Denk niet echt dat het gaat over Coldplay die relevant wil “blijven”. Denk zelf niet dat ze daar veel moeite voor moeten doen en als ze willen stoppen ze er gewoon zelf ook mee. Denk wel dat er bepaalde liedjes op staan met artiesten die graag relevant willen worden (Selena Gomez, BTS,…) en die voor de platenmaatschappij ook wel hun voordelen hebben. Was ook algemeen geweten dat ze na hun vorige album nu weer volledig mainstream gingen en dat de platenmaatschappij hun bij de vorige plaat die vrijheid ook gaf.Verschrikkelijk, op Coloratura na.
En ik ben echt niet van het bashen "omdat het Coldplay is", ik heb echt wel wat sympathie voor de band. Ook die klimaatmaatregelen die ze nemen zijn echt erg goed. Het is makkelijk om Coldplay te haten voor sommigen, zonder echte reden. Daar ben ik niet zo van.
Maar hoe pijnlijk is het dat deze band ooit gewoon Politik, In My Place, God Put A Smile On My Face, The Scientist en Clocks áchter elkaar op één album zette en nu met dit komt?
Wat Dave zegt, Coldplay blijft hiermee relevant, of liever gezegd "populair".
Naar mijn mening staan er wel leuke plaatjes op met Humankind, , Coloratura, ♾ en People of The Pride.