Bospop 2023

Wie zie ik de zaterdag om 13:00 op Bospop (locatie wordt nog doorgegeven)?

  • Ik ga niet naar de zaterdag, ander dagje meeten?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    18

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
635
491
Flogging Molly kondigt de eerste festivalshow aan in Europa komende zomer (begin juni in Oostenrijk). Mogelijke kanshebber als feestnummer op Bospop?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
ik ga er weer eens goed voor zitten.
normaal gezien is de Bospop verkoop geen probleem, dus een zaterdag ticket zal wel moeten lukken

iedereen succes met de Bospop verkoop!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
LIVE deelt op de sociale kanalen ook weer voor de start verkoop de poster met Bush er ook op 🙈😂
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Benieuwd of er 6 juli weer een optreden komt op het terrein. Dat was ook een mooie plek geweest voor Porcupine Tree.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Hoe snel verkoopt Bospop eigenlijk uit?
Zou het nog mogelijk zijn om tickets te bemachtigen enkele weken voor datum?

Zou eigenlijk liever nog wat afwachten wat onze Belgische festivals gaan doen, want ik verwacht wel wat overeenkomsten met Cactus en Lokerse.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Hoe snel verkoopt Bospop eigenlijk uit?
Zou het nog mogelijk zijn om tickets te bemachtigen enkele weken voor datum?

Zou eigenlijk liever nog wat afwachten wat onze Belgische festivals gaan doen, want ik verwacht wel wat overeenkomsten met Cactus en Lokerse.
Bospop verkoopt zelden uit, de jaren dat ik ben geweest (sinds 2016) waren er altijd nog kaarten te koop bij de dagkassa.
De enige uitzondering hierop was de Sting-dag in 2019, terwijl hij uiteindelijk niet kwam wegens ziekte...
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Het 24-uusgebied is alleen nog toegankelijk met een festivalticket lees ik op ticketmaster. Goede actie, ik vond de sfeer afgelopen keer in de 24-uurstent een stuk minder dan op het festival zelf. Ik had het idee dat er veel mensen als avondje uit alleen naar het 24-uursgedeelte kwamen.
 
Laatst bewerkt:

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Het 24-uusgebied is aleen nog toegankelijk met een festivalticket lees ik op ticketmaster. Goede actie, ik vond de sfeer afgelopen leer in de 24-uurstent een stuk minder dan op het festival zelf. Ik had het idee dat er veel mensen als avondje uit alleen naar het 24-uursgedeelte kwamen.
Hmm, lijkt mij inderdaad ook een goede zaak, zeker nu er ook gewoon programma staat in de 24-uurs tent. Misschien moeten ze dan wel het terrein overhoop gaan gooien, want de ingang van de 24-uurs tent is in de huidige opzet zonder ticket gewoon te bereiken
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.695
1.856
Hmm, lijkt mij inderdaad ook een goede zaak, zeker nu er ook gewoon programma staat in de 24-uurs tent. Misschien moeten ze dan wel het terrein overhoop gaan gooien, want de ingang van de 24-uurs tent is in de huidige opzet zonder ticket gewoon te bereiken
Gewoon de ingang verplaatsen naar begin van de 24 uurs tent/braderie. Zo heb je alleen mensen op het gehele terrein die in het bezit zijn van een ticket. Lijkt me niet al te moeilijk te realiseren.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Dan moet wel ook de looproute van en naar het campingterrein op de schop, want die kwamen van de andere kant...
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.695
1.856
Ja, en een campingticket alleen geeft geen toegang tot het 24-uursgebied, zo lees ik het op Ticketmaster.
Dus dan kom je vanaf nu alleen nog maar het terrein op als je een ticket hebt. Andere jaren was dat nooit. Toen was de kleine braderie en 24 uurs tent vrij toegankelijk.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Ik bedoel niet waar ik een ticket kan kopen, dat lukt me wel om te vinden ;)

Bedoel meer hoe veel er inmiddels is verkocht (gaat het hard en moet je snel beslissen of loopt het nog geen storm...)?
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.695
1.856
Ik bedoel niet waar ik een ticket kan kopen, dat lukt me wel om te vinden ;)

Bedoel meer hoe veel er inmiddels is verkocht (gaat het hard en moet je snel beslissen of loopt het nog geen storm...)?
Zoals Cootje ook al aangaf. Bospop is nooit helemaal uitverkocht. Bij de dropping van de 2e lichting namen geven ze soms een update over de kaartverkoop. Nu vermoed ik wel dat de dagkaarten voor vrijdag en met name de zaterdag erg in trek zijn met de namen die ze daarvoor nu al bekend hebben gemaakt.
 

graaf1

Playlistbediener
1 mrt 2022
47
37
Zoals Cootje ook al aangaf. Bospop is nooit helemaal uitverkocht. Bij de dropping van de 2e lichting namen geven ze soms een update over de kaartverkoop. Nu vermoed ik wel dat de dagkaarten voor vrijdag en met name de zaterdag erg in trek zijn met de namen die ze daarvoor nu al bekend hebben gemaakt.
Als het een beetje meezit, krijgen we eind januari weer een lichting nieuwe namen voor Bospop.
 
