Bospop 2026

Zouden ze deze namen niet ook gewoon pas na de eerste aankondiging gezocht hebben? Wat er op die spots staat is al gauw prima, en met dit soort artiesten ben je ook vrij snel rond lijkt me.

Ik zit in een tweestrijd over de lineup. Ja, de bovenkant van het affiche is gewoon uitermate sterk. De rest daarentegen zitten wat zwaktes in. Vergeet niet, Bospop is dit jaar duurder dan Pinkpop (als je het camping ticket bij de entreeprijs rekent, want die is gratis bij Pinkpop). Desalniettemin wordt het genieten voor het hoofdpodium.

Leuk wat in luister werk, maar geen super namen meer erbij zoals verwacht. Jett Rebel goed muzikaal, maar niet mijn straatje.

programma is prima maar je kan t pas echt zeggen als we t blokkenschema hebben
Dat is bij Bospop nooit het grote probleem. Grote namen zullen nooit tegelijk spelen aangezien ze altijd afwisselend het hoofdpodium of podium 2 en 3 laten bezetten in het programma. Dus clashes heb je hooguit tussen een middelgrote en een kleine naam

t overlapt meestal een paar minuten en ik vind t ook wel fijn als er geen grote "gaten" in mn programma zitten

• Leuk
Waarderingen: Timmy
Als het goed is, overlapt het niet, maar sluit het naadloos op elkaar aan. Doen ze om geen geluidsoverlast van elkaar te hebben (tussen hoofdpodium en tent). Betekent wel dat je moet rennen als je echt geen seconde kan missen van twee na elkaar spelende acts, maar ik vind het meestal geen probleem om of bij de ene het laatste nummer over te slaan of van de ander het eerste nummer te missen. Kan ik rustig lopen en eventueel nog een biertje halen

• Leuk
Waarderingen: Timmy en Timmetje
Klopt ja, dat hebben ze de afgelopen 2 jaar gedaan. Dus dan heb je zelfs een paar minuten (als artiesten zich tenminste exact aan het schema houdt) om naar een ander podium te komen

Inderdaad een goede. Of Roger Hodgson die wel 20 minuten langer doorspeelde in de tent en dat Madness op een gegeven moment op het hoofdpodium ook maar gewoon begon omdat ze niet meer konden/wilden wachten.

• Leuk
Waarderingen: Timmy
Inderdaad een goede. Of Roger Hodgson die wel 20 minuten langer doorspeelde in de tent en dat Madness op een gegeven moment op het hoofdpodium ook maar gewoon begon omdat ze niet meer konden/wilden wachten.
Anouk heeft in 2011 ook moeten wachten op Roger die zijn 3e en 4e toegift toch nog wilde spelen.

Met de line-up nu compleet (maar zonder tijdschema) en een klein beetje ingeluisterd op de nieuwe toevoegingen eens kijken hoe ik de dagen door ga komen. Moet zeggen dat het voor mij zowel in de breedte als bovenin toch wel een echt goed programma is (maar dat was het al voor de laatste toevoegingen). Er zullen altijd nog wel wat verschuivingen gaan zijn in mijn lijstje door vrienden, dorst en honger, maar dat zien we allemaal nog wel.

Vrijdag
Must see: Volbeat, Airbourne, Steel Panther
Graag zien: Within Temptation, Floor Jansen, The Damn Truth, Ally Vennable, Heartland Drive
Bij gebrek aan beter: Munchy Bunch, Bizkit Park, Parris
Hoef ik niet te zien: Biohazard, Regressive Hypnosis, The Hara

Zaterdag
Must see:
ZZ Top, Kaiser Chiefs, Razorlight, Henrik Freischlader
Graag zien: Moby, Triggerfinger, The Commoners, The K's
Bij gebrek aan beter: Kensington, Clouseau, Beach Boys' Best, The Ultimate Eagles, Cooking with Knopfler, Baskery
Hoef ik niet te zien: Tribute to Toto, Green Crow Collective

Zondag
Must see:
Lenny Kravitz, OMD, The Rumjacks
Graag zien: Counting Crows, Palaye Royal, Fantastic Negrito, Goodbye June, Jesper Lindell, Dawn Brother. D.K. Harrell
Bij gebrek aan beter: Chris Isaak, Jett Rebel, The Fatal Flowers, Grace Bowers, Hideous
Hoef ik niet te zien: Anouk

Leuk, ik doe mee.

Vrijdag
Must see: Within Temptation
Graag: Volbeat, Airbourne, Ally Venable, The Damn Truth
Wellicht: Biohazard, Parris, The Damn Truth, Heartland Drive, Munchy Bunch

Zaterdag
Must See: Moby, ZZ Top, Razorlight
Graag:
Clousseau, Triggerfinger, The Commoners
Wellicht: Henrik Freischl Ader, Baskery

Zondag
Must See: Lenny Kravitz, Chris Isaak, OMD
Graag: Counting Crows, The Rumjacks, The Fatal Flowers,
Wellicht: Goodbye June, Grace Bowers, Jesper Lindell, D.K. Harrell, Dawn Brothers, Hideous

• Leuk
Waarderingen: bas2204
Leuke inschatting @Joeri , maar Bospop heeft er een handje van om niet per definitie alle grootste namen op het hoofdpodium te zetten. Vaak start het hoofdpodium op een dag juist met een relatief kleine naam en sluit de tent vaak ook nog af met een grotere naam. En volgens mij had Parris al gezegd dat ze het hoofdpodium zouden openen op vrijdag. Dus dan schuift Steel Panther of Floor Jansen naar de tent (als afsluiter daar denk ik) en dan The Hara of Heartland Drive naar de Jupiler Stage.

Op zaterdag denk ik dat bijvoorbeeld The K's het hoofdpodium zullen openen en ik schat maar zo dat Beach Boys' Best (en misschien zelfs The Ultimate Eagles gewisseld met Green Crow Collective) in de grote tent zal staan. Daarvoor gaat Razorlight dan naar afsluiter van de tent en denk ik dat Henrik Freischlader op de Jupiler Stage zal staan.

Zondag is je inschatting denk ik een stuk beter, al denk ik dat ze Goodbye June en Jett Rebel zullen omdraaien.

@bas2204 Ik heb de clashfinder niet gemaakt, maar de maker heeft hem na de aankondiging van de laatste namen bijgewerkt. Blijft afwachten tot ze het tijdschema bekend maken. Enig idee wanneer we die kunnen verwachten nu alle namen bekend zijn?

Ally Venable is tof! Jonge meid met toch al 4 albums op zak, met hele toffe samenwerkingen met oa. Joe Bonnamassa en Buddy Guy.

The Hara is ook nice! Alt-metal/rock voor de liefhebbers!

Users who are viewing this thread