener
20 okt 2021
6
8
Ik ben hier nieuw op het forum dus weet niet of het bekend is, maar wij hebben vanochtend al via een presale voor Samsung gebruikers tickets weten te bemachtigen voor het concert op 2 juli in Frankfurt! ?

Staanplaatsen kosten overigens in Duitsland bijna 110 euro, waar ik dik 5 jaar geleden 85 euro betaalde voor een staanplaats in de ArenA :rolleyes:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Het was mij geheel ontschoten maar zijn er presale link/codes voor algemeen gebruik?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Vandaag zijn er voor de Duitsland data twee presales. Een Paypal Prio presale en één voor Samsung leden.


Morgen is er volgens mij een Ticketmaster.de en Ticketmaster.fr presale. Vrijdag begint de gewone sale.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Is er een presale voor Brussel? Daar is echt niks over te vinden. Niet via Livenation of Ticketmaster oid volgens mij.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.557
Is er een presale voor Brussel? Daar is echt niks over te vinden. Niet via Livenation of Ticketmaster oid volgens mij.
Ik heb twee linkjes gestuurd op de vorige pagina die daar leiden naar de presale. Maar ja, geen code voor degene die al kaartjes willen halen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken