Bospop 2026

Nee, maar daar verwacht ik hetzelfde: een ticket alert als ze bijna op zijn (80-90%). Maar zover ik mij kan herinneren, zijn de weekendkaarten op het nieuwe terrein nog nooit uitverkocht geweest.

• Leuk
Waarderingen: Timmy
Ben ook benieuwd hoe de verkoop van het losse concert van Neil Young tot nu toe verkoopt. Voor wat ik hoor, gaat de kaartverkoop van Bospop dit jaar erg voortvarend (voor Bospop-begrippen).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ben ook benieuwd hoe de verkoop van het losse concert van Neil Young tot nu toe verkoopt. Voor wat ik hoor, gaat de kaartverkoop van Bospop dit jaar erg voortvarend (voor Bospop-begrippen).
Rond de jaarwisseling lag Neil Young op 200 tickets per week naar het schijnt, klinkt niet heel fantastisch.

Prijzen zijn gewoon absurd. Je ziet hetzelfde met Paul Simon in de AFAS.
Dat vind ik dus ook, vandaar mijn nieuwsgierigheid. Had het heel vreemd gevonden als het bordje uitverkocht in zicht kwam. De prijs houdt ons ook gewoon tegen, voor een euro of 50 minder was het een gemakkelijke beslissing geweest.

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ik moest even opzoeken wat de prijs was, maar een prijs vanaf €140,25 is gewoon bizar

Ik vind het ook gewoon belachelijk duur. Ik denk inderdaad dat er voor ongeveer een 90-100 euro veel meer mensen tickets hadden gekocht.

Wel goed te horen dat Bospop de investering in een duurder programma ook beloond ziet met een goede verkoop!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BatMutsje
Denk dat veel (potentiële) PP gangers dit jaar voor bospop kiest.

Wel goed te horen dat Bospop de investering in een duurder programma ook beloond ziet met een goede verkoop!
Lenny Kravitz, Volbeat en Moby zijn 3 heerlijke headliners. En Moby vind ik echt verrassend. Eerlijk gezegd stond Volbeat ook niet op mijn lijstje. En de subs zijn ook niet mals. Ze hebben gewoon een goed programma neergezet wat ze terug zien in de ticketverkoop. Ik denk dat het 3 dagen erg druk gaat zijn op de weide.

Denk dat veel (potentiële) PP gangers dit jaar voor bospop kiest.

Bij mij andersom. Kies dit jaar voor Pinkpop i.p.v. Bospop. Ik vind het programma van Bospop steeds minder worden met teveel tribute coverbands. Daar ben ik geen fan van en zal dat ook nooit worden.

• Leuk
Waarderingen: HaaEll
Bij mij andersom. Kies dit jaar voor Pinkpop i.p.v. Bospop. Ik vind het programma van Bospop steeds minder worden met teveel tribute coverbands. Daar ben ik geen fan van en zal dat ook nooit worden.
Het lijkt er gelukkig op dat ze niet zo zijn doorgeschoten met het boeken van coverbands als vorig jaar. Ik loop er meestal ook niet zo warm voor, al is een uurtje feesten bij Bizkit Park nooit verkeerd.

• Leuk
Het lijkt er gelukkig op dat ze niet zo zijn doorgeschoten met het boeken van coverbands als vorig jaar. Ik loop er meestal ook niet zo warm voor, al is een uurtje feesten bij Bizkit Park nooit verkeerd.
In het nachtprogramma kan een cover band prima mij inziens, maar overdag vind ik bands met eigen muziek echt wel de voorkeur hebben.

• Leuk
In het nachtprogramma kan een cover band prima mij inziens, maar overdag vind ik bands met eigen muziek echt wel de voorkeur hebben.
Vind het een verschil of het een coverband is van een artiest/band die niet meer optreedt of een coverband van een artiest/band die nog wel optreedt. En dan verschilt het wat mij betreft ook nog per festival. Op Zwarte Cross vind ik het niet gek om één podium te hebben met alleen maar coverbands.

We moeten ook niet doen alsof Bospop nog nooit eerder coverbands heeft gehad. Volgens mij is het sinds de verhuizing naar het nieuwe terrein bijna elk jaar wel zo geweest. Eerst waren deze bands alleen bijna alleen op de vrijdag gepland als "extraatje" voor de campinggasten en mensen uit de regio die gratis die vrijdag avond dan vermaak hadden. Tegenwoordig is het festival uitgebreid met een extra dag en een extra podium ten opzichte van toen en hebben ze de extra plaats die ze in het programma hebben gekregen opgevuld voor een aanzienlijk deel met coverbands.

In 2016 waren er 26 bands op het hoofdprogramma van Bospop, waarvan 1 coverband. Verder was er de vrijdag met iets van 4 coverbands die vrij toegankelijk was.
Vorig jaar waren er 44 bands op het hoofdprogramma (en een volwaardige vrijdag), waarvan ongeveer 10 coverbands. Dat is in percentage voor het hoofdprogramma inderdaad een flinke stijging, maar in totaal zijn er dus 14 plaatsen voor bands bij gekomen die voor 1/3e zijn ingenomen door coverbands (of alleen kijken naar het hoofdprogramma: 18 extra bands waarvan dan de helft coverbands zijn).

Natuurlijk zijn dat er relatief veel, maar het is nog altijd zo dat er meer programma bij is gekomen met ook originele bands en in het programma staat bijna altijd tijdens een coverband ook nog een andere artiest/band gepland die je kan bezoeken als je de coverbands wilt ontlopen

• Leuk

Users who are viewing this thread