  • Leuk
Waarderingen: bas2204 en PJ

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Even een overzichtje maken van het programma (met een hintje eigen mening natuurlijk :sneaky:)

Vrijdag
Headliner: Simply Red
Sub-headliner: Rag'N'Bone Man
Undercard groot: Clouseau / The Analogues
Undercard klein: Young Gun Silver Fox / BZB
Tribute podium: Fiep / Aynsley Lister / Musest / Physical Graffiti

Aantal acts 2023 vs 2022: 6 vs 11

Leuke dag tot op heden vind ik persoonlijk. Simply Red is een goede en leuke headliner naar mijn mening en Rag'N'Bone Man is ook gewoon een grote naam als sub. Clouseau en The Analogues zullen nog wat nostalgie toevoegen en ik kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat Young Gun Silver Fox met een zonnetje erbij een heerlijk act is op een zomerfestival. Het tribute podium is deze dag grotendeels ook echt een tribute podium, maar ik zie het dan ook als "extraatje". Er moeten wel nog wat namen bij om van deze dag een volwaardige dag te maken. Of het er weer 11 in totaal worden (of 9 of 10), dat zullen we zien. Maar ik verwacht hier toch nog wel iets dat ligt tussen undercard groot en sub-headliner als ik het vergelijk met andere dagen.

Zaterdag
Headliner: Porcupine Tree
Sub-headliners: LIVE / Nile Rodgers & Chic
Undercard groot: Rowwen Hèze / The White Buffalo
Undercard klein: Stahlzeit / ISE
Tribute podium: Baby Killed the Rose / Black Bottle Riot / Ten Times a Million / Ray Wilson

Aantal acts 2023 vs 2022: 7 vs 13

Ook dit ziet er gewoon uit als een mooie dag, al is hier wel wat sprake van herhaling. LIVE, Nile Rodgers, Rowwen Hèze en The White Buffalo zijn allemaal redelijk recent op Bospop geweest. Van allemaal vind ik het alleen niet heel erg dat ze terug komen. Ben vooral benieuwd naar de positieverdelingen LIVE vs Nile Rodgers: staan ze beiden achter elkaar op het hoofdpodium of staat een van de twee als afsluiter van de tent? Porcupine Tree als headliner is gewaagd (het trekt naar mijn idee niet zomaar het veld vol), maar het is voor liefhebbers natuurlijk wel een ongelofelijk goede band. Ik denk dat op deze dag de bovenkant van het programma wel redelijk vol zit en dat de aanvullingen in de undercard (groot en klein) vooral komen. We zagen al Bush op de poster staan die LIVE hanteerde op social media. Komen zij er daadwerkelijk bij en wat komt nog meer?

Zondag
Headliner: Zucchero
Sub-headliner: Joe Bonamassa
Undercard groot: Di-rect / Son Mieux
Undercard klein: The Bosshoss / King King / Southside Johnny & the Asbury Jukes / Leif de Leeuw Band / BOAZ
Tribute podium: Made in Purple / The Damn Truth / SRV Undercover / Legends of Springsteen

Aantal acts 2023 vs 2022: 9 vs 13

Volgens mij spreek ik voor velen dat er met Joe Bonamassa hier een droom van een sub-headliner is geboekt. Zucchero als headliner daarentegen is juist weer teleurstellend: een herhaling op headliner niveau zo snel is echt een kleine domper. Met Di-rect en Son Mieux zijn wel twee grote Nederlandse namen op de poster gezet, waarbij Di-rect wat mij betreft echt een toevoeging is (nadat ik ze live heb gezien in Ahoy, ben ik echt overtuigd dat het terecht een grote Nederlandse band is). De rest van de undercard zal mij in ieder geval goed smaken. Dit is bovendien al de meest complete dag van allemaal, al mag er nog wel één aansprekende grotere naam hier nog bij (sub / grote undercard) zoals ook op vrijdag.

Conclusie
Een leuk programma waarbij we meteen meer dan de helft van de te verwachten namen hebben gekregen (22 van de +-37). Enige grote teleurstelling is wat mij betreft het boeken van Zucchero en het feit dat er toch wel wat herhaling zit in het programma. Dat laatste wordt echter wel goedgemaakt door het feit dat deze herhaling wat mij betreft wel echt goede acts betreft. In het algemeen mis ik vooral nog wat classic rock
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Gebruikers die dit onderwerp bekijken